Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.7.2014 21:31
luxus16 kirjoitti:Miten toi castrol mtx 10w40 toimis räsässä ? Vaihteistoöljynä tietenkin.
Voitelis seki mut ei välttämättä nii hyvin ku SAE 75W - 90 mitä räsään suositellaa.
19.7.2014 23:57
Okei kiitos! Olen myös kuullut huhua että tuo 6dl vaihteisto öljyä olisi liian vähän koppaan, jos asia on niin, kuinka paljon olette itse laittaneet? Olenko väärässä?
20.7.2014 2:39
8dl yleensä laitetaan varmuuden vuoksi
20.7.2014 17:24
Tossa uutta pyttyä asentaessa tuli sellanen ongelma että pytty ei mene täysin lohkojen sisälle, jää sellanen 1cm väli pytyn ja lohkon väliin.
Tuntuu siltä että helmat ottais kiinni johonkin mut oishan se aika ihmeellistä kun tönärillä mittasin vanhan pytyn niin se oli täsmälleen samanlainen ja se mahtu ihan hyvin. Männästä ei johdu, se liikkuu hyvin, kun pytyn laittaa paikoilleen niin kuuluu metallinen kolahdus ja sit pytty ei enää liiku alaspäin. Mistäköhän vois johtua? Tarttis pikaisia vastauksia et sais ton räsän takas liikenteeseen.
20.7.2014 19:46
Moro. Pitääkö tuorevoitelu ottaa pois ku tekniikkana polini 154cc, rave 1, 34mm lortto ym..? Ku vanha omistaja ajanu tolla tekniikalla 8t eikä mitåån oo käyny. Joten uskaltaako tuorevoitelun jättäö ?
20.7.2014 20:59
Eihän siihen ole mitään tarvetta jos on toiminu ihan hyvin, räsän tuorevoitelu on melko luotettava.
20.7.2014 21:06
Nonniin, elikkäs.
Apriliassani oli täystehovehkeet, suuttimet jne. Tänään laitoin vakiosuuttimet ja neulan ja luistin kiinni. Hyvin pärähti käyntiin ryypyn kanssa mutta kun otin ryypyn pois heti käynnistyksen jälkeen ja en ollut koskenutkaan kaasun, kierrokset menivät 1-2k rpm vajaa 30 sekunttia ja sitten rupesi itsestään nousemaan ja nousi 8k rpm asti. Sitten huomasin että olin laittanut neulan prikan väärälle puolelle ja korjasin sen. Sen jälkeen ei noussut enää kierrokset mutta käy korkeemmalla kierrokset tyhjäkäynnillä kuin ennen ja välillä kun pistää kytkimen pohjaan vauhdista kun jarruttaa kierrokset nousee ilman kaasua vähäsen mutta tippuvat äikä äkkiä. Luin myös tietopankista kun syttyi efi valo että se voi johtua ettei tunnista kaasun asentoa? Efi valo syttyi palamaan tämän vakioksi muuttamisen jälkeen heti käynnistyksen jälkeen. Voiko tämä kierrosten leijailu/nouseminen johtua ettei pyörä tunnista kaasun asentoa? ja miten voin korjata tämän. Vähän sekavaa tekstiä mutta selvennän kuhan kerrotte jos joku ei auennu. Kiitos jo vastauksista
20.7.2014 21:07
Tuo kierrosten nousu ei johtunut siitä että kone oli kylmä. tapahtui vielä usean uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
20.7.2014 23:16
Anteeks syön sanani. Ottakaa ne perkeleen tuoreöljyvoitelut pois käytöstä. Kiertokangen laakeri meni tänää ja pytty oli iha kuiva = ei ollu saanu öljyä. :d
21.7.2014 12:11
niin saisko ideoita tähän ongelmaan??
eli etujarrussa ei ole yhtään tuntoa ja kaikki ilmausnipat tuntuu olevan rikkinäisiä. eli nestettä menee takaisin ilmausnipasta sisään, vaikka sen kiristää kiinni!
neste kyllä liikkuu ja on oikeanlaista (Castrol DOT4). eikä ilmaustekniikassakaan ole mitää vikaa, ku aiemminkin ilmannu ilman ongelmia samalla tavalla.
männät ei myöskään liiku yhtään ja kahvaa puristaessa kuuluu sellaista "lätinä" ääntä.. tiivisteet paskana?? mistähän niitä saa? en edes alkuperäistä ilmausnippaa saanut koko kaupungin mp-liikkeistä, joten nyt siinä on jostai autotarvike liikkeestä ostettu sopiva nippa.
E: taitaa johtua vain liian tehottomasta pääsylinteristä (9mm).
26.7.2014 11:37
Onko normaalia jos vakio apikassa hohtaa äänenvaimentimen sisus noin 200km ajon jälkeen?
26.7.2014 23:55
tekeekö kenenkää rs (2007) sillee ettän. 11 000rmp alkaa pitämään semmosta pauketta ja ei kierrä sen enempää ja mistä vois johtua?
ecu on porattu
Viimeksi muokannut Riejyyy päivämäärä 30.7.2014 13:29, muokattu yhteensä 2 kertaa
27.7.2014 11:06
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa
Oiskohan tuossa ecussa kierroksenrajoitin..
27.7.2014 14:10
nonni eli apikasta tärähti ilmeisesti männänrenkaat poikki
38 C näytti moottorin lämpönä kun lähin ajamaan , edellisenä päivänä säädin neulaa laihemmalle 2 pykälää ja toimi normaalisti ei minusta yhtään liian laihalla ? ajoin 70 km silloin ja nyt pääsin 100m kuulu poksahus ja pyöri ku tulpaton mopo , pyöri kuitenkin mutta sammutin ettei tapahtus mitään hirveempiä
, elikkä onko mahollista että katkasee männänrenkaat poikki sen takia että kone kävi liian laihalla vai sitten sen takia kun 700 km sitten mittasin puristukset ja niitä oli 7.4 Baaria ?
Juu'u RAVEN laippa tippunu sylinteriin jeee!!!
29.7.2014 0:57
Onkohan 16tkm ajetussa pyörässä jo kytkinlevyt liian kuluneet kun rupes kytkin luistamaan? Välillä luistaa ja välillä ei yhtään.. Ekalla kerralla autto kun säätelin vaijeria kun luulin että siinä vika. Joku puhu joskus kytkinkopan vaijerin säädöstä? Tuskin on sellasesta kiinni? Vai voisko rueta sitä säätämällä pelaamana? Öljyt just vaihoin (Castrol mtx). Pitemmän aikaa on kyllä tuntunut että jos ihan kylmänä veättää niin kytkin luistaa, mutta lämpimänä ei oo ollu aiemmin ikinä mitään ongelmaa kytkimen kanssa..