Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.5.2014 23:30
hese1996 kirjoitti:ookko kokeillu käynnistää tankinkorkki auki ? jos tankin ilmanotto letkut tukossa ? , seuraavaks katot läpät että raottaako ? jos raottaa yhtään nii kokeilet vaikka kääntämällä toisinpäi saamaan raon pois ? , jos puristukset menny nii se voi johtua siitä että kampiakselin stefat vuotaa , ootko kokeillu käynnistää laittamalla tulpanreiästä bensaa ?
Kokeillut käynnistää vaikka miten. Eilen lähti kävi jonkun aikaa ja taas ei lähtenyt käyntiin vaikka mitä koitin. Mulla on V-Force 3 läpät ja nekin vaihdettu reilu 250km sitten. En tiedä sitten noista stefoista kun mäntä vaihdettu ja pytty katsottu liikkeessä.
E. Ennen teki myös sitä että kun vaihtoi alaspäin ja rullaili kytkin pohjassa niin sammui.
28.5.2014 23:07
Wiljamiii kirjoitti:hese1996 kirjoitti:ookko kokeillu käynnistää tankinkorkki auki ? jos tankin ilmanotto letkut tukossa ? , seuraavaks katot läpät että raottaako ? jos raottaa yhtään nii kokeilet vaikka kääntämällä toisinpäi saamaan raon pois ? , jos puristukset menny nii se voi johtua siitä että kampiakselin stefat vuotaa , ootko kokeillu käynnistää laittamalla tulpanreiästä bensaa ?
Kokeillut käynnistää vaikka miten. Eilen lähti kävi jonkun aikaa ja taas ei lähtenyt käyntiin vaikka mitä koitin. Mulla on V-Force 3 läpät ja nekin vaihdettu reilu 250km sitten. En tiedä sitten noista stefoista kun mäntä vaihdettu ja pytty katsottu liikkeessä.
E. Ennen teki myös sitä että kun vaihtoi alaspäin ja rullaili kytkin pohjassa niin sammui.
Joo itellä oli samantyyppine ongelma et kesken ajamisen sammu ku ei saanu bensaa. Ja sit ei lähteny millää käyntii. Sitte ku imas alipaine letkusta nii kaua et bensaa alko tulemaa nii se lähti samointein käyntii. Vika lähti sit iteksee pois, mut luulen et sillo oli tankin ilmanotto letkut puristuksessa jossai välissä. Et kannattaa ne tarkistaa
29.5.2014 19:52
Wiljamiii kirjoitti:hese1996 kirjoitti:ookko kokeillu käynnistää tankinkorkki auki ? jos tankin ilmanotto letkut tukossa ? , seuraavaks katot läpät että raottaako ? jos raottaa yhtään nii kokeilet vaikka kääntämällä toisinpäi saamaan raon pois ? , jos puristukset menny nii se voi johtua siitä että kampiakselin stefat vuotaa , ootko kokeillu käynnistää laittamalla tulpanreiästä bensaa ?
Kokeillut käynnistää vaikka miten. Eilen lähti kävi jonkun aikaa ja taas ei lähtenyt käyntiin vaikka mitä koitin. Mulla on V-Force 3 läpät ja nekin vaihdettu reilu 250km sitten. En tiedä sitten noista stefoista kun mäntä vaihdettu ja pytty katsottu liikkeessä.
E. Ennen teki myös sitä että kun vaihtoi alaspäin ja rullaili kytkin pohjassa niin sammui.
tuleekos bensaa letkusta jos otat sen irti kaasarista ? ei satu vaan olemaan se bensahanan sihti olemaan tukossa ? , vaiha tulppa uuteen jos et oo vielä sitä tehny ? itellä on siis ollu kaikki nämä viat joskus nii ne tulee alkuusa mieleen
29.5.2014 19:53
nii ja kaasutin kannattaa puhistaa kanssa vaikka paineilmalla
30.5.2014 12:26
Noh tänään avasin kaasarin ilmanputsarin läpät. Mitään outoa ei löytynyt kaasarikin oli täynnä bensaa. Eli miksi ei lähde käyntiin kipinä hyvä ja bensaa on.
31.5.2014 11:04
Wiljamiii kirjoitti:Noh tänään avasin kaasarin ilmanputsarin läpät. Mitään outoa ei löytynyt kaasarikin oli täynnä bensaa. Eli miksi ei lähde käyntiin kipinä hyvä ja bensaa on.
Tulppahan voi olla rikki vaikka se antaisikin kipinää syy voi olla yksinkertaisesti siinä
mutta onko koneessa puristuksia jos laitat esim sormen tulpanreiän päälle ja pyöräytät moottoria , tuleeko painetta ollenkaan ?
