Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.9.2008 21:38

Onko laippa karstoittunut?

16.9.2008 21:42

Marsilvanian kirjoitti:Jopas on rave 2 keskustelu kuivunut näin syksyn kunniaksi, eikö kellään ole enää mitään selitettävää laitteesta? :D No jaa, omassa jännä kokemus uuden pytyn asennuksen jälkjeen, tuntuu aukeavan vasta melko suurilla kierroksilla jopa ilman jousta, voisinpa siis kysyä onko kukaan sattunut vilkuilemaan sitä systeemiä kun koneessa ei ole katteita ja ravessa "korkkia" :)
Kokeilin joskus omassani (tt) ilman jousta ja laippa tuntui nousevan heti kun kaasua vähän avasi.. Nyt polinin kanssa tuntuu että on aivan sama paljonko ruuvia kääntelee, näyttäisi toimivan missä tahansa asennossa :D .. Tällä hetkellä taitaa olla ruuvi kokonaan pohjassa, en huomannut mitään eroa vaikka se oli 15 napsahdusta auki :) ..

17.9.2008 19:33

bi0lan kirjoitti:Onko laippa karstoittunut?

Laippa justiinsa raapsittu puhtaaksi ennen "testiä" :D

ilyx kirjoitti:Kokeilin joskus omassani (tt) ilman jousta ja laippa tuntui nousevan heti kun kaasua vähän avasi.. Nyt polinin kanssa tuntuu että on aivan sama paljonko ruuvia kääntelee, näyttäisi toimivan missä tahansa asennossa :D .. Tällä hetkellä taitaa olla ruuvi kokonaan pohjassa, en huomannut mitään eroa vaikka se oli 15 napsahdusta auki :) ..


Hitsiläinen ilyxi, on se vaan kumma, kun saa tapit kääntää kaakkoon ja sitten vähän nousee laippazuiggeli. Voiskohan se jotenki vuotaa tiivisteestä ku alkais olemaan melko kulunu, tosin lovet menee ku palapeli, että parantais vaah.
:D

-

20.9.2008 23:40

Paljonko tulee toimituskulut tuolta straubelta? Ja siis minkälaisella porakoneella sen röörin sinne sais porattua, ilmeisesti bilteman porakoneet ei riitä?

21.9.2008 1:02

Raventilaus makso yhteens 123.40€. En nyt muista paljon ite Rave oli, mut laske ite.

21.9.2008 9:53

Eli 123 e - 103 e = 20 e postitukset ei paha ja melkein puolta halvemmalla ku suomesta =) Kaipa sitä pitää pistää nyt tilaukseen, ja jos joku viittis vielä siitä pora jutusta ilmotella.

21.9.2008 11:31

Sähköporakone ja kunnon terä, eikö mitään halpis terää. Kannattaa panostaa siihen terään ees vähän.

22.9.2008 17:03

Johtuuko toi Aprilian temppuileminen tästä Rave2:sta, kun ylemmillä kierroksilla rupeaa pätkimään ja tökkimään ihan tolkuttomasti? Tulppa on vaihdettu ja ei auttanut asiassa yhtään. Eli aina ku ajat ja yrität ruveta kiihdyttämään niin rupeaa tökkimään ja röpöttelemään. Ei oo mukava ku ei voi yli 80km/h ajella vaikka ite vehe kulkeekin sinne 160km/h kieppeille. :( Tyhjäkäynnillä kone kyllä käy hyvin. Ja tämä alkoi vasta vähäsen aikaa sitten temppuilemaan.

22.9.2008 21:14

UFC999 kirjoitti:Johtuuko toi Aprilian temppuileminen tästä Rave2:sta, kun ylemmillä kierroksilla rupeaa pätkimään ja tökkimään ihan tolkuttomasti? Tulppa on vaihdettu ja ei auttanut asiassa yhtään. Eli aina ku ajat ja yrität ruveta kiihdyttämään niin rupeaa tökkimään ja röpöttelemään. Ei oo mukava ku ei voi yli 80km/h ajella vaikka ite vehe kulkeekin sinne 160km/h kieppeille. :( Tyhjäkäynnillä kone kyllä käy hyvin. Ja tämä alkoi vasta vähäsen aikaa sitten temppuilemaan.

Tsiigaas nyt eka ettei laippa oo ihan karstassa=ei pääse nousemaan.

23.9.2008 16:20

Voi olla myös kaasarin säädöt.
Ilmanputsari likainen=tarkista, puhdista.
Kaasari likainen=tarkista, puhdista.
Säädöt=Tarkista, säädä.

