Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
4.6.2014 21:31
Aap- kirjoitti:Kannattaako noita rattaita ees vaihtaa ennenkun ne hajoo?
no itellä särky vespumpun muoviratas nii samoin tein leikkas kone kiinni. Ja remppa tuli maksamaa vaatimattomat 500€, onneks ei uutta pyttyä tarvinnu ostaa.. muuten ois ollu tuplaten ton hintane remontti. Että suosittelen ainaki ne muovirattaat vaihtamaa
5.6.2014 20:25
Hei!
Tarviiko luistia vaihtaa kokoon 50; jos tyhjentää putken, puhkaisee ilmanputsarin toisen aukon ja vaihtaa neulan, pää- sekä tyhjäkäynti suuttimen? Kyseessä siis VHST 28mm kaasarilla oleva räsä. Ei tohtisi turhaan ostaa kun hintaa lähes 70e.
Lisäksi onko seuraaville muutoksille pääsutin 190 hyvä lähtökohta säätöjen hakuun?
9.6.2014 23:54
Hei. Olisin tossa tyhjentelemässä piikkisen räsän (vm 03) vakio putkee ni mitäköhä sieltä mahtas löytyä? Että mistä se pitäs avata ja mitkä palat repii pois? ja sit jos vakioputki on tyhjä ja meinasin vielä RAVE1 laittaa kiinni kannattaako suutin vaihtaa ja minkä kokoiseksi? Ja tulppa mihin? Ja mitä sille ilmanputsarille teen?
10.6.2014 20:22
Morjesta vaan. Elikkäs mää en haulla löytänyt osuvaa viestiä enkä kaikkia sivuja jaksanut alkaa läpi selamaan. elikkäs noista putken kuristuksista sen verran että minkäs sorttisia metalliräpellyksiä ja katteja löytyy ja mistä kohtaa. ja sitten vielä sellainen että jos tyhjää ton putken niin onko pakollista ostaa uusi luisti ja neula. tarkoitan siis tässä sitä että onko niiden vaihdolla olellista vaikutusta vai riittääkö pelkkä suuttimilla räplääminen?
10.6.2014 20:39
Kahteen ylempään: Itse ainakin päädyin ratkaisuun että raa'asti keskeltä paisaria vaan kahti!
Kyllä ne sieltä ulos tulee. Kannattaa olla tarkka ettei pituus tosin muutu kauheasti, että saa sitten vielä takaisinkin. Ja tuohon luisti ja neula kysymykseen etsin vielä itsekin vastausta!
10.6.2014 21:13
Juu kiitoksia! Ei kukaan sattus omistamaan ylimäärästä rave1 ku ei oikeen millään mahda kokonaisena löytyä mistään, ja käytettynä pitäs saada?
11.6.2014 8:49
Eli ne kaikki katalysaattorit yms on paisarissa eikä muualla oo mitään pikku holkkeja yms? Mites muuten toi vakio änkkä. Onko teillä se putki sielä sisällä täysin suora vai onko se tavallaan litistynyt kasaan?
meinaa kun vanha omistaja oli saanut lommon tohon änkkään ja en oo varma onko se sen takia sellanen lyttyyn mennyt ja kuumenee niin vitusti kun kessunki saa helposti 5min ajon jälkeen syttyyn
11.6.2014 10:23
Ei ainakaan kuulu lämmetä noin paljoa. Mullaki jollymoto kiinni eikä lämpeä juuri yhtää. Ei paljoa vakiollakaan
11.6.2014 10:47
Joo, elikkä sisäputki suoraks et varmasti virtaa vähän vapaammin. Elikkä koko koneen kuumeneminen johtuu varmaankin tosta kun lämmöt on korkeel ja tulppakaan ei oo mikään erityisen vaalee niin ei siis laihallakaan käy. Mites tuo öljypumpun säätäminen on teilläpäin hoidettu? mistä mahtaa selvitä että pysyy seokset sielä about 3% jos tyhjentää tuon putken?
11.6.2014 23:24
Tulipas tuollainen -06 Räsä hommattua. Hiukan riskisijoitus, kiekat jäivät leijumaan ja kävi muutenkin laihalla, mutta hintaan nähden kannatti noutaa pois. Hyviä puolia RAVE1, Jollymoto, 100km ajettu Wiseco, uudet renkaat, uusitut katteet, aina merkkiliikkeessä huollettu ja täydellinen huoltohistoria jne.
