Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.7.2013 20:26
Moro! Minulla on aprilia rs joka on laitettu tt:ksi ja jonkun aikaa tt:ksi laittamisen jälkeen moottori ei pysy enää tyhjäkäynillä käynnissä. Kaasaria yritetty puhdistaa kahteen otteesseen.... tuloksitta. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua tälläinen käynnissä pysymättömyys? Kun putsasin kaasaria paineilman kanssa kaikista tyhjäkäynti piirin reistä tuli ilmaa. joten ajattelin että johtuuko tämä siitä, että kohot on säädetty tai niihin on osuttu vahingossa ja näin säädetty ne niin että tyhjäkäynti suutin ei saa pensaa koska on neula suutimen yläpuolella? Kysyisin teiltä, että mikä muu voisi vaikuttaa asiaan (tyhjäkäyntiin). luetelkaa kaikkia vaihtoehtoja jotta voin koittaa korjata kaasarin/ (jos on mahdollista niin jonkun muun asian)
Kiitos jos joku viittisi vastata.
24.7.2013 15:08
Mistähän mahdollisesti saisin suuttimia tilattua jotain 200 molemmin puolin ja pitäisi olla tuon mallinen
24.7.2013 21:48
Mikähän vois olla vikana vm. -90 näsärissä kun tehopiikin jälkeen kaikki tehot alakierroksilla katoavat ja pyörä meinaa sammua jos ei vaihda pienempää vaihdetta? Pyörässä oli öljypumppu säädetty täysille ja tulppakin oli aivan karstoittunut, joten voisiko pa-säädin olla karstoittunut, eikä sen takia toimi kunnolla?
25.7.2013 0:32
Pa-säätimessä vika.
25.7.2013 23:32
Pakoaukonsäätimen käpälät olivat hieman karstoittuneet, joten putasin ne niin, että liikkuvat kunnolla, ja säädin pakoaukonsäätimen, mutta ongelma jatkuu...
Pyörä siis hyytyy tehopiikin jälkeen kun hidastaa ja pahimmassa tapauksessa jopa lopuksi sammuu. pa-säätimen toinen käpälä liikkuu hieman tyhjää, voisiko tämä johtua siitä??? Ja vapaalla kierroksia antaessa säädin toimii jäljessä, ja palauttaa hitaasti. Arvostaisin jos joku osais neuvoa.
28.7.2013 6:03
Ehkä tulisi paremmin vastauksia kun kertoisi mikä pyörä kyseessä ja kävisi mallikohtaiselta puolelta kyselemässä ellei vika jo selvinnyt.
29.7.2013 18:33
Tuossahan se pyörän merkki ja malli lukee 2 viestiä ylempänä..
1.8.2013 21:34
Onko runkolaakerit kuollu jos resonointi kasvanu pikkuhiljaa kiihyttäessä aina kovemmaks?
18.8.2013 14:49
hommasin yamaha dt:n athenan 170cc pannulla ja athenan putki ja 32 mm mikunin kaasari. Pyörästä ei vain mielestäni irtoa tehoa enempää kuin 125cc detsistä. Kulkee 130 kmh ja se riittää oikein hyvin mutta kiihtyvyyteen hieman petyin. Ei röpellä eikä booaa. 5. ja 6. vaihteilla kulkee puolikaasulla saman verran kuin täyskaasulla. Ja pakoaukon säätimen kun säätää oikeisiin säätöihin niin on entistä tukkoisempi pyörä (parempi säätää hieman auki). Karstat oon polttanu putkesta ei pitäs olla tukossa. mitä voisin kokeilla?
21.8.2013 9:48
Terve, onko keihinin 36mm ja keihinin 36mm pwk kaasareilla paljon eroa? Meneekö molemmat suoraan gas gas halleyhin?
21.8.2013 11:15
Pwk on litteäluistinen ja toi normaali varmaankin pyöreäluistinen, ei mitään hirveen isoa käytännön eroa. Ja varmaan joutuu imukaulaa ja torvea muokkaamaan tai ostamaan isommat jos vakiokaasari on paljon pienempi.
22.8.2013 22:04
Kaipaisin neuvoja miten vaihdetaan äänenvaimennin villat scalvini hiilikuituänkkään?
23.8.2013 0:08
Laita kuva vaimentimesta, niin helpompi sanoa. Mutta jos siinä on poppareita niin poraat ne pois ja sitten mietit että miten mikäkin osa irtoaa. Kyllä sen pienellä pähkäilyllä pitäs onnistua
23.8.2013 23:23
http://www.scalviniracing.it/media/prod ... 20sito.jpgSiinä kuva. Ei vaan uskaltas lähtee porailee niit pop niittei. Paljonkohan maksaa villojen vaihatus liikkeessä tohon?