Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

21.5.2010 0:22

Se kaasarin säätö ei ole mielipidekysymys. Silloin, kun se polttaa sen reiän, seos on juuri niin laihaa, että kiertää hyvin, jopa helvetisti. Kannattaa katella tulpan väriä heti täyskaasulla ajon jälkeen. Jos se on valkoinen -> isompaa suutinta. Ruskeaan pyritään.

21.5.2010 15:47

Visainen kysymys neroille :D

Kuulin että kytkimessä pitäs olla joku kuula jossai tapin alla ja jos sitä ei ole niin kytkin luistaa pirusti?
En ole varma onko sitä minulla ja kytkin luistaa vaik levyt on viime keväänä vaihdetut ja ei ole sen jälkee hurjasti ajettu. Vai mikä mahtaa olla, jouset kuluneet? Kun kytkin ei siis pidä. Hyvät öljyt on lootassa.

Ja sitten männän vaihto operaatiosta kun en ikinä tessuu ole tehny :S pitääkö se ypvs mite huomioida siinä remontissa että' en riko sitä tai mitään? :) olisi kiva jos joku viisas voisi neuvoa. kiitos, hyvää ajokautta -10 :)

21.5.2010 15:59

jynsered kirjoitti:Visainen kysymys neroille :D

Kuulin että kytkimessä pitäs olla joku kuula jossai tapin alla ja jos sitä ei ole niin kytkin luistaa pirusti?
En ole varma onko sitä minulla ja kytkin luistaa vaik levyt on viime keväänä vaihdetut ja ei ole sen jälkee hurjasti ajettu. Vai mikä mahtaa olla, jouset kuluneet? Kun kytkin ei siis pidä. Hyvät öljyt on lootassa.

Ja sitten männän vaihto operaatiosta kun en ikinä tessuu ole tehny :S pitääkö se ypvs mite huomioida siinä remontissa että' en riko sitä tai mitään? :) olisi kiva jos joku viisas voisi neuvoa. kiitos, hyvää ajokautta -10 :)


kytkimen painelevyn kun nostaa niin sieltä nousee samalla se tikku siinä levyssä, sieltä reijäst josta se nousee niin siellä pitäs olla kuula, ite hukkasin sen mutta polkupyörän navasta sai kivasti sopivan kuulan :)

ypvs pitää huomioida siten että kun porataan pyttyä isommaksi niin mäntä on lähempänä pakoaukonsäätimen akselia ja täten sitä joudutaan viilaaman jottei rikota mäntää sillä että mäntä osuu akseliin.

21.5.2010 18:02

Okei, kiitti vinkeistä :p kävisikkö jonkin vanhan laakerin kuula? vai pitttäkö se olla aikas pieni :D
eli kun otan sylinterin irti niin ypvs:lle ei tarvii tehdä mitään? vai pitääkö se ensin irroittaa? :S :nolo:

23.5.2010 3:42

Mites muuten ku noita laadukkaampia ylikoon mäntiä saa ilmeisesti vaan +1,5 kokoon asti ja pytynhän saa kuitenkin maksimissaan porattua +2,5 ylikokoon? Elikkäs onko muka totta että ei löytyis mitään laadukkaampia mäntiä yli +1,5 kokoon? Se on kyllä tiedossa että kiinan mäntiä saa vielä yli +1,5 kokosinakin mutta niistä aijon pysyä kaukana. :)

23.5.2010 5:27

tunman kirjoitti:Mites muuten ku noita laadukkaampia ylikoon mäntiä saa ilmeisesti vaan +1,5 kokoon asti ja pytynhän saa kuitenkin maksimissaan porattua +2,5 ylikokoon? Elikkäs onko muka totta että ei löytyis mitään laadukkaampia mäntiä yli +1,5 kokoon? Se on kyllä tiedossa että kiinan mäntiä saa vielä yli +1,5 kokosinakin mutta niistä aijon pysyä kaukana. :)


etit jonki toisen pyörän männän jossa on 16mm männäntappi ja eri vakiokoko tms ? :D

23.5.2010 11:35

Voi 15mm tappiakin käyttää, jos löytää sopivan neulalaakerin.

