Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.8.2011 20:28
Pasikiainen kirjoitti:Paljonko pitäisi TT-Mitosta lähtee kierroksia? Alkaa varmaan mäntäkin olee väsyny, 12500km ajettu. Kiertää enää vähän yli 10 000rpm.
kyllä miulla kiertää ajossa sen ~12 000
29.8.2011 23:41
Suzukis kirjoitti:Ajattelin tuohon Raptoriin ostaa talven aikana isompaa kaasutinta ja 200H kantta, niin onko hyvä vaihtoehto kaasuttimeksi esim. Keihin 36mm?
Kannattaa ihan suosiolla ostaa Mikuni TM35 tai Dellorto VHSB34 mikä on joskus ollut joissain Cagivan pyörissä. Pääsee paljon helpommalla kaasuttimen säätämisen kanssa, kun oikeat suuttimien koot löytyy manuaalista. Sopivia imukaulojakin saa valmiiksi.
5.9.2011 7:01
Nonni nyt 03 mito tallissa kertokaas mitä viripalikkaa laittaa kun normi tt nyt. mitä putkee,kantta,suuttimia,ilman ottaa.ym kuhan ei hyvin kalliiks tuu sylinterii en rupia hommaa ne on kalliita.
5.9.2011 8:21
mototpv kirjoitti:Nonni nyt 03 mito tallissa kertokaas mitä viripalikkaa laittaa kun normi tt nyt. mitä putkee,kantta,suuttimia,ilman ottaa.ym kuhan ei hyvin kalliiks tuu sylinterii en rupia hommaa ne on kalliita.
Yleisiä virityskohteita on: isompi kaasari, Mikunin TM35 on suosittu, koska se on ollut aikoinaan evo1 Mitoissa kiinni ja siihen löytyy sopivat suuttimet. Myös Dellorto VHSB34 on ollut joissakin Cagivoissa. Jollymoton tehoputki, 200H kansi ja tasapäämäntä. Jos osaa tai tuntee jonkun joka osaa, niin kannattaa laskea vakio kantta. Sillä pääsee tosi lähelle 200H tehoja, eikä tarvitse ostaa uutta mäntää. Kannen laskeminen täytyy tehdä sorvilla ja huolellisesti, että O-renkaan urat pysyvät oikeassa syvyydessä.
Pipercrossia tai mitään "teho" ilmansuodattimia ei kannata vaihtaa, ne vaan kuristaa ja seokset menee pieleen. Jos vaihtaa isomman kaasarin ja tuntuu, että vakio ilmansuodatin kuristaa, niin kannattaa vaihtaa pelkkä suodatin elementti vapaammin hengittävään.
5.9.2011 8:48
Mites jos tota kantta laskis nii voisko siihen jonkun tehomännän laittaa kun se kuiteskin talvel pitää vaihtaa. Mites toi giannelin putki? paljon potkis jos olis giannelin putki ja änkkä, laskettu kansi ja ehkä joku tehomäntä.Muita virityksiä? kassuu en kehtais vaihtaa kun kulutus nousis varmaan aikas reilusti?!?
5.9.2011 13:45
mototpv kirjoitti:Mites jos tota kantta laskis nii voisko siihen jonkun tehomännän laittaa kun se kuiteskin talvel pitää vaihtaa. Mites toi giannelin putki? paljon potkis jos olis giannelin putki ja änkkä, laskettu kansi ja ehkä joku tehomäntä.Muita virityksiä? kassuu en kehtais vaihtaa kun kulutus nousis varmaan aikas reilusti?!?
Ei ole giannellin tehoputkesta kokemuksia, mutta tehoputkenkin vaihtaminen nostaa kulutusta, koska tehoalue nousee. Tehomäntiä ei ole. Kannen laskeminen taas laskee kulutusta, kun hyötysuhde nousee.
5.9.2011 15:13
No taviiko kaasaria vaihtaa jos on Giannelin putki ja laskettu vakio kansi mäntineen. Mihin luokkaan kulutus nousee normi tt miton kulutuksesta? Missä kohil hv:t pyöris näil laskettu kansi, Gianneli ja 34 tai 35 kaasaril
13.9.2011 14:49
Mikäs olikaan Mitoon sopiva vforce3? käykö hussen?
