Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
25.2.2017 15:39
Kannattaa nelareiden sisäänajossa ekoilla käynnistyksillä lämmittää kunnolla, ei tyhjäkäynnillä vaan n. 3000rpm kymmenisen minsaa. Nokat on tosi herkkiä ottamaan uutena damagea eli tuolla tavalla lähtee öljyt mahd. nopeasti kiertämään sinne asti. Muuten sit ei kannata mummoilla vaan kunnon kiihdytyksiä että istuu mrenkaat kohdilleen.
25.2.2017 15:48
Juu niin ajattelinki. Mut mietin vaa et riittääkö se jos vaihtaa öljyt vasta 1000km kohdalla huollos? Ku eihän sitä tarvii sisäänajaa 1000km ja sisäänajos öljyt menee aika paskaseks. Mut nii oon ymmärtänykki et lämmittää kunnol ja sit kovia kiihdytyksiä ja moottorijarrua.
26.2.2017 1:34
Kyllä se riittää hyvin, jos valmistajan huolto-ohjelmassa tuolla tavalla on määrätty. Totta kyllä että uusista osista tarttuu öljyyn aluksi metallisilppua ja muuta paskaa, mutta kyllä ne öljynsuodattimeen jää.
Lämmitys on se kaikista tärkein nelareissa, myös sisäänajon jälkeen. Näissä koneissa on tosi matala ja leveä mäntä joka ottaa itseensä kylmänä kaasu pohjassa runttaamisesta.
1.3.2017 20:49
Moi!
Veljelle hommasivat tommosen beta rr 125cc vm 2011 vekottimen, josta starttimoottori antautui ensitöikseen. Mistähän noita saisi uusia kohtuu hintaan? Ilmeisesti sama käy kaikkiin kyseisellä moottorilla varustettuihin. Googlesta tuntui tosi huonosti löytyvän.
3.3.2017 20:49
Elikkäs tuota:
Tarvitsisi löytää Yamaha Wr 125 öljynsuodattimen kanteen uusi tiiviste. Mitään aavistusta kelläkään mistä löytyisi?
3.3.2017 21:05
Yamaha Centeriltä kannattaa käydä kysyyn
8.3.2017 22:27
Rieju Marathon, en saa säätöihin.
Ennen oli 183 Athena, avarampi putki ja Arrow "vaimennin";
Ps 145
Tk45
Nykyisin 125cc ja sama putkisto;
Kokeiltu ps 135 sekä 130
Tk 40
Ei käy ilman ryyppyä eikä vastaa kaasuun.
Välillä tuntuu suhahtavan kaasarissa.
Onko ongelma neulassa tms. vaiko venttiilivälyksistä?
8.3.2017 22:30
Onko ryyppy kunnolla kiinni kaasarissa? Itellä Betassa välillä pääs irtoomaan nii alko käymään miten sattu ja piti suhinaa kaasarista.
9.3.2017 7:31
Tarkistaa myös onko ryypyn kannen alla O-rengas tiivisteet paikallaan sekä onko kaasarin kalvo paikallaan/ehjä/venymätön.
10.3.2017 23:28
Murska kirjoitti:Tarkistaa myös onko ryypyn kannen alla O-rengas tiivisteet paikallaan sekä onko kaasarin kalvo paikallaan/ehjä/venymätön.
MURTSIZ kirjoitti:Onko ryyppy kunnolla kiinni kaasarissa? Itellä Betassa välillä pääs irtoomaan nii alko käymään miten sattu ja piti suhinaa kaasarista.
Kiitos vastauksista, huomenna kun ehdin nii meen tallille takasin ja otan kaasarin irti ja putsata kokonaan+tarkistan kalvon ja tiivisteet. Pistän sitten lisää viestiä jos ei toimi
11.3.2017 22:56
Minkälaisia kokemuksia teillä tosta sytkämodista? Eli siis siitä 4 asteen sensorin siirrosta staattorissa.
Sekä onko kellään kokemuksia nuista kokeapainemännistä? Ainakin nakkilasta näyttäs saavan 125 pytylle
12.3.2017 19:39
Dörpisti kirjoitti:Murska kirjoitti:Tarkistaa myös onko ryypyn kannen alla O-rengas tiivisteet paikallaan sekä onko kaasarin kalvo paikallaan/ehjä/venymätön.
MURTSIZ kirjoitti:Onko ryyppy kunnolla kiinni kaasarissa? Itellä Betassa välillä pääs irtoomaan nii alko käymään miten sattu ja piti suhinaa kaasarista.