23.5.2010 15:15

Noo.. olisko jollain sitten heittää jotain vinkkiä että minkä mäntä vois käydä? Ja pitäähän siinnä vähän muutakin siitä männästä tietää kun se tapin koko. :roll:

25.5.2010 0:01

Zone on tätä linkkiä ennenkin jaellut, mutta aika kätevä sivusto noiden mäntien etsimiseen: http://www.scafutopistoni.it/index_d.ph ... ez_pistoni

25.5.2010 0:27

Aaa kiitosta! Muistan nähneeniki ton sivun... koitin ettiäkki mut empäs löytäny. :roll:

25.5.2010 1:13

Mikäs mahtoi tohon tetsariin tulla, kun menin kouluun niin alkoi pitää pientä rahinaa. Sitten kun piti lähtee koulusta ja polkasin käyntiin, niin piti hirveää rahinaa ja sammui ennekuin ehdin sammuttaa. Yläkerta nyt revitty auki ja mitään pahaa jälkeä ei löytynyt. Tulppa on hieno pavunruskea ja palotilan väri vaalenee hieman pakopuolta kohti. Mäntä sekä pytty olivat erinomaisessa kunnossa myös. Huomasin, että kampiakseli jökkää aina samaan kohtaan. Olisiko mahdollista, että entisen omistajan alakertaremontin jälijltä (~4tkm sitten) olisi jäänyt jotain metallipurua, joka jökittää kampuran aina yhteen kohtaan? Kiertokangen laakerista ei ainakaan sormituntumalta löydy klappia. Mikä mahtaa siis olla vikana, auttaisiko alakerran putsaus vai mikä mahtaa olla? Kone pyörii hienosti melkein tuon kierroksen, mutta sitten jää. Mikä neuvoksi? :roll:

25.5.2010 2:35

Masuli- kirjoitti:Mikäs mahtoi tohon tetsariin tulla, kun menin kouluun niin alkoi pitää pientä rahinaa. Sitten kun piti lähtee koulusta ja polkasin käyntiin, niin piti hirveää rahinaa ja sammui ennekuin ehdin sammuttaa. Yläkerta nyt revitty auki ja mitään pahaa jälkeä ei löytynyt. Tulppa on hieno pavunruskea ja palotilan väri vaalenee hieman pakopuolta kohti. Mäntä sekä pytty olivat erinomaisessa kunnossa myös. Huomasin, että kampiakseli jökkää aina samaan kohtaan. Olisiko mahdollista, että entisen omistajan alakertaremontin jälijltä (~4tkm sitten) olisi jäänyt jotain metallipurua, joka jökittää kampuran aina yhteen kohtaan? Kiertokangen laakerista ei ainakaan sormituntumalta löydy klappia. Mikä mahtaa siis olla vikana, auttaisiko alakerran putsaus vai mikä mahtaa olla? Kone pyörii hienosti melkein tuon kierroksen, mutta sitten jää. Mikä neuvoksi? :roll:


kurkkaappa magneeton kopan alle!

25.5.2010 12:08

Mulla on tyhmä kysymys kun tuosta englannin oppaasta ei älyä :D jos haluaa kokonaan moottorin irti niin pitääkö tuorevoitelu vaan irroittaa kaasarista ja voiko sen laittaa takaisin, vai pitääkö se jotenkin ilmata kun letkut laittaa kaasariin takaisin? :S

Ja sitten se juttu mihin kytkinvaijeri tulee moottoriin kiinni niin pitäs olla jokin nuoli/osoitin nii siitä en älyä myöskää et mite sen pitäs olla :nolo: ei oikee tekniikkaenglanti nappaa..

25.5.2010 20:19

tunman kirjoitti:Noo.. olisko jollain sitten heittää jotain vinkkiä että minkä mäntä vois käydä? Ja pitäähän siinnä vähän muutakin siitä männästä tietää kun se tapin koko. :roll:


http://www.wiseco.com/Catalogs/Powerspo ... leDirt.pdf esim tuolta kattelet CW16 (16mm männäntappi) kohalta jonku männän josssa 58mm halkasija esim 236M05800 ja tokimoton hakuun.
http://www.tokimoto.fi/shop/product_details.php?p=9722 huomioon pitää ottaa asennettaessa puristuskorkeus, männänrenkaiden katkoskohdat. tuohan on lc dt:n mäntä ja siinä on imuhelmassa 2 reikää mutta mitäpä ne sielä haittaa niin ei mitään.

Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

27.5.2010 19:48

Mikä kaasari vakion tilalle? Pitäs olla 6mm kierre pääsuuttimelle,mielellään ei öljynippaa,millanen tahansa ryyppy eikä imukaulan liitoksella olis juurikaan väliä pitäs vaan olla hyvä.

Ja mitkä ne vakiokaasariin kannesta termostaatin kohalta lähtevät "jäähdytysneste letkut" oikein on?