Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
6.7.2014 13:05
Elikkä onkos teisän tt räsissänne tuorevoitelu käytössä vai siirryittekö seoksiin?
s
6.7.2014 14:01
On käytössä ja hyvin toimii.
6.7.2014 17:49
enezii kirjoitti:Elikkä onkos teisän tt räsissänne tuorevoitelu käytössä vai siirryittekö seoksiin?
s
käytössä on ja hyvin toimii! Älä vaan rupee mitään perkuleen seoksia tekemään
yksinkertasrmpi lätkästä sillon tällön öljyä lisää :p
6.7.2014 22:29
Kattelin raven laippaa tänään ja huomasin että se on melko kulunut. Löytyy yks melko iso skraadu kun männänrengas lens putkeen. Kannattaisko se siis vaihtaa vai toimisko vielä tälleen? Oli myös täysin jumissa kun otin irti, onkohan se ees mun aikana toiminu...
7.7.2014 20:43
Ootteko mitä suuttimia ja neulan asentoo käyttäneet raven (2) kanssa dellorto vhst28lla ja arrowin putkistolla ja tarviiko mitenpaljon säätää jos tt-laipalla on säädetty toimimaan ylhäältä hyvin? ja mistähä vois johtuu ku oma rsä (2007) ei kierrä ku 10 000- 11 000 ja alkaa vaa pauke kuulumaan ku noihin kiekkoihin päästään on boksi porattu.
asiallisia vastauksia tarvittaisiin nopeasti. ja onko tuota rave 2 tarve puhistella miten usein? itellä oli jummitunu rave heti nii piti kiriä hylsän kanssa pois sieltä.
10.7.2014 0:27
Mikäköhän mahtaa olla syypää 03 vuosimallin räsässä, kun alkaa pätkimään/röpöttämään 5500-8000 kierrosten välissä? Pätkiminen loppuu kuitenkin piikin alkaessa ja toimii hyvin ylä- ja alakierroksilla, eikä pätki. Kuitenkin viidennettä sekä kuudennetta vaihdetta ei voi kunnolla käyttää, koska silloin apikka ei jaksa päästä piikille asti tämän pätkimisen syystä.
CDI-boksista on katkaistu hyppylanka, joten sen olen sulkenut pois mahdollisista syypäistä pätkimiseen. Myöskin neulan säätäminen ja pääsuuttimen vaihtaminen ei ole auttanut lainkaan. Neula on kolmanneksi ylimmässä lovessa, pääsuutin on 125 ja tulpan väristä päätellen käy aavistuksen hieman liian rikkaalla.
Räsässä on tällä hetkellä arrowin putkisto, boyesen läpät, 28mm kaasutin, hyppylanka poistettu, ilmanputsarin kuri poistettu ja BR10EG sytytystulppa. Täyssynteettistä Castrolin 2-tahtiöljyä on sekoitettu bensan sekaan noin 2,3%.
Ravea ei ole käytössä, vaan sen tilalla on kurilaippa. Voisiko juuri tämä raven puuttuminen olla syy tähän pätkimiseen?
10.7.2014 1:14
Onko jossain tietoa millaset kuristukset tosa räsän putkilossa? Vm.2010
10.7.2014 2:13
luxus16 kirjoitti:Onko jossain tietoa millaset kuristukset tosa räsän putkilossa? Vm.2010
Halkaset paisarin. Et siis katkase putkea ni sieltähä ne pitäs löytyä.
10.7.2014 12:41
Eli on suht helppoa ottaa kuristukset pois jos on hitsilaitteet ja rälläkkä?
Ja eikö katti kannata poistaa samalla?
11.7.2014 1:17
Onkoha motonettiläisillä mitään vinkkejä mitä kannattaa räsälle lähtee ensimmäisenä tekemään kun lisää tehoa haluaa:P? Vaikuttaako tämä moottorinohjausyksikön muuttaminen tt-tilaan mitään yksinään?
11.7.2014 9:23
Raredzzi kirjoitti:Onkoha motonettiläisillä mitään vinkkejä mitä kannattaa räsälle lähtee ensimmäisenä tekemään kun lisää tehoa haluaa:P? Vaikuttaako tämä moottorinohjausyksikön muuttaminen tt-tilaan mitään yksinään?
Joo on helppoa. Katihan se siellä eniten kuristaa. Ainakin vanhemmassa munaperämallissa se katalysaattori on ainut kuristus
14.7.2014 14:32
Auttakaa ny tyhmää ja kokematonta, missä on hyppylanka ja millä tarkistan että se on katkastu
Pyörä on Aprilia RS 125 vm. 08
14.7.2014 23:20
Matkustajan penkki irti. Sieltä löytyy sellanen musta boxi. Jos sen takana on jotain silikoonia tai reikä tai jotai sellasta ni sit se on todennäkösesti katkastu. Siitä myös huomaat jos tehovajetta 5000-6000rpm välillä
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 15.7.2014 13:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
15.7.2014 12:53
Heipähei taas pitkästä aikaa!
Nytpä olisi sellainen ongelma, että mulla ei oo oikeen mitään hajua mitkä ois oikeat jarrupalat vm. 09 räsään. Eli mitkä ois oikeet jarrupalat räsään? Eihän esimerkiksi nämä sovi 125cc rässään?
http://www.moposport.fi/fi/jarrupalat-a ... 8T5EIkayc0Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
15.7.2014 15:29
Käy ostamassa motonetistä. Omassa 06 apriliassa ainakin ihan hyvin toimineet.