Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

16.4.2013 13:50

Rajis- kirjoitti:Käy laihalla tai imuvuoto

Noh viileät kelit selittäis varmaan laihalla käymisen? Kun noilla säädöillä viime kesänä mentiin. :| axea tosin koitin imutorven ja imukaulan aluelle suihkutella mutta enpä mitään vaikutusta huomannut ainakaan.

Re: 2T viritys ja tekniikka

18.4.2013 0:25

Mistä kannattais hommata osia kevariin halvalla. Mopoon tuli tilailtua easypartsilta ja vs motopartsilta kaikkea kivaa mutta nuo rajoittuvat mopo osiin :( oisko jotain sivustyoja mistä sais kemmu osia hollannissa? tai jossain missä käy halvemmaksi?

Re: 2T viritys ja tekniikka

18.4.2013 0:33

Pjme.co.uk myy aika moneen pyörään osaa

Re: 2T viritys ja tekniikka

18.4.2013 0:52

Rajis- kirjoitti:Pjme.co.uk myy aika moneen pyörään osaa

Muuten vaikuttaa lupaavalta mutta husseen kanssa tarttisin osia :roll:

Re: 2T viritys ja tekniikka

18.4.2013 1:00

Husseen löytyy jotain motoracingshopista, motocross-shop.de sivuilta ja monesta muustakin paikasta. Riippuu aika paljon, että mitä tarvii :D Muita on esim. dirtbikebitz ja btosports ;)
E: ei nyt oleet kyllä hollanista, mutta sama kai se mistä maasta? ja jos husseen haluut osia, niin se kannattas varmaan mainita kysyessä?

Re: 2T viritys ja tekniikka

19.4.2013 16:00

Olettekos mittailleet noita detsin mittarivirheitä koskaan? Omassa on nytten TKC80 nappularenkaat, kokoa 110/80 muistaakseni ja näyttää 120 km/h GPS- nopeudessa lähes täydellisen oikean mittarinopeuden, heittoa n. 2km/h.
Voisi sanoa olevan jo kohtuullisen tarkka mittari ;)

Re: 2T viritys ja tekniikka

19.4.2013 16:11

Mullakin enskoilla kusetti vaan max 5kmh ;) Nyt motoilla 10kmh, vaikka pitäs olla X:än pyöritin :lol:

Re: 2T viritys ja tekniikka

19.4.2013 22:28

Kappas, tuli pistettyä viesti näköjään tänne. Tarkoitus oli kyllä laittaa detsitopiikkiin :)
Srn verran alkupräisiä suurempi halkaisija renkailla(?) Paljonkohan nuo kunnon nappulat lisää kitkaa ja syö huippuja verrattuna vaikka joihinkin "yleisrenkaisiin"?

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.4.2013 13:43

Mixutti kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Käy laihalla tai imuvuoto

Noh viileät kelit selittäis varmaan laihalla käymisen? Kun noilla säädöillä viime kesänä mentiin. :| axea tosin koitin imutorven ja imukaulan aluelle suihkutella mutta enpä mitään vaikutusta huomannut ainakaan.

Liian pieni tyhjäkäyntisuutin aiheuttaa tuollaista kanssa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.4.2013 17:55

Koitin foorumilta haun kanssa etsiskelläkin, mutta ei löytynyt. Mitenkä takomännän kanssa sisäänajo? Ulkomaisilla foorumeilla höpisevät niin hienoilla termeillä että ei niistä oikein ymmärrä, mutta senverran sain selvää että pitäs lämmittää tyyliin tyhjäkäynnillä kuumaksi ja antaa jäähtyä ja jotain tollasia vippaskonsteja tehdä, mutta miten on? Varmaan ekat 100km kannattaa vältellä punarajalle kierrättämistä tai pitkään tasaista vauhtia ajelua, mutta onko muuta huomioon otettavaa? Haluaisn tehdä homman vimpattenpäälle just eikä melkeen.

Re: 2T viritys ja tekniikka

29.4.2013 22:38

mikähän mulla tuli tuohon kevariin kun lähin kylältä kotia ajamaan niin yhtäkkiä lämmöt alko nousta siihen 90 ja normaalisti ovat ollee siinä 70-72 tienoilla?? toimi muute ihan normaalisti.

Re: 2T viritys ja tekniikka

30.4.2013 17:12

Mixutti kirjoitti:Kertokaapas mistä saattais johtuu semmonen että käynnistäessä ryypyllä tai ilman kierrokset nousee ilkeästi tappiin ja siitä sitten hetkenpäästä laskee.. Ja ajaessa tahtoo myös varsinkik kiihdytyksen jälkeen kierrokset alkaa nousemaan :|

Itellä just sama ongelma. Vois kokeilla isommalla tyhjäkäyntisuuttimella.

Re: 2T viritys ja tekniikka

7.5.2013 21:17

mikä/missä vika kun lähin kotoota ajaan niin rupes röpöttään/vääntö alue nousi ylös,mutta yhtäkkiä pyörä teki pienen nykäyksen ja rupes toimiin normaalisti/vääntö alue palasi takaisin normaaliin röpötys loppui siihen ja äänet pieneni normaaliksi.ajoin noin 20km matkan ja toimi kotiin asti normaalisti :s (samallakysyisin valoista kun ajaa ajovalot päällä ja lähtee kiihdyttään ajovalo sammuu ja palaa hetken päästä takaisin.pitkillä ei tee sitä (kyseessä husqvarna wre 06.

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.6.2013 14:15

kertokaapas viisaammat kun omistan 2011vm hussen, jossa on FMF putki ja mikunin 34mm kaasari, 360 ps. niin voiko pyörä leikata kiinni liian pienen tyhjäkäyntisuuttimen takia? kierrokset ei leiju tai mitään, kaverilla samat palikat ku mulla ja se uskoo että 100km/h vauhdeista leikkasi kiinni sen takia, itse en usko että se suutin vaikuttaisi nuin paljoa. kiitokset vastauksista ja toivottavasti saatte selvää tuosta!

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.6.2013 14:33

Tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa kuten nimikin sanoo vain tyhjäkäyntikierroksilla. Ei siis voi leikata sen vuoksi missään 100km/h vauhdeissa. Pääsuutin vaikuttaa täyskaasulla ja luistin neula luistin keskivaiheilla.