Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
4.1.2012 8:11
En uskalla varmaks sanoo et on samat mut mul on tunne et on samat. En oo varma.
4.1.2012 20:32
Pultinreiät haluatko tietää? Leveys pultista pulttiin n. 7,1cm ja korkeus pultista pulttiin n. 5,2mm.
Sen reiänkin voin mitata mutta tuostakin saa vähän kuviteltua.
4.1.2012 22:09
Eikun tarkotin sen läppärungon kokoa. Reiät saa kyllä porattua uudet tarvittaessa.
4.1.2012 22:14
Niin siis haluat uloimmat, vai haluat sisemmät? Kun pyttyä siis katsot niin haluatko ne äärimitat vai ne sisämitat mihin läppärunko menee?
4.1.2012 23:13
Siis tarkoitan ulkomittoja, että minkä kokoiseen läppäkoteloon / reikään lohkossa se mahtuu.
5.1.2012 1:11
Joo
Mittailen huomenna.
5.1.2012 19:58
Emmä oo kyllä vieläkään varma mut täs kuvat mistä otin:
6.81cm
4.84cm
Ja sit ulkomitat on korkeutta 6.53cm ja leveyttä 8,54
Noi nyt on kumminkin sen verta epätarkkoja et kannattaa hommaa omat läpät ennenkuin alkaa työstää
6.1.2012 0:51
Okei, kiitos tosi paljon! Juuri noita mittoja tarkoitin. Vähän kapeammat, kuin Yz:tan, jotka multa löytyy.
7.1.2012 21:50
Kertokaas, onko polinin 160cc-pytystä mitään hyötyä mitossa? Tuoko lisää vääntöä, kiihtyvyttä?
7.1.2012 23:03
Antonna kirjoitti:Kertokaas, onko polinin 160cc-pytystä mitään hyötyä mitossa? Tuoko lisää vääntöä, kiihtyvyttä?
Joutuu tietääkseni tuo tp-akseli ja alakerta muutenkin aika koville menee kun tulee mäntä niin painavaksi.
16.1.2012 16:38
Ainahan mäntää keventää voi, jolloin ei alapää joudu yhtä koville, mutta silloin männän ikä toki lyhenee jonkin verran ja riski männän hajoamiseen kasvaa. Mutta näin olen joidenkin lueskellut ainakin muualla Euroopassa tehneen, mototissa ei vielä ole vastaava ilmiö silmään pistänyt. Ja silloin kyllä potkua pitäisi lähteä.
Toki moottori suuremman sylinterin halkaisijan johdosta muuttuu miltei neliökoneesta lyhytiskuisen suuntaan, joka tuo kierrosherkkyyttä ja karsii alavääntöä, jota kylläkin kasvanut kuutiotilavuus taas tuo lisää.
Vielä jos itse putken suunnittelee Polinin kaveriksi, ja kaasuttimen mitoittaa sopivaksi kyseiselle kokoonpanolle, niin kyllähän se Mito melko pirteästi voi poistua.
17.1.2012 16:21
Polini on vääntöpytty. Tehoa siitä irtoaa ~saman verran kuin evoykkösestä. Jos haluat saada miton kulkemaan niin hanki joku cagivan oma timmimpi pannu kuten 66650e ja sille asianmukaiset kaverit.
1.2.2012 16:30
Moro!
Olis tarkotus pistää talven aikana tohon mitoon (evo 2-07) Kiinni Mikuni 35TM, Evo1 ilmansuodatin, Cagiva lucky explorerin putki ( jos saan sen sopimaan ) ja arrowin änkkä.
Näitä on varmaa jo kysytty, mutta minkä kokoista suutinta pitäs laittaa noin?
Luin tuolta tietopankista, että jonkun squish välyksen muuttaminen saatta olla aiheellista?
Mitä kaikkee pitää huomioida, kun laitan nää osat kiinni ? Pitääkö öljypumppua säätää?
Ja miten noi kaasarin kaikki seosruuvit yms ? onko helppo itte säädellä vai kannataako viedä johkin liikkeeseen säädettäväksi ?
Niin ja mitossa on nyt juuri vaihdettu uus mäntä jolla ei ole ajettu vielä yhtään.
7.3.2012 22:03
Onko kellää kokemusta tygan tehareista? Sellaista kattelin ja mulle sanottiin, että vastaava ku jollymoto. Onkos suurta eroa tygan ja jollymoton välillä?
11.3.2012 21:21
Olisko kellään myydä miton 34mm imukaulaa?
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Cagiva_M ... ttor_.html Sama mikä tuossa. Olisin tuolta tilannut, mutta eipä ole enää.