Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
15.6.2013 17:17
Käykö 125cc Athenan pyttyyn Yamahan vakiokansi?
16.6.2013 21:40
Jälleen kerran detsissä vikaa, taitaa vuotaa nesteitä kannesta pyttyyn. Vuotaa jäähyjä ylivuotoletkusta, ja nyt on ruvennut häviämään nesteitä myös syylarista ja savuttaa lämpimänä.
Mäntä siis vaihettu nyt taas, tarvikekansipahvi välissä. Viimekerralla tuo pahvi paloi, ja ylikuumenemisvalo syttyi useita kertoja. Se sitten leikkasi, ku otti pakoaukonsäätimeen kiinni jnejne. Nyt uudella männällä ja tiivisteellä ei ole ylikuumenemisvalo syttynyt kertaakaan, joten mikä vika? Tai lähinnä tarkotus oli kysyä, että saako kotikonsteilla kannen suoruuden tarkistettua ja miten?
Toivoisin vastauksia, kiva ois taas päästä baanalle
17.6.2013 10:34
Kansiahan näistä väännetään aika usein kieroon. Vaikka suoran lasin päälle voi koittaa laittaa, tosin saa olla aika helvetin pahasti vinossa jos siinä toteaa sen kieroksi
Itelläkin teki aluks sellasta että katos nesteitä jäähytysnestesäiliöstä.
17.6.2013 14:30
Niin eli kotikonsteilla ei saa tätä kunnolla tarkastettua, onko se suora vai ei? Mitäs koneistamoa suosittelette pääkaupunkiseudulla?
17.6.2013 14:41
Itte oon oravasaarelta saanu hyvää palvelua aina ka siellä tulee käytyä aina kun tarvii koneistamon palveluita. Sijaitsee ilolan ja ruskeasannan rajan kohilla, osote löytyy googlesta vantaan moottorikoneistamo nimellä
17.6.2013 19:51
Hei olen tekemässä koneremonttia ja asensin magneeton puolen petarin ensin kampuraan, sitten lämmitin lohkon kuumaksi ja otin kampiakselin pakkasesta ja rupesin työntämään sitä lohkoon mutta laakeri meni pesään vain puoliksi ja jäi jumiin. Onko mitään keinoa saada sitä enää ehjänä pohjaan tai pois sieltä pesästä?
17.6.2013 20:04
Yamaha_125 kirjoitti:Osaisiko joku kertoo että mitenkä athenan 170 pytyn kanssa sopis depin putkisto? Kun athena on kummiskin alhaalta vääntävä pytty ja dep ylhäältä vääntävä putki?
Osaako joku vastata em.?
17.6.2013 20:35
Joonazzs kirjoitti:Hei olen tekemässä koneremonttia ja asensin magneeton puolen petarin ensin kampuraan, sitten lämmitin lohkon kuumaksi ja otin kampiakselin pakkasesta ja rupesin työntämään sitä lohkoon mutta laakeri meni pesään vain puoliksi ja jäi jumiin. Onko mitään keinoa saada sitä enää ehjänä pohjaan tai pois sieltä pesästä?
Otat jonkun sopivankokoisen hylsyn ja naputtelet siitä laakerin ulkokehistä laakeria sisään päin ja mielellään lämmität lohkoa kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla. Mutta jonkun tarinan mukaan mitä enemmän laakeria pitää lyyä sitä vähemmän se kestää. Ja onhan näitä laakerin ulosvetimiä joita saa ainakin biltemasta millä voisi saada jopa ehjänä pois ellei kovin tiukassa jo ole.
Ja sitten omaan kysymykseen eli tarviiko lohkoja muuttaa kuinka paljon jos haluaa yz:n pytyn dt lohkoihin?
17.6.2013 21:06
mammuzi kirjoitti:Ja sitten omaan kysymykseen eli tarviiko lohkoja muuttaa kuinka paljon jos haluaa yz:n pytyn dt lohkoihin?
Minkä vuosmallin pytyn?
17.6.2013 21:24
Niin muttakun asensin laakerin ensiksi kampiakseliin joten en pysty lyömään laakeria oiken mitenkään siten että lyöntivoima ei menisi kuulien läpi. Ja olen lämmittänyt lohkoa ja samalla suihkuttanut kylmäspreitä laakeriin mutta laakeri ei liiku mihinkään. Tientenkin lyömällä tarpeeksi kovasti vasaralla kampiaselin päähän laakeri kyllä menee pohjaan ja särkyy ja samalla vääntyy myös kampiakseli.
17.6.2013 22:56
Yamaha_125 kirjoitti:Yamaha_125 kirjoitti:Osaisiko joku kertoo että mitenkä athenan 170 pytyn kanssa sopis depin putkisto? Kun athena on kummiskin alhaalta vääntävä pytty ja dep ylhäältä vääntävä putki?
Osaako joku vastata em.?
Pidä vaan gianelli, tai jos välttämättä haluat niin osta athenan putki sille kaveriksi. En usko ,että depin putken kanssa toimii ihan yksi yhteen ,mutta jos on pakko saada cromi bling bling putki ,niin osta pois.
mammuzi kirjoitti:
Ja sitten omaan kysymykseen eli tarviiko lohkoja muuttaa kuinka paljon jos haluaa yz:n pytyn dt lohkoihin?
Unoha koko homma, varmasti saat vinguttaa lohkoista tavaraa pois ja tehä koroke paloja mahdollisesti pytylle ja sekään ei riitä, siinä pitää vähän muutakin ottaa huomioon. Eli tarviit ainakin jyrsimen/sorvin ja rutosti aikaa.
18.6.2013 14:00
Kertokaas viisaampina ku detsi sateen jälkeen rupes kulkemaan 40 km/h vähemmän? eika kierrä enää edes piikkiin asti
18.6.2013 18:48
^^Pakouakonsäädin ei jostain syystä aukea kokonaan.
Oliko tuossa DT;n pakoaukonsäädinsysteemissä jotain, mikä pitää ottaa huomioon, kun porauttaa pytyn kokoon 57,25mm ?
18.6.2013 23:22
Miten saisin pakoaukonsäätimen toimimaan kunnolla?
19.6.2013 14:34
Olisko jollain selvät ohjeet miten nuo pakoaukonsäätimen vaijerit ym. Menee ? kun kiekon pitäis pyöriä vissiin myötäpäivään tarkistusasennosta, niin se laippa kyllä hilppaa mulla mäntään siinä vaiheessa ja oon vähän ymmälläni. Onkohan väärä laippa vai miten ?