Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
9.3.2014 18:54
Kertokaa joku mulle: miten vaihdetaan luisti ja neula
Otetaan se kaasarin kansi pois ja ne tulee ylös, mutta miten siitä jatketaan? Miten ne saa irti siitä kaasarin kannesta?
Ja mitä niillä neulan lovilla tarkoitetaan? Onko ne lovet siinä neulassa? Miten sitä neulaa laitetaan eri loveen? Kierretäänkö sitä, vai painetaanko sitä vai mitä?
9.3.2014 23:11
toisella kädellä vejät sen kannen ja luistin välissä olevan jousen kasaan kantta vasten, ja vähän työnnät sitä vaijeria luistia päin ja siirrät sen pois siitä urasta missä se on. Kato valon kanssa, mihin päin sitä pitää työntää siellä, joku pieni meisseli on ihan kätevä sen irrottamiseen.
Tai kato jootubesta joku "2-stroke motorcycle carburetor disassembly" video.
Neulassa on lovia, yhdessä lovessa on aina metallirinkula, ja kun sen laittaa eri lovelle, niin neula menee ylös/alas luistiin nähden, neula "menee eri lovelle".
10.3.2014 10:57
Muistappa sitten käyttää jotakin pieniä pihtejä sokan irrottamisessa, ettei lennä johonkin tallin perukoille ja huku.
10.3.2014 15:32
tosiaan muista olla tarkka sen sokan kanssa... sitä on harvinaisen vittumaista alkaa tallin lattialta ettiä
nimimerkillä kokemusta on
10.3.2014 20:07
Joo kiitos vinkeistä
11.3.2014 19:56
Myykäähän joku mulle 2010 husuun käyvä kytkinkruunu. Laittakaa YV:tä.
11.3.2014 20:44
Rikzaah kirjoitti:EDIT: Voiskohan vika johtua tyhjästä akusta???
Mites muuten kun vaihdoin vilkut ja takavalon niin sen jälkeen
(kö?) on ruvennut vilkkumaan öljy- ja lämpötilavalo mittarissa kun on laittanut valot päälle. Eli jotenkin kun etuvalo menee päälle niin sit alkaa? Sit välillä lämpötilavalo vilkkuu kun etuvalo on poissa päältä. Sitten välillä tulee kanssa ECU4 (lämpötila-anturi ECU) ja se kanssa lähtee heti kun laittaa valot pois. Jäähdytysnestettä oli piripintaan, ja pyörä toimii kunnolla.
Takavalo ja jarruvalo, sekä vilkut toimii tosi hyvin että luulis johtojen olevan oikein, en ole varma koska oli se johdotus niin epäselvä että katkasin pari johtoa ja sit yhdistelin niin kauan kunnes kaikki toimi.
VIDEO ONGELMASTA;http://www.youtube.com/watch?v=EmVoj3eV ... e=youtu.be
Vaihdoin sen lämpöanturin lattaliitinholkinkin :S Ei auttanut... Mitäköhän nyt keksisi?
Onko muuten normaalia että tulee PA-säädin letkusta pakokaasua
? Ja kun ei meinannu lähtee käyntiin, niin tyhjensin kampikammion bensasta (polkemalla tulppa irti) niin minne ne bensaa siitä menee? Putkeen?
E: Vai lämpenisikö se ihan oikeesti? Miks lämpeis? Mäntä juuri vaihdettu, jäähdytysnestettä on, A1 tehoissa vielä, ja kaasari ihan vakio säädöissä.
13.3.2014 22:07
Miten menee ne valot kun kalibroi pakoaukonsäädintä -08 hussessa, siihen asti meni hyvin kun piti pelkkää engine stop nappia painaa, no problem, mutta sitten kun piti laittaa kaasupohjaan niin valo jäi vaan palamaan? Nii mitenkä se menee sit oikein? Ja ohjetta on seurattu
14.3.2014 9:09
Jos jäähdytysnesteen seassa on ilmaa niin se sillon lämpenee ihan oikeasti.
Ota jäähdyttimen korkki irti, laita täyteen jos on vajaa, laita käyntiin (korkki vielä auki), ja kato että pulputtaako ilmaa pois, sitte laita lisää nestettä.
14.3.2014 15:08
Juu elikkä tänään tais sitte mennä toi vaihteensiirtäjän palautinjousi paskaks, eli se olis todennäköisesti koneen aukaisu edessä.
Ja kun kone nyt kerran aukaistaan niin ajattelin että voisi sinne koneeseen samalla vaihtaa laakereita yms.. Eli kysymys on, että mitä kaikkea sinne koneeseen kannattais vaihtaa, kun mittarissa 16500km? Varmaan runkolaakerit ainakin, mutta mitä muuta?
Kiitokset etukäteen vastauksista
14.3.2014 15:42
oisko kellään antaa mittoja/piirrustuksia hussen koropalasta? eniten kiinnostas pituus ja minkälainen kierre siihen tulee
koropaloja saattaa tulla myös myyntiin!
14.3.2014 16:04
Minkä pitusia koropaloja ootte laitellu näihin? Meneekö esim +3 cm liian överiksi? Ajattelin että oisi enolla sorvauttanu muutaman koropalan. esim +2.3 cm ja +2.6 cm
14.3.2014 16:12
Panssarinyrkki kirjoitti:Juu elikkä tänään tais sitte mennä toi vaihteensiirtäjän palautinjousi paskaks, eli se olis todennäköisesti koneen aukaisu edessä.
Ja kun kone nyt kerran aukaistaan niin ajattelin että voisi sinne koneeseen samalla vaihtaa laakereita yms.. Eli kysymys on, että mitä kaikkea sinne koneeseen kannattais vaihtaa, kun mittarissa 16500km? Varmaan runkolaakerit ainakin, mutta mitä muuta?
Kiitokset etukäteen vastauksista
Ei tarvi kuin kytkinkoppa aukaista niin sieltä löytyy se mekanismi jonne pitää vaihtaa uusi jousi
Itselläkin se tällähetkellä hajonnut, uutta odotellessa
14.3.2014 16:38
miwa- kirjoitti:Panssarinyrkki kirjoitti:Juu elikkä tänään tais sitte mennä toi vaihteensiirtäjän palautinjousi paskaks, eli se olis todennäköisesti koneen aukaisu edessä.
Ja kun kone nyt kerran aukaistaan niin ajattelin että voisi sinne koneeseen samalla vaihtaa laakereita yms.. Eli kysymys on, että mitä kaikkea sinne koneeseen kannattais vaihtaa, kun mittarissa 16500km? Varmaan runkolaakerit ainakin, mutta mitä muuta?
Kiitokset etukäteen vastauksista
Ei tarvi kuin kytkinkoppa aukaista niin sieltä löytyy se mekanismi jonne pitää vaihtaa uusi jousi
Itselläkin se tällähetkellä hajonnut, uutta odotellessa
Jaa..
enhän mä sitä tyhmänä tajunnu että se vaihtaminen on noinki helppoa..
14.3.2014 16:54
Kanssa vaihteiston laakerit ja stefat
kytkinlevyt nyt kannattaa kanssa tarkastaa kannattaako vaihtaa