Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
23.3.2017 18:50
Mikäs vois olla vikana kun ihan vakio 4t Husse ei kierrä niinkuin ennen kiersi ja jättää melkeimpä jokatoisen kipinän välistä kun kierroksia antaa..
Suuttimet on samat jolla on aikasemmin toiminu samoissa lämpötiloissa. 3 Eri tulppaa koitettu joiden värit näyttää normaalilta, eri puolaa, tulpanhattua, tulpanjohtoo koitettu, venttiilitkin on säädetty. Ilmanputsari vaihdettu jokunen aika sitten eikä ole tukossa. Kaasarin avasin ja muuten näytti ihan normaalilta, mutta kalvo näytti venyneeltä, mutta sain kuitenkin takaisin paikoilleen. tuleekos mitään muuta mieleen kun ton kalliin kalvon vaihto joka ei ehkä edes auta??? EGR ei ole käytössä.
Jos nyt pitää kalvoa alkaa vaihteleen niin onko tämä:
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/husqv ... aasutin-iioikea kuva ja sieltä #8 8000H4453 DIAPHRAGM KIT 139,30 €
Kiitoksia vastanneille.
29.3.2017 10:00
Taas kerran ongelmia hussessa
Eli siis talvella otettii kone irti ja vaihdettiin nokka-akseli sit laitettiin kasaan, säädettiin venttiilit ja ajotukset kohilleen.
Sit vaihettiin ps140 (Kone siis 183cc) ja lähettiin testaamaan. Lähtee hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti tasasta MUTTA
Sit alkaa joku ihmeellinen juttu - ekat 50-100m lähte hyvin, vääntää, kiertää mutta sitku sen 20s ollu käynnissä niin alkaa lyömään liekkiä putkeen, nykii (tukehtuu, sytyttää, tukehtuu, sytyttää jne.) Talven aikana ei koskettu säätöihin muutenkuin ps 142,5 -> 140. 145 ps testattiin mutta pahens vaan asioita.
Voisko tää ongelma olla ajotuksissa, venoissa vai säädöissä vai sähköissä?
29.3.2017 10:30
Pickup anturi ja sen johdot kannattaa kattoo onko ehjät. Kaverilla smhusse teki vähän samaa ku oli se anturi rikki.
29.3.2017 11:39
MURTSIZ kirjoitti:Pickup anturi ja sen johdot kannattaa kattoo onko ehjät. Kaverilla smhusse teki vähän samaa ku oli se anturi rikki.
Vähä tyhmä kysymys mut mistää pickup anturi löytyis ku en räjähdyskuvista meinaa paikantaa
kiitti vinkistä
16.4.2017 0:21
Onko kukaan kehitellyt mitään keinoa millä öljypumppu saisi öljyä keuliessa?? Mitään miten öljypumpun voisi "siirtää" moottorin takaosaan? Tai mitään miten öljypumpulle tulisi öljyä? Kuinka kauan muilla on keuliessa kestänyt nää koneet? Missä kohtaa tarkalleen öljypumppu on moottoria? Etu- vai keskikohdassa?
28.4.2017 0:51
Onko terveellistä kun smr 125 hussen kytkimestä valuu öljyä???
28.4.2017 6:19
Ei ole. Koppa auki ja uudet tiivisteet. Mistä kohtaa se vuotaa?
4.5.2017 14:44
Osaisikohan joku kertoa mikä Yamaha WRssä vikana, kun ei käyntiin lähde. Tulppa kunnossa, ilmanputsari vasta vaihdettu ja startti pyörii mutta ei sano mitään? Voisiko olla että bensansyötössä jotain tukosta ja mistähän sitä lähtisi metsästämään?
Vika ilmeni niin, että alkoi aluksi hyytyä pienillä kierroksilla ja sammui sitten kokonaan. Nopealla googlailulla en löytämyt apuja.
5.5.2017 6:28
Huriseeko bensapumppu? Kokeile bensapumpulle syöttää virta erikseen ja kokeile lähteekö käyntiin. Voi myös olla bensansuodatin tai/sekä ruiskusuutin tukossa.
7.5.2017 20:27
Mikähän mulla mahtaisi olla vikana; käynnistin pihassa lähti hyvin käyntiin. Ajoin noin 700 metriä jonka jälkeen pysähdyin kioskille ja sammutin. Olin kioskilla noin 5 minuuttia jonka jälkeen koitin käynnistää mutta ei lähtenyt käyntiin. Juuri aikaisemmin tänään olin vaihtanut imukaulan koska edellisessä oli reikä ja sen jälkeen ajanut noin 15km.
22.5.2017 23:41
Yksi kaveri jo aiemmin kyselikin, muttei saanut vastausta, joten kysyn taas, onko näissä kaikissa koneissa sama staattori? Pojan pyörä on Yamaha WR 125 X vm 2011. Siittä on staattori ( laturi ) kärähtänyt. Onko kovinkin tavallista että laturi hajoaa, pyörällä nyt ajettu 33 tk. Pyörään on edellinen omistaja vaihtanut kaikki lamput ledeiksi, voiko se olla syynä laturin hajoamiseen? Tai ehkä ajettu vähillä öljyillä mikä on hajoittanut sen?? Tiedä sitten..
23.5.2017 5:29
Oletettavasti on sama staattori kaikissa malleissa, mutta Yamaha voi olla poikkeus ruiskunsa takia joten en ole varma. Staattori voi kärähtää diy sähkövirityksistä, harvemmin vähillä öljyillä ajamisesta.
26.5.2017 22:50
Ei tässä foorumissa kovin paljon lukijoita näköjään käy?? Murskan kommentti, ja sitten ei mitään? Oisin vaan halunnut saada varmuuden kysymykseeni, mutta viikon surffaillessani, löysin sen vastauksen vihdoin ja viimein. Eli, WR 125 staattori ei ole sama kuin WR 125 / R / X... Nyt kun vielä löytäis jostain "kohtuu hintaisen " staattorin, sit ois kaikki hyvin
. 250 € on mielestäni liikaa..
27.5.2017 6:25
Tämä foorumi on hiljentynyt selvästi parin vuoden aikana, ilmaisesti uudempi sukupolvi käyttää enemmän somea kun foorumeita. Vastauksia ei varmaankaan tullut siksi että kenelläkäään ei välttämättä ole tietoa staattoreiden yhteensopivuudesta. Nyt sitten yhteensopimattomuus tiedetään kun sitkeästi jaksoit kaivella tiedon jostain netin uumenista
27.5.2017 17:18
Juu, meinas vaan usko pettää, kun ne sadat sivut ja kertomukset luin. Löytyhän tosiaan se tieto, vihdoin ja viimein. Ihan älyttömän huonosti löytyy maailmalta varaosia näihin? Yamaha Center vastas että staattoria ei ole Euroopassa? Täähän on tosi suosittu pyörä / kone??