Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.8.2014 1:37
Voiko se olla oikeasti muka vian aiheuttaja??
on meinaa vakioryyppy kiinne..
5.8.2014 14:12
Voi ja monilla ollu vastaavia ongelmia, se ryyppy on sillä vakioluistilla kokoajan jonkin verran päällä. Ensimmäiseks laittasin sen VHSB 34:n oman ryypyn luistin siihen..
6.8.2014 9:42
Eriq kirjoitti:Onko teillä ollu uudemmissa räsíssä täystehosena +185 suuttimia, niinkuin tietopankki neuvoo
? Itsellä tuntuu käyvän 185 suuttimella rikkaalla neula toisiksi laihimmalla
Käykö rikkaalla yläkierroksilla vai keskikierroksilla? kannattaa lähtä ensiksi sitä neulan asentoa muuttamaan, jos sekään ei toimi ni uusia suuttimia sitten. Itselläni räsässä kaiken maailman neuloja ja suuttimia käytetty.Tälläkin hetkellä pääsuutin 210
8.8.2014 0:54
jes nyt ostin sylinterin ja männän ku halvalla sain....
no eihän se niin hyvä ostos ollutkaan kun oli unohtanu mainita että on leikannu kiinni....
no sinne meni 120 € , haluaisko joku ostaa kevyesti kiinnileikanneen aprilia rs 125 sylinterin , on alkuperäinen... , pystyiskö ton hoonauttamaan ?
tuntee kynnellä juuri ja juuri nämä "naarmut"
12.8.2014 10:13
Meneekö vanhemman mallin (04) putkilo uudempaan 08 ilman muutoksia?
14.8.2014 23:45
Ei ihan, takimmainen kiinnike ei osu kohdalleen ja on pari senttiä pidempi kuin alkup. putki. Vakioänkkä käy kiinni vain väärin päin. Suhteellisen helppo modata kiinni, mutta ulkonäkö on eri asia.
15.8.2014 0:56
hese1996 kirjoitti:...ostin sylinterin ja männän ku halvalla sain...
Luultavasti ton saa kuntoon hoonaamalla ja uudella männällä, mahdollisesti jopa itse kevyesti n. P400 vesihiomapaperilla pyyhkäisemällä. Jäljet ei välttämättä ole pytyssä, vaan mahdollisesti vain männästä jäänyttä alumiinia.
Eikö pyttyä voi tarvittaessa palauttaa, kun on myyty väärillä tiedoilla?
22.8.2014 18:26
Miksi apriliani alkoi vuotamaan jäähdytysnesteitä palotilaan sen jälkeen, kun vaihdoin sylinterin ala- ja ylätiivisteen? Vikaa siis ei ole ennen ollut, vaan tuli tiivisteiden vaihdon jälkeen.
Mikä mahtaa olla vikana?
IMG_0057.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
24.8.2014 11:30
Meneekö 03 vm vakioputki 09 vm räsään, ilman suurempia modauksia?
24.8.2014 15:14
Mistäköhän löytäis edullisimmin noita rave ykkösiä? Ja mimmosilla suuttimilla ootte ajellu jos vireinä vain rave ja kati pois putkesta?
26.8.2014 21:56
Moro moro!
Osaisko kukaan kertoa varmaksi minkä kokoinen mäntä menee Aprilia Rs 125 vm 2008? Tilaisin meinaan mielelläni ebaysta jo etukäteen ennenkun alan purkamaan moottoria yhtään kun tärkeässä käytössä joka päivä. Ja onko kampiakseli ja sen laakerit pakko vaihtaa 30tkm? et pärjääkö niillä vielä, en meinaan löydä näitä mistään... mäntä- ja kiertokankisetin saa halavalla ebaysta.
28.8.2014 22:49
luxus16 kirjoitti:Meneekö 03 vm vakioputki 09 vm räsään, ilman suurempia modauksia?
Lueppa ylempänä käytyä keskustelua... räsän putket ovat erilaisia siitä eteempäin, kun katteet vaihtuivat ns. uuden mallin katteisiin...
28.8.2014 22:59
Santala98 kirjoitti:Moro moro!
Osaisko kukaan kertoa varmaksi minkä kokoinen mäntä menee Aprilia Rs 125 vm 2008? Tilaisin meinaan mielelläni ebaysta jo etukäteen ennenkun alan purkamaan moottoria yhtään kun tärkeässä käytössä joka päivä. Ja onko kampiakseli ja sen laakerit pakko vaihtaa 30tkm? et pärjääkö niillä vielä, en meinaan löydä näitä mistään... mäntä- ja kiertokankisetin saa halavalla ebaysta.
Aprilian mäntiin hieman perehtyneenä, eli kaksi räsää kunnostaneena voin neuvoa näin lyhyesti ennen kuin nukahdan, että räsissä on eri kokosia mäntiä jotka riippuvat siitä minkä kokoinen pyttysi on. Pytyn imukurkun päällä on tekstiä ja niissä lukee jotain A,B,C yms. se tarkoittaa kokoa. Em enää muista mitä nämä koot ovat mutta netistä löytyy ja tärkeä huomio on se että ylikoon mäntää ei kannata ostaa leipoo herkästi koska suomen sää olosuhteet ovat vaihtelavat vrt. Italian säähän. Näin minua opastettiin maahantuojalta, männän myyneen myyjän osalta ja moottori koneistamolta. eli älä osta liian isoa mäntää... kaikista varmiten ja ehkä jopa helpoiten saat asiaan selbyyden poistamalla pensatankin ja ottamalla vesi- ja palakannen veks niin, että näät männän ylä osan pyyhkäise siitä karsta yms noki veks ja alla lukee männän koko! osta saman kokoinen mäntä jos sylinterillä ei ole ajettu yli 20 000 km paikallaan olevan männän kokoisilla männillä. tähän jälkimmäiseen avaus operaatioon menee noin 1-2h eli aika helppohomma paitsi että tarvistset akku/jäähdytys nestettä koneeseen jos avaat sen... itse olen asioinut Moto-hämeen kanssa ja voin vain sanoa, että homma toimii ja hinnat ovat kohdallaan.
Tuo kiertokanki asia on vähän hankala... kannattako riskeerata uutta mäntää ja kallista pyttyä vanhan kuluneen kampiakselin takia?
30.8.2014 16:41
Minkälaisia muutoksia pitäis lähtee tekemään kaasariin kun olen "puhkaissut" sen ilmanputsarin tukitun reijän, ja laitan lähiaikoina rave 1paikalleen. Kaasarina on siis vakio 28mm. Minkä koon suutinta kannattaisi lähteä pistämään (tällä hetkellä 132)
31.8.2014 13:17
mitäs mäntiä suosittelette rotax 123?? mielellää linkkiä myös mistä
ja mitäs teholäppiä te ootte tykänny laittaa?