31.5.2014 11:08
hese1996 kirjoitti:Wiljamiii kirjoitti:Noh tänään avasin kaasarin ilmanputsarin läpät. Mitään outoa ei löytynyt kaasarikin oli täynnä bensaa. Eli miksi ei lähde käyntiin kipinä hyvä ja bensaa on.
Tulppahan voi olla rikki vaikka se antaisikin kipinää syy voi olla yksinkertaisesti siinä
mutta onko koneessa puristuksia jos laitat esim sormen tulpanreiän päälle ja pyöräytät moottoria , tuleeko painetta ollenkaan ?
Tulviikos kaasari ylivuotoletkuista bensaa kun starttaat ?
kaveri sanoi että hänellä oli joskus sellainen ongelma että koho oli jumittanut ala asentoon räsässä kun se oli täyttyny bensasta
tämän takia kaasutin tulvinu ja kone ei lähe käyntiin
31.5.2014 11:12
Kyllä se taas lähti kun olin purkanut kaasarin läpät yms. Ennen purkamista oli hyvä kipinä ja purkamisen jälkeen ei lainkaan ja sit tulpan vaihdon jälkeen heti käyntiin. Toi on jo 2 tulppa 300km sisään.
E. Ilmanottoletkusta tuli ainakin paljon töhnää
1.6.2014 13:44
Wiljamiii kirjoitti:Kyllä se taas lähti kun olin purkanut kaasarin läpät yms. Ennen purkamista oli hyvä kipinä ja purkamisen jälkeen ei lainkaan ja sit tulpan vaihdon jälkeen heti käyntiin. Toi on jo 2 tulppa 300km sisään.
E. Ilmanottoletkusta tuli ainakin paljon töhnää
Mitä tulppaa käytät ?
itellä järjestään 12 000 km vanhemmassa apikassa kestäny tässä uuemmassa oo vielä kilometrejäkään tullu niin paljoo
1.6.2014 17:59
Tulpat oli kunnossa
tulpan hatussa jotain kontakti häiriötä
1.6.2014 19:06
No niin elikkäs iteltä löytyy -05 vuosimallin räsä, jossa tuntuu olevan ihan mukavasti noita sähkövikoja. Elikkäs tietääkö kukaan missä mahtaa olla vika kun pyörä toimii muuten ihan normaalisti, mutta aina jos on seissyt useamman päivän niin kipinä katoaa, samaa tekee välillä ajossakin et sammuu kesken ajon eikä tee sen jälkeen enää kipinää. Välillä ongelma ratkeaa sähköliitoksia heiluttelemalla, mutta toisinaa ei ala tehdä kipinää kuin usean tunnin tutkimisen jälkeen. Itse ongelman lähdettä en ole onnistunut paikantamaan. Joten olisiko jollain kokemusta samanlaisista ongelmista ja voisi kertoa tarkemmin mistä liitoksesta nuo ongelmat johtuu, jotta pääsisin tuosta ominaisuudesta eroon, kun on aika turhauttavaa tuo työntäminen, varsinkin keskellä yötä
1.6.2014 23:14
kertokaas mikä räsäs on vikana ku ei lähde käyntiin kun ottaa emulsiosuuttimen irti tk-suuttimen alta.... sitku laittaa takas niin pelittää taas mut kylmäkäynnistys on yhtä tuskaa
4.6.2014 10:51
Onko tossa 16tuhannen huollossa mitää huomioon otettavaa ku on mäntä vaihettu 2tuhatta sitte ja nytte pitäs kai noi tasapainorattaat ja vesimpumpun ratas vaihtaa onko toosa mitään ihmeellistä ku koneen ottaa pöyälle. ja miten tuorevoitalu ilmataan tossa räsässä? tarviiko mitään ulosvetajiä tai muuta ton rempan tekmiseen ja miten saa kytkinmen helpoiten purettua ku ei oo pulttipyssyä?
4.6.2014 11:21
Rattaiden vaihto on ihan yksinkertaista.
1. avaa kytkin poski 2.ota kytkin irti (lähtee vetämällä, ei ole mitään lukitusta) 3.Irrota tasapaino akselin ja kampiakselin päissä olevat lukkorenkaat 4. pyöritä konetta kunnes muovirattaissa olevat pisteet on kohakkain, sitten teetakselien päähän merkinnän, jotta ajoitus ei muutu. 5 irrota rattaat (vesipumpun ratas lähtee vetämällä) 6. laita uudet rattaat paikoillee, varmista että ajoitus ei muuttunut. 7. laita lukkorenkaat takaisin paikoilleen. 8. laita kytkin takaisin paikoilleen. 9 laita uusi kytkinposken tiiviste. 10. laita kytkin koppa kiinni. 11. lisää vaihteisto öljy 0,8dl
4.6.2014 19:22
Kannattaako noita rattaita ees vaihtaa ennenkun ne hajoo?