Kiitos vastauksista, huomenna kun ehdin nii meen tallille takasin ja otan kaasarin irti ja putsata kokonaan+tarkistan kalvon ja tiivisteet. Pistän sitten lisää viestiä jos ei toimi
Vikaa ei ole vieläkään saatu selville
Ryypyn "mikkihiiritiiviste" oli huonosti, laitoin paikoilleen ja laitoin vielä tasotiivisteliimaa samalla, myös imukaulan tiivisti uudelleen.
Luistin kalvo on ehjä, vähän venynyt. Onko vika sitten siinä?
Venttiilit säädin uudestaan, ei ollut niissäkään mitään suurempia välikäsiä.
Alkaa hermot loppua ton kans. Myynnissä oleva pyörä ja harva ostaa kun ei käy kunnolla
Vastaa siis kaasuun huonosti jos käyttää kaasua nopeasti. Hitaasti kun kaasua vääntää niin kierrokset saa nousemaan. Paukkuu myös putkesta kun kierrokset laskee. Ja edelleen suhahtaa kaasarista sillon tällöin.
18.3.2017 23:19
Dörpisti kirjoitti:Dörpisti kirjoitti:Murska kirjoitti:Tarkistaa myös onko ryypyn kannen alla O-rengas tiivisteet paikallaan sekä onko kaasarin kalvo paikallaan/ehjä/venymätön.
MURTSIZ kirjoitti:Onko ryyppy kunnolla kiinni kaasarissa? Itellä Betassa välillä pääs irtoomaan nii alko käymään miten sattu ja piti suhinaa kaasarista.
Kiitos vastauksista, huomenna kun ehdin nii meen tallille takasin ja otan kaasarin irti ja putsata kokonaan+tarkistan kalvon ja tiivisteet. Pistän sitten lisää viestiä jos ei toimi
Vikaa ei ole vieläkään saatu selville
Ryypyn "mikkihiiritiiviste" oli huonosti, laitoin paikoilleen ja laitoin vielä tasotiivisteliimaa samalla, myös imukaulan tiivisti uudelleen.
Luistin kalvo on ehjä, vähän venynyt. Onko vika sitten siinä?
Venttiilit säädin uudestaan, ei ollut niissäkään mitään suurempia välikäsiä.
Alkaa hermot loppua ton kans. Myynnissä oleva pyörä ja harva ostaa kun ei käy kunnolla
Vastaa siis kaasuun huonosti jos käyttää kaasua nopeasti. Hitaasti kun kaasua vääntää niin kierrokset saa nousemaan. Paukkuu myös putkesta kun kierrokset laskee. Ja edelleen suhahtaa kaasarista sillon tällöin.
Niin asiaan palaten.
Tallille en ole taas hetkeen ehtinyt. Miettinyt olen paljon tota vikaa ja mieleen ei ainakaan tule kuin tuo kalvo. Mitä oireita silloin on jos kalvo on liian venynyt? Ovatko nuo oireet juuri niitä? Ei ole rahaa niin paljoa että 140€ pystyn laittamaan tähän sillä tavalla että EHKÄ vika korjaantuu.
19.3.2017 8:14
Paha mennä sanomaan korjaantuuko kalvon vaihdolla, mutta yleensä venynyt kalvo tekee juuri noita oireita, tai vuoto ryypyssä. Kun laitoit tiivisteainetta ryypyn kanteen niin eihän massaa mennyt kanaviin? Sen mikkihiiritiivisteen voi tehdä kahdesta O-renkaasta pikaliiman avulla, jos mikkihiiri vuotaa niin säädöt on mitä on ja kone rötää.
19.3.2017 19:36
Murska kirjoitti:Paha mennä sanomaan korjaantuuko kalvon vaihdolla, mutta yleensä venynyt kalvo tekee juuri noita oireita, tai vuoto ryypyssä. Kun laitoit tiivisteainetta ryypyn kanteen niin eihän massaa mennyt kanaviin? Sen mikkihiiritiivisteen voi tehdä kahdesta O-renkaasta pikaliiman avulla, jos mikkihiiri vuotaa niin säädöt on mitä on ja kone rötää.
Ostin uuden kaasarin nytten kun sain halvalla. 7tkm ajetussa Riejusta peräisin. Viikonloppuna asentelen sen ja koitan sitten saada taas toimimaan.