Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
8.7.2012 20:59
Tietääkö kukaan että mitkä piuhat menee solenoidiin? kun ei ole ollut pakoaukon säädintä ollenkaan kiinni ja nyt ostin raven ja piuhat on kateissa... elikkä minkäväriset siihen menee? kiitos jo etukäteen.
8.7.2012 21:36
Värejä en nyt muista mutta se liitin pitäs löytyä kyllä aika helposti. Tais olla semmonen vaalea se toinen johto.
8.7.2012 21:38
kyllä siinä pyörässä akun oikealla puolen johtonipussa jossaki raven liitin on
E.hitaus:D
9.7.2012 13:19
mikähän vikana, ajattelin puhdistaa raven laipan, ja kun se sieltä saatiin ulos kammettua, niin huomasin että se oli väärin päin (viiste ylöspäin) mutta vaijerin reikä alaspäin :o putsattiin karstat pois ja laitettiin oikein päin takaisin. kun räsä laitettiin käyntiin, kierrokset ei noussu ku n. 5000 asti paikallaan, mutta kun lähti ajamaan niin veti ja kiersi loppuun asti ja vielä paikallaankin. kun sammutti ja käynnisti uudelleen, ei kiertäny taas kun sen n. 5000 ja välillä taas kiertää..mistähän johtuu?? pakoputkessa on reikä, mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa?
9.7.2012 17:15
no kai se voi olla reikä missä sunnassa vaa ko se laipan kotelo pyörii siinä sinne minne sitä pyöriittää. vaijeri menee nyt varmaa jotenki huonosti vaa nii ei nouse kunnolla
12.7.2012 10:47
johtuki vaa siitä että jalka oli alhaalla vaikka vapaalla oliki..
25.9.2012 19:25
Rupesin miettii , et ku tuol tietopankissa on
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RAVEn_asennus raven asennus ohjeet, nii tossa säätö osiossa on toi kohta "
Säilytä vaijeriin kohdistuva veto ja kierrä säädin (2) lähes kiinni (jätä noin 0,5mm väliä ennen loppua)".Eiks toi oo vähä virheellistä tietoo, jos kierrät sen pultin sisään päin, nii sittehän se säätö muuttuu taas :S . Oonko tajunnu ton kohan aina vaan väärin vai mikä on, haluisko joku viisaampi kertoo
26.9.2012 0:03
Ei ehkä helpoin, mutta varmin ja tarkin tapa säätää rave 1:
- Sivukatteet pois
- Putki irti
- Vetää tappi sisään solenoidiin (laippa ylhäällä)
- Kiertää siten säätömuttereita, että laipan ollessa täysin ylhäällä pakoaukon "katto" on täysin tasainen
- Kaikki irrotetut osat takasin kiinni ja baanalle.
26.9.2012 7:33
Joo, just noilla "säännöillä" oon itte aina säätäny
Noilla tietopankin säätö ohjeilla ei onnistus, jos noudattaa tota yhtä kohtaa
22.5.2013 13:20
Pientä ongelmaa raven kaa.. Tyhjäkäynnillä joo rave nousee ja laskee sitte kute pitääki ja nouseeki sitte siel 7800 kohalla paikallaa ja ekan kiihytyksen aikana, mutta sitte jos ajelee alle piikin ja koittaa lähtee kiihyttää nii rave ei nosta laippaa ollenkaa ennen ku laskee takasi tyhjäkäynnille.. mikä piru tässä on vikana. just laitettu ja puhisteltu sekä uus laippa. liikkuu myös herkästi mut ei vaa lähe ottaa piikkii jos ajanu vähä aikaa alle piikin. johdot, solenoidi tai ohjauspoksi?
Edit: näköjää vaa karstanen. Uus roosterinen laippa:D kummastuttaa vaa et vaikka liikkuki hyvin sillo nii silti jäi jumii. Oisko mitää millä sais vähä vetreemmäks viel tuota laipan liikkumista?
Viimeksi muokannut JedTheDJ päivämäärä 24.5.2013 11:15, muokattu yhteensä 2 kertaa
23.5.2013 16:31
Oiskohan ohjausboksi viallinen? Jos jollaa tutullas sattuu olemaa ohjainboksi nii kokeile sillä.
25.5.2013 14:39
Toista poksii on kyl saa mistää lainaa..:/ mut kokeilin et otin raven irti ja laitoin pyörän kylkee kiinni ja ravenkorvike tietty paikallee.. hyvin nostaa laippaa sillo just niin ku pitääki eikä ilmene tuota ongelmaa. Onko tää rave sitte loppupelissää mitä herkkä karstalle?
19.7.2013 23:07
Mistä halvalla rave 1 ohjausboksilla? 2radilta aattelin tilata mutta sieltä oli näköjään loppuneet.
20.7.2013 13:43
JedTheDJ kirjoitti:Toista poksii on kyl saa mistää lainaa..:/ mut kokeilin et otin raven irti ja laitoin pyörän kylkee kiinni ja ravenkorvike tietty paikallee.. hyvin nostaa laippaa sillo just niin ku pitääki eikä ilmene tuota ongelmaa. Onko tää rave sitte loppupelissää mitä herkkä karstalle?
Ootko puhistanu pytystä sen laipan kolon? Puhista se ja laippa hyvin ja öljyä laippa ja laita kasaan. Sit voit solenoidin tappia työntää solenoidin sisälle ja ei sen pitäs hirveen jäykkä olla. Öljyä myös vaijeri varmuuden vuoks.
22.7.2013 17:27
Nonii, katoin taas raven tilanteen ku vähä aikaa rullailtu, vaijerin nippa on aika kulunu, tulee melkein laipasta läpi. Mitä mun pitäs tehä ton kaa?
Viikon välein sais näköjää vaijeria vaihella, tinakaan ei nipassa kestä... laippaki näyttää olevan aika kulunu...(vaiejrin kolo ihan paskana)
Jos jollain on rave1:n hyväkuntosta alkup. rautasta laippaa ja vois luopua siitä niin saa laittaa yv:tä!