Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

13.6.2014 19:29

Voiko kaasari olla väärässä asennossa, eli liian kallellaan tai liian pystyssä (normaalisti vähän kallellaan)? Eli pyörä käy kun on _vähä_ kallistettu vasemmalle puolelle kun laittaa ihan suoraksi niin sammuu. Kallistettuna käy ja kiertää täydelisesti. Missä vika??? 8o

Re: 2T viritys ja tekniikka

13.6.2014 19:32

Tarkista bensapinnan korkeus.

Re: 2T viritys ja tekniikka

3.8.2014 0:23

Terve. Ne kenellä on kokemusta voisivat kertoa onko tommonen vhm kansi rahansa arvoinen hankinta. Niitä palotiloja on vissiin erilaisia ja itse hakisin lisäpotkua yläkierroksille. Kannen kaverina olisivat hgs bud paisari, 36 keihin sekä vforce3.

Re: 2T viritys ja tekniikka

17.8.2014 16:34

millasii eroja noilla rave 1 ja rave 2 on? mul on rotax 123 moottori ja meinasin ostaa siihen ton rave 1 ni onko väliä ostanko sen vai pitäiskö ostaa rave 2?

Re: 2T viritys ja tekniikka

19.8.2014 7:16

Toinen toimii sähkömoottorilla ja toinen pneumaattisesti eli pakokaasun paineella muistaakseni, en nyt muista miten päin meni, tietopankista löytyy.

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.8.2014 7:09

mistäs saan rotax 123 moottoriin 53,99 kokosen männän? mitkä olis hyvii mäntii? kyseessä aprilia af1 91.

Niin ja samalla vois ostaa jokku v force läpät tai jotkut? mitkä olis hyvät ja mistä saisin? vireinä on 34mm dellorto rave 1 ja tyhjä vakioputki

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.8.2014 8:03

http://www.jokaosa.fi/

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.8.2014 17:41

NYT APUJA! ostin 38mm keihin flatsiden käytettynä, vanhalla omistajalla toiminut moitteettomasti mutta kun itse laitoin kaasarin kiinni niin kun bensahanan avaa niin kaasari alkaa tuuppaamaan heti bensaa ylivuotoletkusta ulos.
PS. en tiiä kuuluuko tänne mutta en keksinyt parempaa paikkaa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.8.2014 19:31

Kohoissa joku vika. Jumissa/väärin säädetty.

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.8.2014 20:48

Voi olla roskakin neulaventtiilissä. Kun ymmärtää toiminnan on helpompi etsiä vikaa.
Neulaventtiili on automaattinen hana jonka tarkoitus on estää kaasarin ylitulvinta. Kun bensapinta kohokammiossa nousee koho kelluu ja nostaa neulaventtiiliä jolloin se sulkeutuu ja kun moottori käyttää kohokammiosta bensaa koho taas laskeutuu ja neulaventtiili aukeaa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

13.9.2014 11:22

Mistä sais Rotax 122:seen V-Froce 3 läpät runkoineen? :D 34vhsb lortto ois myös hakusessa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

21.9.2014 8:58

Hieman OT ehkä tämä kysymys, mutten muuallakaan keksi kysästä.. Eli, tuli ostettua nippu boyeseni teholäppiä ja nyt ei perkele osaa sanoa mihin vehkeisiin on, netti on niin turkaisen hidas täälä muaalla että tuskaa tuottaa jos tuota koko satsia lähden metsästämään..

http://www.motot.net/galleria/kuva208331/

Tuossa kuva galleriaan jossa myös erikseen kuvat läpistä..

Vasen yläreuna RS 125? Alaalla keskellä CR 500?

Kiitos erittäin paljon etukäteen..

Re: 2T viritys ja tekniikka

21.9.2014 12:23

Melkoisen vaikea kysymys. Jos paketeissa olisi koodeja yms, niin luultavimmin oikea osoite noille löytyisi. Kuvan perusteella ei pysty sanomaan yhtään mitään. Voi olla että yksikään ei ole edes prätkiin vaan että nuo kaikki on esim kelkkoihin.

E: jaa näkyy ainakin jossain koodit.

6122 = Suzuki RM125 2004-2007
618 = KTM 300 (all models) through 1989; KTM 350 all models; KTM 440/495/500/550 all models
604 = Yamaha Tri-Z 250 all models; Yamaha YZ125 1998-1992
6121 = Kawasaki KX250 2004

Re: 2T viritys ja tekniikka

21.9.2014 14:13

604 sopii myös IT250/465/490 malleihin sekä YZ465/490 malleihin 1980-1983.
Alkuperäisen läppäkielen osanumeron mukaan samaa läppää on käytetty myös helkkarin monessa Yamahan moottorikelkassa 1984-1999 välillä, pääasiassa SRV, Phazer ja Venture malleissa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

18.10.2014 14:10

mihinkäs momentiin pistän aprilia af1 koneen yläkerran? kone on siis rotax 123. en netistä nyt oikee löytäny noit momenttei... olisin kiitollinen jos joku viitsisi kertoa ;)