Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
20.5.2011 14:30
ei se periaatteessa liian aikasin voi nousta ellei ohjainboksissa ole häikkää, jota tuskin on kerta tyhjäkäynnillä toimii normaalisti.
puhdista & öljyä laippa ja säädä uusiksi, vaijeri ei saa olla liian kireällä.
3.6.2011 18:08
Moron,
nyt tarvis saada uus laippa RAVE 1:een ja katoin että tuolta
http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ctID=74935 sais.. Tossa on noi kaks eri mallia, toinen ilmeisesti ruostumatonta? Kumpi noista kannattaa ottaa, vai onko tolla lähinnä mitään väliä mitä hemmetin titaania se on, kunhan se pysyy koossa lämmöstä huolimatta? Vai onko mahdollista että huonolaatuisempi laippa heikkenee esim. tärinästä ja menee sitten poikki kolauksesta?
Ja koska toi sivu on tolla Hampurin kielellä joka ei meikäläiseltä taivu, niin joku asiaan enemmän vihkiytynyt voisi ehkä ystävällisesti neuvoa? Mitä maksutapoja tuolla on, paljonko posti/rahti, kuinka luotettava, jnejne..
En yhtään tiä olisko aiemmin ollut jo käsittelyssä, mutta ei rohkaissut toi sivujen määrä lukasemaan koko topikkia
Edit: Myös tohon ebayn kautta hommaamiseen jos sais samat ohjeet? Kiitos! (:
4.6.2011 13:46
Mikä on servossa tai sähköissä vikana kun servo menee mykäksi kun käyttää kierroksia yli 3 tonnissa? tämän jälkeen ei sano mitään. Mutta kun käyttää virrat pois ja takaisin päälle niin taas toimii normaalisti kunnes käyttää taas kierroksia yli 3t. Saako se servo liikaa virtaa ja menee mykäksi vai katkeaako virran tulo vai onko cdi-puolella tämä vika? olisi paljon apua jos joku osaisi sanoa. En usko että on servossa vika kun on kaksi servoa ja molemmat tekee saman. Tai sitten on molemmat samalla lailla paskana
Kyseessä siis Dt125 mutta ei tule sitlä puolelta vastausta nii osaako joku täällä sanoa?
9.6.2011 12:25
Olisko jollain kuvaa tuosta rave1 ohjausboxin paikasta mihin se tulee kiinni?
E: Myydäänkö jossain rave 1 pelkkää ohjausboxia?
19.6.2011 13:35
Mites haittaako jos tuo laippa nousee noin 1 millin liian ylös tuolta pakoaukosta, eli sormella tuntee laipan pakoputken puoleisessa päässä pienen pykälän? Vaikuttaako mitenkään?
19.6.2011 16:31
en oo ainakaan ite huomannu että ois mitään vaikutusta, mutta voihan sen tieten säätää silleen että ei tuu pykälää taikka "koloa". pääasia kuitenkin ettei pakoaukkoon jää pykälää yläasennossa ja tehot kärsi.
23.6.2011 20:50
kertokaas mulle että miksi laippa nousee vasta 9k rpm kohilla ? haittaa aika kivasti kiihdytystä ja kun vaihtaa isommalle nii ei mee piikille .. kyseessä siis rave 1 . cdi boksissa vai raven ohjainboksissa häikkää?
25.6.2011 2:16
datsukki kirjoitti:kertokaas mulle että miksi laippa nousee vasta 9k rpm kohilla ? haittaa aika kivasti kiihdytystä ja kun vaihtaa isommalle nii ei mee piikille .. kyseessä siis rave 1 . cdi boksissa vai raven ohjainboksissa häikkää?
mikä ohjauspoksi sul on?
2.7.2011 17:46
Semmosta ongelmaa tällä kertaa että solenoidi ei nosta laippaa. Laippa liikku hyvin eli ongelma on itse solenoidissa. Katsoin liittimestä josta solenoidi ottaa virtansa jännitteen akun puoleisesta päästä ja se oli ok. Mutta kun työnsin liittimet yhteen ja katsoin tällä kertaa jännitettä solenoidin puoleisesta liittimestä sitä ei ollut yhtään. Eli virrankulku katkeaa tuohon liittimeen. Kosketus liittimissä oli myös hyvä eli siinä ongelma ei voi olla. Kuuluuko siis solenoidin saada kokoajan virtaa vai voiko se sulkea koko piirin akulle asti kun ei sitä tarvitse?
Vähän vaikeasti muotoiltu mutta toivottavasti ymmärsitte.
11.7.2011 13:12
Pitäskö ton laipan liikkua jo tyhjäkäynnillä? Siis kun vähän antaa kaasua ni solenoidi käy liikkumaan,mutta pitäisikö sen liikkua jo alemmilla kierroksilla? Vähän sekavaa mutta edellinen omistaja oli irroittanut vain solenoidin ja jättänyt boxit ja laipat kiinni pyörään ...
15.7.2011 22:26
Kuinka paljon solenoidin tappi pitää olla ulkona? Mulla on nytten se ~8.5mm niinkuin ohjeissa sanotaan mutta tuntuu että piikki loppuu kesken ja potku häviää kokonaan yläkierroksilla. Eli laippa ei nouse kokonaan ylös piikillä?
E: Homma hanskassa
15.8.2011 16:53
sako 338 kirjoitti:datsukki kirjoitti:kertokaas mulle että miksi laippa nousee vasta 9k rpm kohilla ? haittaa aika kivasti kiihdytystä ja kun vaihtaa isommalle nii ei mee piikille .. kyseessä siis rave 1 . cdi boksissa vai raven ohjainboksissa häikkää?
mikä ohjauspoksi sul on?
ohhoh siellähä oliki se 8400 boksi :o mutta ei luulis että 600 rpm noin iso ero , tuntu kyllä siin 9-10k välis nousevan , tiedä sitten..
mutta olisko jollai tuota 7800 boksia myynnis ?
E: paitsi taitaa kyllä se kierrosmittari vähä kusta ku kaverin pyörällä näytti 1-2k vähemmä vaikka sama putki jne
19.8.2011 13:10
No, mitään tietoa mikä RSssäni on, TT, yksi päivä vain alkoi tuntua että se kiihtyy paljon hitaammin. pyörä kiihtyy noin 7000-8000 kierroksille asti todella hitaasti, jolloin saa tehopiikin, joka on suurempi kuin ennen.
se myös huutaa paljon kovempaa kuin ennen (pienillä kierroksilla) pyörä on siis -06 RS, jossa kiinni RAVE ja TT putki, kaasari säädetty TT arvoihin ja tulppa vaihdettu myös. Apua?
20.8.2011 12:28
Rastafar kirjoitti:No, mitään tietoa mikä RSssäni on, TT, yksi päivä vain alkoi tuntua että se kiihtyy paljon hitaammin. pyörä kiihtyy noin 7000-8000 kierroksille asti todella hitaasti, jolloin saa tehopiikin, joka on suurempi kuin ennen.
se myös huutaa paljon kovempaa kuin ennen (pienillä kierroksilla) pyörä on siis -06 RS, jossa kiinni RAVE ja TT putki, kaasari säädetty TT arvoihin ja tulppa vaihdettu myös. Apua?
Rave jumissa ylhäällä.
22.8.2011 21:45
Miksi mulla ei kestä vaijerit Rave 1:sessä? Karkaa aina se morkula jommasta kummasta päästä. Alkaa vituttamaan, jos suoraan puhutaan, kun on jo varmaan 5. vaijeri menossa.