Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

2.3.2014 16:12

Onko suuria eroja mikunin 34mm ja keihin 34mm?

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.3.2014 9:36

Osaisko joku sanoo paljo detsist irtoo heppoja ku on arrowin tehari,johtokikka ja isommat suuttimet kaasaris?

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.3.2014 10:49

Masai<3<3 kirjoitti:Osaisko joku sanoo paljo detsist irtoo heppoja ku on arrowin tehari,johtokikka ja isommat suuttimet kaasaris?

Ei.

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.3.2014 11:21

No niimpä arvasin... ni ei mut oikeesti olis iha kiva tietää paljo about omas pärräs on tehoo.

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.3.2014 20:27

Luultavasti samaa luokkaa, kun noissa TT-katulaiskoissa Husseissa, eli jotain 25...28hp koneelta.

Huiput ja vedot kun on samaa luokkaa omassa Giannelli-detsissä, kuin noissa Husseissakin.

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.3.2014 20:42

Masai<3<3 kirjoitti:No niimpä arvasin... ni ei mut oikeesti olis iha kiva tietää paljo about omas pärräs on tehoo.

Jos asia oikeasti kiinnostaa, niin helpoimmalla pääsee kun varaa ajan dynoon. Suurin piirteisenkin tehon voi mitata puoli-ilmaiseksi esim ilmaisella gsf-dynolla. http://atom007.heimat.eu/tmt/gsf_dyno.html
Eikös se oikeastaan ole ihan sama minkä verran sitä lukemana on, jos se teho ajossa vaan riittää ja jos ei riitä, niin virittää myllyä sitten lisää. Oli se teho lukemana nyt sitten mitä tahansa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

9.3.2014 16:44

Ja kannattaa muistaa että DT:seen tehdyt "teharit" on vaan optimoituja putkia täystehoiselle.

Vakio pytyllä pakoaukon koko ja ajoitukset riittää hyvin kisaenskan tai crossin putkelle mutta pakoaukonsäädin aukeaa tällöin liian ajoissa 8)

Re: 2T viritys ja tekniikka

9.3.2014 23:57

viewtopic.php?f=7&t=85897

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.3.2014 16:23

Mikä on kun 125cc Suzuki Rm muutaman seisontapäivän jälkeen ei meinannut käynnistyä ja tämän jälkeen kun pyörä lähti käyntiin ja antoi käydä, kaikki vaikutti aivan normaalilta, mutta kun antoi kaasua rupesi paukkumaan putkesta ja pätkimään?

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.3.2014 18:35

Irroitin aprilia rs 125 piikistä kytkimen ensimmäistä kertaa. Kun laitoin kytkimen takaisin kiinni, en pystynyt vaihtamaan vaihdetta ollenkaan, vaan vaihdinpoljin tuntui olevan jumissa. Mikähän voisi olla vikana? Voiko johtua siitä, että en lisännyt vaihteistoöljyjä? Kiristin kytkimen ruuvit kiinni 7 Nm momenttiavaimella.
kiitos vastauksista!

Re: 2T viritys ja tekniikka

16.4.2014 14:22

Paljon maksaa 144c husqvarna sm pyörään. Olisko täällä jollain myynnissä ? Mitä muuta tarvitsen sylinterisarjan lisäksi. Vuosimalli 2010

Re: 2T viritys ja tekniikka

18.4.2014 11:44

Mp racingiltä löytyy ainakin 144cc/Wr/Cr ja ebaysta pitäs löytyä, myös HTM racingin sivuilta saa tilattua HTM 144cc pyttyjä. Kaveriks tarviit ainakin isomman soppakauhan ja sillee :D

Re: 2T viritys ja tekniikka

21.4.2014 2:56

Mp racingilla maksaa n.825e+postikulut ja pakettiin sisältyy pytty, mäntä, kansi, tiivisteet ja vissiin pa säätimen laipat. Lisäksi tarviit ainakin isomman kaasarin ja wr imukaula ja torvi olis kans hyvä olla

Re: 2T viritys ja tekniikka

22.4.2014 12:44

Onko kukaan käyny penkittämässä husseensa pyttykoron jälkeen ? Itellä tulee nippuu tällä viikolla husse pyttykoron mikuni tmx 38 ja jollymoton kanssa. ;)

Re: 2T viritys ja tekniikka

12.5.2014 16:08

Moroo, kertokaa viisaammat mikä -06 piikkisessä exc:ssä on kun pätkii perkeleesti yläkierroksilla, tulppa, tulpanhattu, johto ja puola vaihettu mutta ei auttanu. Sitten valot ja vilkut pimeni, ja ottaa häiriöö kun painaa tööttiä ei kuitenkaan sammu mutta kierrokset laskee. :s