23.9.2008 16:34

Mulla on pipercrossi joka todellakin saattaa olla paskassa ympäriltä. Millä sen voisi puhdistaa parhaiten? Kerran mie sen öljysin tässä syksyllä mutta kun sivukatteita ei ole, niin hiekkaa tuntuu olevan vähäsen liikaakin siellä kaasarin seutuvilla.

Niin ja onko olemassa tohon kaasarin puhdistukseen mitään ohjeita? Olen vähän käsi näissä, mutta kerta se ois ensimmäinenkin. Ja sitten noista säädöistä, mitä te niillä haette? Mitä täytyy säätää oikein?

23.9.2008 21:45

UFC999 kirjoitti:Mulla on pipercrossi joka todellakin saattaa olla paskassa ympäriltä. Millä sen voisi puhdistaa parhaiten? Kerran mie sen öljysin tässä syksyllä mutta kun sivukatteita ei ole, niin hiekkaa tuntuu olevan vähäsen liikaakin siellä kaasarin seutuvilla.

Niin ja onko olemassa tohon kaasarin puhdistukseen mitään ohjeita? Olen vähän käsi näissä, mutta kerta se ois ensimmäinenkin. Ja sitten noista säädöistä, mitä te niillä haette? Mitä täytyy säätää oikein?

Putsarista kannattaa ensin pestä öljyt siihen tarkoitetulla pesuaineella, tai vaihtoehtoisesti bensalla. Tämän jälkeen pesu fairyvedellä ja sitten kuivumaan. Kuivumisen jälkeen vielä imuroit putsarin ja öljyät. Sitten kiinni ja kovaa ajoa 8)

Säädöillä tarkoitetaan kaasuttimen säätöjä, eli lähinnä suuttimien kokoa ja neulan asentoa.
Säädöistä kannattaa kysellä pyörän mallikohtaisesta topicista, muista mainita mahdolliset virit samalla. =)

24.9.2008 20:46

UFC999 kirjoitti:Mulla on pipercrossi joka todellakin saattaa olla paskassa ympäriltä. Millä sen voisi puhdistaa parhaiten?
Tää on ihan väärä topic, mut ne kyllä pestään hiekasta ja muusta liasta paineilmalla virtaussuunnan vastaisesti! Ei se pesuaineilla ja vedellä leikkiminen periaatteessa mitään auta kuin pinnoilta tai tunkee vain sisemmälle sitä tavaraa.

28.9.2008 12:39

Tilasin tuossa rave 2sen ja asensin sen ihan ohjeiden mukaan kiinni räsään, samalla laitoin pipercrossin paikalle. Lähin ajamaan ja koitin säädellä sitä raven säätö ruuvia että milloin laipan pitäis aueta. välillä se ruuvi oli aivan kiinni välillä 28 naksausta auki - ei mitään vaikutusta. pyörä kyllä kiihtyy jonkin verran paremmin mutta isoilla vaihteilla ei ole yhtään alavääntöä ja vauhti vaan tippuu kun kuutosella vääntää kaasua 8000rpm kierroksilla. Paikalla siis on rave 2, pipercross, vakio kaasari (120 tai 125 suutin en muista), arrowin kokoputkisto, välit 17/39. niin siis miksi raven säätely ei vaikuta juuri ollenkaan (eli ei tule selvää tehopiikkiä), ja miksi alavääntö katoaa täysin isoilla vaihteilla?

29.9.2008 2:06

_jormatar_ kirjoitti:Tilasin tuossa rave 2sen ja asensin sen ihan ohjeiden mukaan kiinni räsään, samalla laitoin pipercrossin paikalle. Lähin ajamaan ja koitin säädellä sitä raven säätö ruuvia että milloin laipan pitäis aueta. välillä se ruuvi oli aivan kiinni välillä 28 naksausta auki - ei mitään vaikutusta. pyörä kyllä kiihtyy jonkin verran paremmin mutta isoilla vaihteilla ei ole yhtään alavääntöä ja vauhti vaan tippuu kun kuutosella vääntää kaasua 8000rpm kierroksilla. Paikalla siis on rave 2, pipercross, vakio kaasari (120 tai 125 suutin en muista), arrowin kokoputkisto, välit 17/39. niin siis miksi raven säätely ei vaikuta juuri ollenkaan (eli ei tule selvää tehopiikkiä), ja miksi alavääntö katoaa täysin isoilla vaihteilla?


Piperi vaikuttaa suuttimen kokoon paljon. mulle ei nuo suuttimen koot meinaa mitään koska mikunia säätäny ja siinä eri asteikko mut veikkaisin et reilusti isompaa suutinta saa laittaa ?