Ainoa vika oli siis tuo kierrosten leijailu ja laihalla käyminen. Pyörä osiin ja tarkastelemaan. Ilmanputsarin kumi ja se putkelta tuleva letku olivat irti kotelosta -> nämä kiinni. Kaasarissa olikin tk- ja emulsiosuuttimet kokoa 70 ja pääsuutin 130. Otin emulsiosuuttimen irti varmuuden vuoksi ja vaihdoin 125 pääsuuttimen kiinni. Neula oli laihimalla, laitoin sokan vielä toiseksi alimpaan loveen.
Kuten arvata saattaa, tuloksena oli hillitön rötääminen, mutta täyskaasulla tuntui pelaavan ok, mitä nyt Rave pitäisi vielä säätää. Jää pätkimään/huutamaan 10000 jälkeen, vaikuttaisi johtuvan Ravesta?
Eli suuntaa antavia säätöjä? Rave1, Jollymoto, 28mm PHBH, ilmanputsarin tötterö irti. 130 ps vaikuttaa aika isolta, ja neulan sokka varmaan loveen 2/4?
12.6.2014 20:09
Eli nyt olen onnistunut jonkinlaista tietoa onkimaan liittyen tuohon luistiin ja neulaan, niin jaetaan nyt tännekin.
Eli siis otin yhteyttä maahantuojaan ja Pjme:hen. Molemmista sain saman vastauksen: luistin ja neulan vaihto on pakollista, tai ainakin erittäin suotavaa.
Kyllä siihen kannattaa ihan kaikki muutokset tehdä. Jos kaasutin (esim. neulan takia) jää laihalle jollain alueella, niin kallis vahinkohan siitä tulee ihan pikavauhdilla.
if the bike is full power from factory you won’t need to change it, if restricted then yes i suggest you to change it.
12.6.2014 23:59
timbou kirjoitti:Eli ne kaikki katalysaattorit yms on paisarissa eikä muualla oo mitään pikku holkkeja yms? .....
tästä on netissä hyvät malli valokuvat jostain vuodelta '05, koko hommasta kuristuksineen ja niiden poisto jne. olen kuvat linkittänyt pari kertaa. sitä ei nyt löydy, mutta löytyy ainakin:
http://www.motot.net/galleria/kuvat/15/ ... medium.jpgmuistaakseni Paisarin loppukartion päässä on vielä lisää kuritustusta...
Vakioänkkä on euro3 tasoa, siis ns "verkonpaino". tukkoinen...........
13.6.2014 0:06
Ledinauha kirjoitti:Tulipas tuollainen -06 Räsä hommattua. Hiukan riskisijoitus, kiekat jäivät leijumaan ja kävi muutenkin laihalla, ..........
... ...Kaasarissa olikin tk- ja emulsiosuuttimet kokoa 70 ja pääsuutin 130. Otin emulsiosuuttimen irti varmuuden vuoksi ja vaihdoin 125 pääsuuttimen kiinni. .....
Kuten arvata saattaa, tuloksena oli hillitön rötääminen, mutta täyskaasulla tuntui pelaavan ok, ....
Meinaatko että kaasarissa ei ole enään ollenkaan TK'n emulsiputkea B70 ? ilman sitä sekottuu seokseen happi ihan miten sattuu ja väärässä seos-suhteessa ja väärään aikaan.
Jos on Seos-imuvuoto-röpellys ongelmia #122 koneessa yleisesti puhuttaessa, on niistä Aina tarkistettava Oikeanpuol peti stefa, sen asennus suunta jne, Tyyppivika opusvirheet jne ongelmat....
13.6.2014 23:44
Ilmanputsarin kumin ja letkun kiinnitys korjasi imuvuoto-ongelmat, ja kävikin samoilla säädöillä aivan liian rikkaalla rikkoen tulpan.
Taidan huomenna laittaa emulsioputken takaisin kiinni, tuntui vain toimivan paremmin ilman sitä. Nyt 125 pääsuutin ja 70 tk-suutin, neulan (X25) sokka toiseksi alimmassa lovessa, tuntuu toimivan hyvin. Ylhäältä rötää vielä vähän, mutta korjaantunee Raven säädöllä, tuntuu laippa jäävän vielä hiukan pakoaukkoon. Tulppa sopivan ruskea. Myös tuota 130 suutinta voisi kokeilla uudestaan.
14.6.2014 1:29
Jos rave1 ja kuriton putki ja 28mm kaasari tt hilpeillä toimiiko tuorevoitelu vielä munaperämallissa hyvin?? riittääkö voitelu vai pitääkö lisätä jotenki vai poistaa ja käyttää seoksia??