Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
30.8.2009 12:21
A.S kirjoitti:JyksyBoi kirjoitti:onko kukaan viä laittanu yamahan yzf r125 turboo?
Ja en yleensäkkään nää mitään ideaa tuossa että te 16v ostatatte isillä jonkuu yzf-r 125 tai hondan cbr ja sitten ruvetaan haaveilemaan turbosta, jolla saataisiin yli barin ahdoilla joku 30hp..
En tiä mikä vitun ongelma sulla on jos ihan mielenkiinnosta kysyin? En todellakaan aatellu tähä lehmään mitään turboo tunkee, ja ku tua tallissa on vähä muitaki pyöriä millä ajaa.. Ja vähä silläki kysyin ku kuulin huhua että joku olis laittanu turbon tämmöseen suomessa
30.8.2009 13:39
1-2kk taitaa olla se keskimääräinen kestoikä noille turbotusprojekteille. Muutamat paremmin tehdyt on pysyneet nipussa jopa vähän pidempäänkin. Sanoisin että 99% täällä tai tuolla mopopuolella ei omaa edes riittävästi tietoa koko hommasta. Kylllähän ne koneet laulamaan saa, mutta se kasassa pysyminen on jo eri asia.
Itsekkin voin sanoa, että varsin suurella todennäköisyydellä se omakin mahdollinen yritys laukeaisi kokolailla pian. Suureltaosin syynä on se koneiden materiaalien ja yleensäkin koko toteutuskonstruktion riittämättömyys minkäänlaiseen ahtamiseen. Siis tässä kokoluokassa ja varsinkin jos vielä puhutaan jostain kinkkiversioista, jotka ei tahdo pysyä nipussa ilman virittämistäkään.
30.8.2009 21:41
Silkasta mielenkiinnosta omakin tehtiin. Nyt kun se on tehty ja pyörä ei ole rekisterissä ni mitäs sitä sitten. Ei sillä tule ajettua yli 1km lenkkejä ilman kilpiä joten se kestää maailman tappiin asti. Kai sitä vois ruuvata ruuvi kaakkoon ja kattoa kauan kestää.
1.9.2009 21:41
kellää mittää turb0Rojekteja alla??
2.9.2009 22:45
ei taida olla enää projekteja. Toimivia on.
15.9.2009 12:52
kuppila kirjoitti:Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä!
on niitä autoja, joissa on pienemmät paineet ja voi sitä aina kuristaa
15.9.2009 12:53
tunturi91 kirjoitti:kellää mittää turb0Rojekteja alla??
samurai 110cc pittäis ostaa ja sinne turbo ilman välijäähyä, koska maksaa ja tulisi ilmajäähdytteisen koneen eteen
15.9.2009 12:56
-Zone- kirjoitti:1-2kk taitaa olla se keskimääräinen kestoikä noille turbotusprojekteille. Muutamat paremmin tehdyt on pysyneet nipussa jopa vähän pidempäänkin. Sanoisin että 99% täällä tai tuolla mopopuolella ei omaa edes riittävästi tietoa koko hommasta. Kylllähän ne koneet laulamaan saa, mutta se kasassa pysyminen on jo eri asia.
Itsekkin voin sanoa, että varsin suurella todennäköisyydellä se omakin mahdollinen yritys laukeaisi kokolailla pian. Suureltaosin syynä on se koneiden materiaalien ja yleensäkin koko toteutuskonstruktion riittämättömyys minkäänlaiseen ahtamiseen. Siis tässä kokoluokassa ja varsinkin jos vielä puhutaan jostain kinkkiversioista, jotka ei tahdo pysyä nipussa ilman virittämistäkään.
ihan sama, jos hajoo, mut ainakin on hauskaa ollu ja esim. kiinapaskoihin saa aina uusia koneita. muistutan kyllä rungostakin.
15.9.2009 19:00
Eipä nyt heti lytätä hyvää alkua
23.9.2009 20:44
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 0581_n.jpgLaitoin tänään vähän tavaroita kasaan. Vielä dumppi/by-bass ni bueno!
23.9.2009 21:19
Miks ihmiset muuten harvemmin laittaa dumppia mihkää moottoripyörää??
Eikös se paranna kaasun vastaavuutta ja turbon ikää jne..?
24.9.2009 16:52
Sehän on niin tarpeellista, että hytti nousee pystyyn heti vaihdon jälkeen.
Ainakin omasta mislestä pieni viive voi olla ihan hyväksi tehokkaimissa peleissä, ilman kahden metrin swingiä.
Viive lyhenee vaihdoissa, turbon ikää se pidentää jonkinverran, mutta taitaa ne motit yleensä hajota ennen turboja pyörissä.
24.9.2009 21:31
Turbon imupuolen siivillehän se lähinnä hallaa tekee jos ei käytetä dumppia kovemmilla paineilla. Millä tavalla se vähentää turboviivettä? Mun logiikan mukaan se just pidentää sitä, koska laskee paineet pois vaihdettaessa, jolloin ahdin joutuu taas kehittämään paineen uudestaan...
24.9.2009 21:51
Mullahan on tuo Pbr 125cc "turbo" projekti menossa. Eli siis remmiahdin eikä tbo..
Mulla on tuo Elsberg:in vanha ahdin, jota projektissa käytetään.
Mr. Elsberg on ollut projektissa neuvonantajana, kiitos hänelle siitä.
Puolin ja toisin ollaan oltu yhteydessä, mukavia projekteja on tulossa Tanskasta päin
Rahaa on palanut enemmän kuin kehtaan sanoa, mutta mikä harrastus olisi ilmaista.
P3