Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.5.2010 21:49
ne lämmittää kaasaria ettei kaasari jäädy talvella , ja jotta säädöt pysyisi vähän paremmin kohdillaan kun lämpötilat vaihtelee. Kun vaihtaa kaasarin niin ne letkut voi ihan huoletta yhdistää.
28.5.2010 7:41
Johani kirjoitti:kurkkaappa magneeton kopan alle!
Revittiin koko kone irti siinä toivossa, että olis petarit mennyt. Onneks kerkisin purkaan vaan yläkerran ja ottaan kytkinkopan pois ku tarvi saada magneettokin pois. Oli siis auennu pohjalevyn toinen pultti ja hinkannu vauhtipyörään
Otti aina välillä kiinni, välillä ei. Mutta, asiaan. Ennen oli alavääntöjä pirusti ja otti sellasen "heikon" piikin ~5-7krpm kohalla. Nyt on sitten sellanen, että ei tahdo alakierroksilla mennä mihkä, röpöttää ja ottaa oikein kunnon piikin siinä ~7krpm kohalla. Eli miten tuota YPVS:ää pitäis säätää? Ihan niistä vaijereista mitkä tulee pytyn kylkeen vai miten?
28.5.2010 14:03
Masuli- kirjoitti:Johani kirjoitti:kurkkaappa magneeton kopan alle!
Revittiin koko kone irti siinä toivossa, että olis petarit mennyt. Onneks kerkisin purkaan vaan yläkerran ja ottaan kytkinkopan pois ku tarvi saada magneettokin pois. Oli siis auennu pohjalevyn toinen pultti ja hinkannu vauhtipyörään
Otti aina välillä kiinni, välillä ei. Mutta, asiaan. Ennen oli alavääntöjä pirusti ja otti sellasen "heikon" piikin ~5-7krpm kohalla. Nyt on sitten sellanen, että ei tahdo alakierroksilla mennä mihkä, röpöttää ja ottaa oikein kunnon piikin siinä ~7krpm kohalla. Eli miten tuota YPVS:ää pitäis säätää? Ihan niistä vaijereista mitkä tulee pytyn kylkeen vai miten?
ku käännät virrat päälle ja se surahtaa niin surahduksen päätteeksi pakoaukko pitää olla saumaton. ja säätimen kuuluu laskeutua männän puolelta. ja juu niistä vaijereista.
29.5.2010 13:08
Mistä tietää millon YPVS on oikein säädetty ja miten niitä vaijereita pitäisi kiristää ja säätää? Omassa ku laittaa virran päälle ni surisee niin ku pitääki.
30.5.2010 0:36
Linkku92 kirjoitti:Mistä tietää millon YPVS on oikein säädetty ja miten niitä vaijereita pitäisi kiristää ja säätää? Omassa ku laittaa virran päälle ni surisee niin ku pitääki.
kato edellinen viesti!! ja kato sinne pakoaukkoon surahduksen päätteeksi.
1.6.2010 17:15
mikä suutin olis itsariin hyvä ku pako aukon säädin lukittu auki putkes ei oo kureja eikä muuallakaan
ja vakio kaasari
mikä kaasari sopis suoraa jossa ei oo tuorevoitelu liitäntää (vähä isompi)
1.6.2010 18:53
Suuttimesta en osaa oikeen sanoa, mutta dellorton phbh 28mm kaasari menee ainakin tarzanin imukaulaan heittämällä.
Tuorevoitelunippahan tuossa on mutta äkkiäkös sen on tukkinut vaikkapa jollakin letkun pätkällä, tai niin itse ainakin tukin.
1.6.2010 23:07
Johani kirjoitti:ku käännät virrat päälle ja se surahtaa niin surahduksen päätteeksi pakoaukko pitää olla saumaton. ja säätimen kuuluu laskeutua männän puolelta. ja juu niistä vaijereista.
Ei tuosta säätämisestä tullu kyl lasta tai paskaa
Pitää varmaan viedä entisen omistajan liikkeeseen säädettäväks, siellä ainakin pitäis osata...
2.6.2010 8:45
mikähän on tetsarissa vikana kun nyt on ruvennu rikkomaan tulppia ja tehot on ruvennu katoomaan. Ja eilen kun ajoin täysillä n.4km ja sitten sammutin niin pakoputkesta tuli jotain savua joka ei haissut kakstahille. osaisko joku kertoo mitä on hajoomassa tai on jo hajonnu?
2.6.2010 13:02
Oliskohan vaimentimen villat mitkä siellä palaa/muuten vaan käryää
Tetsari myytävänä, kiire! Mahdollisesti myös vaihto/osina, yv:tä jos kiinnostaa!
2.6.2010 21:07
-mapo- kirjoitti:mikähän on tetsarissa vikana kun nyt on ruvennu rikkomaan tulppia ja tehot on ruvennu katoomaan. Ja eilen kun ajoin täysillä n.4km ja sitten sammutin niin pakoputkesta tuli jotain savua joka ei haissut kakstahille. osaisko joku kertoo mitä on hajoomassa tai on jo hajonnu?
Kansi vuotaa?
3.6.2010 15:53
Kansi vuotaa.
4.6.2010 13:16
Itelläni on -93 TZR:än kanssa ongelmia tuli vaihdettua mäntä ja sylinteri ja nyt pitäis saada toi ypvs säädettyä. Eli missä asennossa sen laipan tulee olla siellä pakoputkessa kun toi servo on surahtanut "nolla asemaan" täysin auki vai osittain kiinni? Auttaisi myös tietää kumpi vaijeri avaa sitä laippaa ykkös vai kakkos vaijeri. Kiitos jo etukäteen.
4.6.2010 15:02
-Miiika- kirjoitti:Itelläni on -93 TZR:än kanssa ongelmia tuli vaihdettua mäntä ja sylinteri ja nyt pitäis saada toi ypvs säädettyä. Eli missä asennossa sen laipan tulee olla siellä pakoputkessa kun toi servo on surahtanut "nolla asemaan" täysin auki vai osittain kiinni? Auttaisi myös tietää kumpi vaijeri avaa sitä laippaa ykkös vai kakkos vaijeri. Kiitos jo etukäteen.
sillon ku se on surahtanu "nolla asemaan" niin pakoaukon pitää olla portaaton eli täysin auki. ja akselin pitää laskeutua männän puolelta.
http://www.youtube.com/watch?v=-4Xhmw5zIi4http://www.youtube.com/watch?v=UsWwQssi ... re=related
4.6.2010 17:09
Kiitos tuosta oli paljon apua nyt voi huoletta lämiä pyörän kasaan.