14.9.2011 16:41
Mitoo- kirjoitti:Mikäs olikaan Mitoon sopiva vforce3? käykö hussen?
Miton oma?
3.10.2011 23:49
Eli 125 wr husqvarna?:D
11.10.2011 14:43
Moro!
Ois tarkoitus talven aikana remppailla Mito uuteen uskoon ja ehkä kutitella tehoja vähän lisää!
Mites toi kannen lasku? Koneistamolle olisin viemässä laskettavaksi, joten kuinka paljon täytyy ottaa kamaa kannesta pois, että pääsis suurinpiirtein samoille tasoille kuin 200h?
Vaatiiko palotila sitten uudelleen muotoilua tai mitään vastaavaa?
Mites sitten toi pytty? Dremelliähän sille tietenkin vois hieman näytellä vai onko kannattavaa?
Uus mäntäkin pitäisi tottakai saada! Onko tommonen Wossnerin mäntä laatukamaa?
Pitääkö männän olla tasapäinen vai kelpaako kupumäntä kannen lasku operaation jälkeen?
-Matti
11.10.2011 19:56
Kannesta sen verran pois, että squish on 0.7mm. Pitäis lähtee noin 0mm-1mm tavaraa. O-rengas uria pitää sitten myös syventää ja niiden kanssa pitää olla tosi tarkka, että laskettu kansi ei vuoda, eikä O-renkaat pala heti muutaman kilometrin jälkeen. Jos haluat puristaa vielä viimeisetkin hevosvoimien sadasosat niin vaihda sylinterin alapääntiiviste paksuimpaan ja mittaa sitten paljonko pitää ottaa kannesta pois. Aukkojen ajotukset kasvaa silloin hieman, mutta puristukset säilyy. 200C kannen kanssa aina kupumäntä ja 200H kannen kanssa tasapäämäntä, se oikea männän tyyppi riippuu siitä onko kannen squish band suorassa kulmassa vai ei.
On myös mahdollista koneistaa 200C kannesta 200H kannen tyylinen, koneistamalla squish band suoraksi. Tässä on piirustukset:
http://imageshack.us/photo/my-images/18 ... ia3zs.jpg/.
Sylinteriä voi viilata, jos osaa, mutta jos siitä pitää erikseen kysyä niin tuskin on taidot ihan tarvittavalla tasolla. Jos kuitenkin haluat viilata ja tuntuu, että taidot riittää niin tässä on 66650E:n portmap:
http://imgur.com/GCz3SHuomaa, että 66650E on matalampi kuin vakio sylinteri.
Tuossa vielä mallia miltä hyvin viilatut huuhteluiden lähdöt näyttää:
http://imgur.com/w1pwV
13.10.2011 20:31
Ei kellään sattuis mito kuskeista löytymään evo1:n imukaulaa?
Jos ei niin, mikä kauppa niitä myy, vai sitten maahantuojalta kysymään? (kalliskin?)
13.10.2011 22:04
MP-Racingiltä voi tosiaan kysellä, EVO2:sessa jos on sama, niin taisi maksaa jotain 25-30 euroa kun sen ostin omaani.
13.10.2011 22:17
Aramid kirjoitti:Kannesta sen verran pois, että squish on 0.7mm. Pitäis lähtee noin 0mm-1mm tavaraa. O-rengas uria pitää sitten myös syventää ja niiden kanssa pitää olla tosi tarkka, että laskettu kansi ei vuoda, eikä O-renkaat pala heti muutaman kilometrin jälkeen. Jos haluat puristaa vielä viimeisetkin hevosvoimien sadasosat niin vaihda sylinterin alapääntiiviste paksuimpaan ja mittaa sitten paljonko pitää ottaa kannesta pois. Aukkojen ajotukset kasvaa silloin hieman, mutta puristukset säilyy. 200C kannen kanssa aina kupumäntä ja 200H kannen kanssa tasapäämäntä, se oikea männän tyyppi riippuu siitä onko kannen squish band suorassa kulmassa vai ei.
Eli siis jos vaikka kannesta lähtee 1mm kamaa pois, niin silloin tasapäämäntä??
Mutta jos taasen pyttyä korottaa niin kupumäntä käy, vaikka kansi olisi laskettu??