Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
15.5.2009 18:08
Mitä niistä kuvista näkyy mitä ette oo jo nähny ;D.
Siinä on turbo. Hiukan putkee ja kaasari koneen sivulla.
15.5.2009 18:15
No videota sitte
e: Aattelin itelle laittaa kaasarin imupuolelle niin saa yksinkertasesti suutinta isontamalla toimimaan, paineistus hommisa se on niin pirullista hommaa.
Moottorijarrutuksessa varmaan savuttaa, mut se ratkiais sillä, kun laittas jonku läpän turbon ja koneen väliin.
16.5.2009 16:47
Haha. Tulee kuha joku parempi kamera jostain. Tolla kännykän laadulla ei paljon juhlita. Ei saa äänistä mitään selvää yms.
21.5.2009 19:02
Eihän tuo turbo niin mahottoman pieni ole. Siivet samaa kokoa ku mun rhb31:sessä.
Mulla on suht hyvällä mallilla, tupla öljypumput pumppaa hyvin ja uus turbo tulee ensviikolla..
Puristukset varmaan suht hyvät tai ainaki on korotus varaa
http://img33.imageshack.us/img33/3579/dsc01165i.jpg
23.5.2009 15:37
mietin tässä että jos ottais tälläsen hieman astetta vaikeamman projektin jos vaan nyt rahaa tulee nii ostasin jonkun 4t piikin ja ajattelin siihen turboa laittaa.... nii onko mitään sivuja tai muuta tälläistä missä olis perustietoja tästä turbotuksesta tai muusta tähän liittyvästä? ja minkälaisia turboja ootte laitellu ja mitä sellaset yleensä maksaa? ja onko tämä oikeesti iha mahdoton idea kun kaasari vehkeeseen kuitenkin ajattelin... ja pitääkö tämän turbon kanssa muuta tehdä ku vahvistaa noita osia koneesta? varmaan ois kireempää nokkaa laitettava kaveriks?
23.5.2009 16:54
zozua kirjoitti: ja pitääkö tämän turbon kanssa muuta tehdä ku vahvistaa noita osia koneesta? ?
öljyn kierto, mutta sen saa vaikka kannen laipoista tai jostain röstettyä kun usein nelareissa on öljyn lauhduttimia.
23.5.2009 17:05
[kalz] kirjoitti:öljyn kierto, mutta sen saa vaikka kannen laipoista tai jostain röstettyä kun usein nelareissa on öljyn lauhduttimia.
*jäähdyttimiä
23.5.2009 23:57
no sanokaa nyt sitte onko kellään ollut toimivaa tälläistä? ku tuossa kaverin kanssa puhuttiin nii sanoi että tarvitsisi jonkunlaisen ahto kopan? niin ja minkälaisen turbon näihin sitte ostaisi ku ei toi jaksa mitään auton turboa kummiskaan pyörittää
ja sitä yleisesti turbotusta käsitteleviä sivuja vois viel pistää jos löytyy...
24.5.2009 0:00
Alota vaikka menemällä kirjastoon.
Kopalla varmaan meinas painekoteloa, jonka sisälle kaasari tulee ja ahtoputkesta paine koteloon.
24.5.2009 0:29
Oma ahtaa paikoillaan kierrätäessä 0.3. Alkaa säädöt pikkuhiljaa löytymään. Ajotestejä ei tässä vähään aikaan tule. Pitää uus etupyörän laakeri hakea ennen. Aika varmaan muukin pyörä lahoaa ennen oikeiden säätöjen löytymistä..
24.5.2009 11:15
zozua kirjoitti:...onko mitään sivuja tai muuta tälläistä missä olis perustietoja tästä turbotuksesta tai muusta tähän liittyvästä?...
Ihan perusteita jos haet, niin menet kirjastoon tämän listan kanssa:
VIRITTÄJÄN KÄSIKIRJA 1 - Moottori
VIRITTÄJÄN KÄSIKIRJA 3 - Polttoainelaitteet
UUSI MOOTTORITEKNIIKKA - Virittäminen ja säätäminen
Nuo ei ole mitään kovin kattavia kirjoja ja sopiikin tosiaan vain ihan alkeisiin. Jos englanti vain luonaa, niin tässä olisi sitten jo perusteita enemmän turbotuksesta:
http://viritetty.com/2t/kamaa/Pdf/Sprin ... Engine.pdfMuutoinkin parhaimmat opukset aiheesta ovat kyllä oikeastaan vain vieraskielisiä.
25.5.2009 20:07
Lähetty kiinan tyttö mulle väärän turbon, sama ku tämä
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/42795Ostakaa pois, ite en jaksa ruveta tekemään kaikkee uusiksi..
25.5.2009 20:10
Ja hinta oli?
25.5.2009 20:22
Ostin 190e niin 180e myyn. Tuota on 65hp koneissa, että suht pieni.