Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

11.6.2017 8:45

Kiitos vastauksesta murska,

Mutta olen siihen jo vaihtanut letkun jonka on lupailtu kestävän jopa 200°c eli tuplasti vahvempi ja silti läpi, ainoastaan tuossa tulppauksessa huolettaa muutoskatsastukseen joutuminen, sillä hussessa kiinni pörinä-änkkä. Eihän se sieltä pääse läpi millään jos egr-poistettu? :eek:

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

11.6.2017 10:49

Silikoniletku kestää hyvin kuumuutta eikä pitäisi palaa puhki ihan helposti, ainakaan samalla tavalla kun musta kumiletku.

Ei kukaan sua määrää muutoskatsastukseen, ja aika harvoin virkavalta puuttuu muutenkin putkistoihin jos ei perseile liikenteessä ja pyörä on muuten kunnossa. Saa sen EGR:än ja vakioputken sinne takaisin jos joutuu menemäään leimalle.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

11.6.2017 20:24

Okei

Mutta uskotko itse että egr olisi toiminnassa ja vika muualla? Olisi huono juttu huomata katsastuksessa ettei se egr-härveli ikinä toimimutkaan.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

11.6.2017 20:42

Ressaa katsastusta sitten jos sellainen joskus tulee, turha sitä on etukäteen miettiä ;)

Ota nyt vaan se EGR pois niin moottorikin toimii paremmin, yleisesti EGR on ensimmäisiä asioita jotka eliminoidaan pois toiminnasta tai otetaan kokonaan pois.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

12.6.2017 6:50

Tuskin kukaan noita on muutoskatsastanut, ja tuskin pörinä vaimennin menee läpikään. Eri asia olisi jos näitä pitäisi käydä katsastuttamassa kuten autoja.

Kiitokset Murskalle foorumin tason ylläpitämisestä.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

12.6.2017 21:37

No höh, kiitokset... :nolo:

Vaikka pojalla ei ole kevaria pariin vuoteen ollut niin siitä huolimatta en osaa pysyä täältä pois :D

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

20.6.2017 15:28

osaakos väki sanoo että sopiiko malossin power cam suoraan 125cc sylinteriin ilman muokkaista? :nörtti:

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

27.6.2017 20:10

Osaisko väki auttaa missä on vika .männässä ei ole jälkiä mutta noi venttiilien päät kuluneet ja säätöpalat ehjät
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

28.6.2017 19:38

Eipä ole tuollaista tullut vielä vastaan joten en lähde arvuuttelemaan mikä on ollut syynä. Varmaa kuitenkin on että sulla menee venttiilit vaihtoon.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

4.7.2017 15:08

Ei vissii kestä tuo startin kytkin kestä 180cc hussea :s 3tkm sisään joutunu vaihtamaan jo 2 kytkintä ja startin ratasta. Pitää sit vissii taas lykkiä käymään :D
Asiasta toiseen onko kellään kokemuksia tämmösestä setistä?
malossi 183, kansi 24mm imuvenoilla 22mm pako, nokka 5,6 nostoil ja mikuni 36 soppatykki.
tuollaset kikkareet odottelee kannentiivisteen saapumist ni pääsee asentamaan 8)
Viimeksi muokannut Seppochu1337 päivämäärä 5.7.2017 2:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

4.7.2017 18:32

Startin kytkimen jouset kannattaa vaihtaa hieman jäykempiin tai vähän venyttää niitä ennen asennusta. Meillä toimi hyvin startin kytkimen vaihdon jälkeen ja venytetyillä jousilla noin 12tkm 183 pytyn kanssa.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

7.7.2017 3:58

180 kyssäri! (Varmaan löytyis tuolta jostain mutta :P)

Tuollainen Malossin 180 on harkinnassa, tarviiko koneelle tehdä jotain että kestää? Vai bolt on?

Power cam, hitti vai huti?

Sit tietysti suora putki yms. Mutta onko tälläseen järkevää lykätä näin paljoa rahaa? :D Ihan kiva pyörä mutta vähän paremmin sais liikahtaa..

Asiasta poiketen, kuinka kova homma sovittaa USD Wärrään?

Ninjaedit: Mites toi pakokaasunkierrätystsydeemi? Voiko sen ottaa pois ilman pelkoa että säädöt menee vituralleen tms? :)

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

11.7.2017 22:53

Reissumiäs kirjoitti:180 kyssäri! (Varmaan löytyis tuolta jostain mutta :P)

Tuollainen Malossin 180 on harkinnassa, tarviiko koneelle tehdä jotain että kestää? Vai bolt on?

Power cam, hitti vai huti?

Sit tietysti suora putki yms. Mutta onko tälläseen järkevää lykätä näin paljoa rahaa? :D Ihan kiva pyörä mutta vähän paremmin sais liikahtaa..

Asiasta poiketen, kuinka kova homma sovittaa USD Wärrään?

Ninjaedit: Mites toi pakokaasunkierrätystsydeemi? Voiko sen ottaa pois ilman pelkoa että säädöt menee vituralleen tms? :)


Itsellä on vähän sellainen käsitys noista pakokaasunkierrätystsydeemeistä että enemmän ne aiheuttaa viturointia kuin poistaa sitä. Eli pois vain! Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Ja se että onko järkevä lykätä rahaa riippuu ihan oman tai sponsorin lompakon paksuudesta :lol:
Oma mielipide on että en lähtisi modifioimaan ja virittelemään liiaksi, mutta jos sen teet niin päivittele ihmeessä tänne etenemisiä.

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

12.7.2017 6:45

Kestävyyden ja järkevyyden kannalta 183cc pytty (WR:ään ruiskuboxi) sekä kannen porttaus on melko riittävä viri näihin nelareihin. Toimii, vääntää ja kestää.

Saastevärkit toimii parhaiten varaston hyllyllä, siellä ne ei saastuta ilmastoa 8)

Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

12.7.2017 15:28

Moi! Oliskos jollain mitään käsitystä mikä fanticcia vaivaa, kun kaasari oli huollossa italiassa (pitkä tarina), ja se tuli tänään takaisin korjattuna mutta kun laitoin sen kiinni, niin nyt tuntuu käyvän vähän laihalla? Ilmanputsari on vaihdettu vaahtomuoviseen (vanha ilmanputsari ei ollut ollut edes kiinni mutta en huomannut että olis käynyt laihalla) ja kokeilin laittaa takaisin paperisen suodattimen mutta ei auttanut. Kaasari on kyllä kunnolla kiinni eikä pitäisi minkään vuotaa mistään, mutta kierrokset leijaa ja ei pysy tyhjäkäynnillä ja välillä booailee. Kaasarin säätöihin ei tietääkseni ole koskettu. Ja mittariston vieressä oleva joku moottorin vikavalo tai vastaava on ruvennut palamaan kaasarin asennuksen jälkeen, mutta en löydä mitään vikakoodia eikä ohjekirjassakaan mainita koko valosta mitään. Kyseessä siis Fantic 125 casa 2017.