Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.3.2013 16:10
Kannattasko säätää sitä bensan pintaa alemmas????? kun kukaan ei visiin siitä maininnu. jos vena toimii mutta pinta liian korkee niin vittu tulviihan se !!!
30.3.2013 21:08
Nojaa, bensanpinta harvemmin säätyy itsestään pyörän ollessa seisonnassa.
Viaksi selvisi liian raskas koho: yks tuttava sano, että sillä oli joskus vanhan muovikohon kanssa käyny silleen, että muoviseen kohoon imeytyy aikain saatossa bensaa. Niin oli vissiinkin käyny nytkin. Heitin toisen kohon kiinni ja totesin vuotamattomaksi. Tuon alkuperäisen kohon punnitsen, jahka löydän ruutivaa`an jostakin.
30.3.2013 22:32
Vaikkei varsinaisesti aiheeseen liity, niin isännän 140km (!!!) ajettuun 2t venäjänihmeeseen ilmestyi kohoon reikä, koho täyttyi bensalla ja siitä seuras juurikin helvetinmoista tulvimista.
Hyvä kuitenkin että sun ongelmaas löytyi vika.
30.3.2013 23:47
Tässä valmiiks tulevaa huussia varten kyselen,
Aattelin seuraavaa settiä: pyttyä 2,5mm ylöspäin,kantta alas niin että squish joku 0,8mm,FMF,38 mikke ja vforce,luulis löytyvän vetoja sen jälkeen? Saako vakiokannella tehoja squishin laittamalla vai olisko VHM tohon vielä tarpeelline lisä? Ja sitten kun kaveri jotai selitti,et muka 28 lortto olis parempi ku mikuni,ja joku husse oli kulkenu 35 mikunilla ja FMF huonommi ku vakiokaasarilla ja tt putkella oleva,mitä helvettiä??
:D
Täähän on ihan päinvastasta kun oon täälä käsittäny,sitäpaitti vakiokaasari ei tietääkseni oo mikään hyvä keulimisessa.... ja se vielä että onko 38 TM ja TMX välillä eroo käytännössä?
2.4.2013 10:48
Joo elikkäs mulla on vakio pyttynen husse, elikkäs ei ole kannelle ja sylinterille vielä mitään tehty... Kiinnostais alkaa korottamaan tuota sylinteriä, mutta osaisko joku neuvoa kuinka paljon pitää tiivisteitä lyödä alle ja kuinka paljon kantta laskia?
3.4.2013 13:46
Haulla löytyy....
Jos esim nostat 1.5mm tai 2mm niin samanverran kantta alas.
Kannattaa tehdä alumiinista esim 1.5mm koropala ja lyyä 2 kpl pilkku kaksvitosia tiivisteitä. Tuloksena 2mm.
3.4.2013 14:17
_nigge_ kirjoitti:28 lortto olis parempi ku mikuni ja se vielä että onko 38 TM ja TMX välillä eroo käytännössä?
1. Kaveris on puhunu paskaa, se husse on todennäkösesti ollu aivan paskoissa säädöissä.
2. TM=pyöreäluistinen, TMX=litteäluistinen. Kandee ostaa TMX..
Kaverin hussessa ainaki huomattavasti enemmän vetoja vforceilla ja 38mikunilla, kuin perus-ttnä..
3.4.2013 15:48
Vm on pyöreeluistinen tm ja tmx on litteeluistisia, korjaan
tm ei oo niin tarkka säädöistä kun tmx joka on herkempi kelin vaihteluille..
3.4.2013 16:24
bevekki kirjoitti:Haulla löytyy....
Jos esim nostat 1.5mm tai 2mm niin samanverran kantta alas.
Kannattaa tehdä alumiinista esim 1.5mm koropala ja lyyä 2 kpl pilkku kaksvitosia tiivisteitä. Tuloksena 2mm.
Ei näin. Jos oikeesti halutaan saavuttaa jotain hyötyä siitä korottamisesta/kanavien kohalleen laittamisesta, niin käykää herranjestas mittaamassa omista laitteistanne, että kuinka paljon mäntä jää akk:ssa peittämään niitä kanavia. Sen perusteella rupeette vasta korottaan ja jyrsimään... Jokainen laite on yksilö eli jokaisessa hussessa kanavat ei ole tasan sitä 2mm perseellään...
3.4.2013 16:39
Pattes798 kirjoitti:Ei näin...
Tismalleen samaa mieltä. Toiseksi; jos sylinteriä nostetaan, tulisi poisjyrsittävä materiaali ottaa sylinterin päältä eikä kannesta. (
eteenkin kun 2mm luokkaa oleva squish clearence on jo valtava..)
3.4.2013 17:56
Näinpä, kuten jo Zonekin tuossa totesi eli että korotuksen jälkeen jyrsitään sylinterin yläpinnasta, jonka jälkeen voidaan ruveta sitten mittailemaan squish-välystä ja sitä tarpeen tullen muokkaamaan.
3.4.2013 20:32
Juunish kirjoitti:_nigge_ kirjoitti:28 lortto olis parempi ku mikuni ja se vielä että onko 38 TM ja TMX välillä eroo käytännössä?
1. Kaveris on puhunu paskaa, se husse on todennäkösesti ollu aivan paskoissa säädöissä.
2. TM=pyöreäluistinen, TMX=litteäluistinen. Kandee ostaa TMX..
Kaverin hussessa ainaki huomattavasti enemmän vetoja vforceilla ja 38mikunilla, kuin perus-ttnä..
Juu kiitos ko selvitit,näin määki vähän aattelin
Sen verran kaasareista ymmärrän,et litteeluistinen paaaljon parempi,syytä unohtaa toi VM nyt ainaki. Toi mahollisesti säädöistä tarkkuus tos TMX on vaan plussaa,ompaha jotain ropaamista
4.4.2013 8:49
Pattes798 kirjoitti:bevekki kirjoitti:Haulla löytyy....
Jos esim nostat 1.5mm tai 2mm niin samanverran kantta alas.
Kannattaa tehdä alumiinista esim 1.5mm koropala ja lyyä 2 kpl pilkku kaksvitosia tiivisteitä. Tuloksena 2mm.
Ei näin. Jos oikeesti halutaan saavuttaa jotain hyötyä siitä korottamisesta/kanavien kohalleen laittamisesta, niin käykää herranjestas mittaamassa omista laitteistanne, että kuinka paljon mäntä jää akk:ssa peittämään niitä kanavia. Sen perusteella rupeette vasta korottaan ja jyrsimään... Jokainen laite on yksilö eli jokaisessa hussessa kanavat ei ole tasan sitä 2mm perseellään...
En toki tarkoittanut että se 2mm on kaikissa sama. Pitäs varmaan alleviivata toi esim sana tuolta. Tuo oli esimerkki miten nostaminen toteutetaan. Jokainen päättää sitten itse kuinka paksusta tavarasta tehdään.... Ja totta että sylkän pinnasta ja kannesta pois samalls kertaa..
16.4.2013 7:58
Kertokaapas mistä saattais johtuu semmonen että käynnistäessä ryypyllä tai ilman kierrokset nousee ilkeästi tappiin ja siitä sitten hetkenpäästä laskee.. Ja ajaessa tahtoo myös varsinkik kiihdytyksen jälkeen kierrokset alkaa nousemaan
16.4.2013 10:11
Käy laihalla tai imuvuoto