Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

18.12.2012 7:31

Sen tiiän että suomessa ei ainakaan pinnoteta pyttyjä missään. Jotkut suom. liikkeet voi kyllä käyttää jossain ulkomailla sitä teettämässä tai esim ottaa entisen pytyn vaihdossa ja antaa uuden tilalle sopivalla välirahalla :D

Re: 2T viritys ja tekniikka

26.12.2012 13:43

Suitzaman pori, viet pytyn sinne lähettävät jonnekkin Hollantiinkohan se oli pinnoitettavaksi.. 240€

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.2.2013 21:33

Kellään tietoa millä sais kotarin exc piikkiseen ylös lisää potkua. Pro circuitin putki kiinni.. Koneremppa pian edessä joten voisiko laittaa sx kampuraa ja kiertokankea että vinkuis korkeammalta vielä ? onko mitään muuta vielä ? Vauhtipyörä tietyati kevosempaan

Re: 2T viritys ja tekniikka

4.2.2013 22:32

KTMRIDER kirjoitti:Kellään tietoa millä sais kotarin exc piikkiseen ylös lisää potkua. Pro circuitin putki kiinni.. Koneremppa pian edessä joten voisiko laittaa sx kampuraa ja kiertokankea että vinkuis korkeammalta vielä ? onko mitään muuta vielä ? Vauhtipyörä tietyati kevosempaan

Virikansi.

Re: 2T viritys ja tekniikka

8.2.2013 12:58

pelle000 kirjoitti:
KTMRIDER kirjoitti:Kellään tietoa millä sais kotarin exc piikkiseen ylös lisää potkua. Pro circuitin putki kiinni.. Koneremppa pian edessä joten voisiko laittaa sx kampuraa ja kiertokankea että vinkuis korkeammalta vielä ? onko mitään muuta vielä ? Vauhtipyörä tietyati kevosempaan

Virikansi.


Oisko tuolla kevyemmällä kiertokangella mitään vaikutusta? Kun eikö sx kiertokankea saa kevyempänä vai muistanko väärin?

Re: 2T viritys ja tekniikka

17.2.2013 0:22

tällainen ongelma että kuvassa on luisti ja nuo kaksi ruuvia ovat ristipäisiä. yritin avata mutta urat ovat kuluneet pyöreiksi eli ei saa ruuvimesselillä auki. pitäis neulaa laittaa rikkaammalle eli saako nuo jotenkin auki? tai haittaako paljon jos ajaa neula vähän laihalla kun on muuten ihan säädöissä? (pieniltä kierroksilta nopeasti kaasua painaessa "stumppaa" ja meinaa sammua.)

Re: 2T viritys ja tekniikka

17.2.2013 1:43

Jos vähänkin uraa jälellä niin koita iskee meisselin kahvan päähän ja samalla kääntää, saattaa tepsiä kun noi ei varmaan oo kovin tiukallakaa

Re: 2T viritys ja tekniikka

21.3.2013 0:06

Jos jollain kaverillas ois iskumeisseli niin sillä tai sitten hioo dremelillä tms latta kannan ja siitä tai ruuvin kannan vittuun ja sitten pihdeillä nysästä kiinni ruuvailee pihalle.

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.3.2013 17:57

Nyt ottaa muuten pannuun.

Kysessä täystehonen NSR vuodelta 2001.

Kaasari tulvii ja vuotaa bensat pihalle ylivuoto/tyhjennysletkusta. Kaikki tiivisteet uusittu. Neulaventtiili pitää, todettu puhaltamalla. Koho on ehjä ja se liikkuu akselillaan herkästi.

Ideoita?

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.3.2013 18:08

No jos neulaventtiili pitäisi niin ei varmasti vuotaisi. Eikä sitä puhaltamalla muutes saa selville.
Katso myös neulavenasta bensapinnan korkeus oikeaksi. Neulavenassa se syy on.

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.3.2013 18:23

Sori, jäi mainitsematta että neulavena on testattu puhaltamalla ja siten, että kohokammio irti, pa-letku kiinni kaasariin ja bensahana auki. Tulee bensaa läpi, mutta bensantulo loppuu välittömästi ja täydellisesti kun nostaa kohon ylös.

Eli neulaventtiili meikäläisen järjen mukaan poissuljettu vaihtoehto.

Jostain syystä polttoainepinta pääsee vaan liian korkeeks, jolloin tulee menovettä tulvimisletkusta. Siis nimenomaan tulvimisletkusta, kohokammion tyhjennysruuvi todettu kans tiiviiks.

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.3.2013 18:35

Neulaventtiili on se viimeinen raana joka sulkee bensantulon. Syitä sen pitämättömyyteen voi olla esim vuotava koho, jolloin se ei tietysti kellu, mutta neulavenasta joko suoraan tai epäsuoraan syy siis löytyy. Myös sormella kohon liikuttelu ei vastaa oikeaa tilannetta. Ainoa oikea tapa neulavenan tutkimiseen taitaa olla mittaus bensiinillä. Sormella kohoja nostettaessa niitä tulee usein painettua eri voimalla kuin minkä nosteen kohoille bensiini antaa. Siitä syystä mittaus tulee tehdä bensiinillä.

On mulle joskus tullut vastaan kaasareita, joissa kohojen liike takertelee vaikka käsissä pyöritellessä ei mitään huomaakaan. Se on aika hento noste jolla bensiini niitä kohoja painaa. Pienikin liikakitka voi tehdä sen että tositoimissa se neulavena ei sulkeudukaan. Siellä venassa se syy tulvimiseen on. mikäli nyt bensapinta ei siis ole niin perseelleen säädetty ettei neulavena voi sulkeutuakaan.

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.3.2013 18:43

Selkis...

Vielä jos kerrot miten tuo bensalla tutkiminen suoritetaan, niin tästähän ehkä saadaan vielä mopo! Astiaan bensiiniä ja kaasutin upotetaan bensaan ilman kohokammiota niin syvälle, että bensan pinta astiassa yltää kohokammion tiivistepinnan tasolle? Ja siitä tsekataan nouseeko koho sulkemaan neulaventtiiliä vaiko eikö? Oonko ees suunnilleen kartalla?

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.3.2013 18:48

Joko noin tai sitten kohokammio kiinni ja bensaletku tietty kiinni ja raana auki. Jos vuotaa niin ei pidä. Itse kokeilen kaasarin putsauksen jälkeen aina siten etten laita kaasaria vielä koneeseen kiinni. Pistän vaan bensaletkun ja testaan että pitääkö neulavena. Jos ei pidä niin on nopeempi ottaa uusiksi auki ja tutkia syytä.
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 24.3.2013 18:53, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.3.2013 18:53

-Zone- kirjoitti:kohokammio kiinni ja bensaletku tietty kiinni ja raana auki. Jos vuotaa niin ei pidä.


Vuotaa.

Testaan kuitenkin vielä tolla mun taktiikalla, niin näen silmällä liikkuuko koho vai mikä mättää. Voi kun näissä ois vakiona läpinäkyvät kohokammiot...

Kiitti jeesistä!