Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
30.10.2017 18:45
Moro! Olen tässä miettinyt. että tietääkö kukaan onko airsalin normi 125 sylinterisarjan ja t6 sarjan välillä mitään huomattavaa eroa. Jossain luki, että saisi muutaman hepan lisää tuolla t6 sarjalla, mutta luultavasti jos tommosen t6 sarjan asentaa, niin kannattaisi asentaa myös powercommanderi, vai tulisiko tehoja lisää ilmankin sitä.
https://www.radicalracing.de/zylinderki ... -1033.htmlhttps://www.radicalracing.de/zylinderki ... u-240.html
21.5.2018 10:12
Paljonko vuoden -09 wr ottaa kierroksia?
18.2.2019 18:59
Voiko takajarrunestesäiliöön lisätä Dot 4, vaikka säiliön kannessa lukee Dot 3?
Yamaha WR 125X 2010
18.2.2019 23:30
Mikaeell kirjoitti:Voiko takajarrunestesäiliöön lisätä Dot 4, vaikka säiliön kannessa lukee Dot 3?
Yamaha WR 125X 2010
DOT 3- ja 4-nesteitä voidaan sekoittaa keskenään, mutta DOT 5:sta ei saa koskaan sekoittaa minkään muun jarrunesteen kanssa.
19.2.2019 12:30
vantic kirjoitti:Mikaeell kirjoitti:Voiko takajarrunestesäiliöön lisätä Dot 4, vaikka säiliön kannessa lukee Dot 3?
Yamaha WR 125X 2010
DOT 3- ja 4-nesteitä voidaan sekoittaa keskenään, mutta DOT 5:sta ei saa koskaan sekoittaa minkään muun jarrunesteen kanssa.
Kiitos paljon!
14.7.2019 23:47
Onko kellään ollut omassa wrrässä sellaista ongelmaa että kannentiiviste hajoaa koko ajan? Käytin oman wrrän korjattavana liikkeessä 3pv sitten ja taas hajosi tiiviste vanha tiiviste oli mennyt kun edellinen omistaja oli käyttänyt kannen auki ja laittanut vanhan tiivisteen takaisin, mutta mikä mahtaisi olla syynä nyt tiivisteen pettämiseen? Osaisko joku neuvoa.
15.7.2019 6:05
Kansi mahdollisesti kiero. Kansi irti, tasaisen levyn päälle 240-400 vesihiomapaperia, öljyä paperiin ja hiot kannen tason suoraksi. Uusi tiiviste ja kansi paikalleen.
Voi myös olla ettei kantta ole kiristetty oikeaan momenttiin, silloin tiiviste alkaa vuotamaan. Jos on käsivaralla kiristetty räikällä niin pultit saattaa olla venyneet ja silloin pultit vaihtoon. Ainoa oikea tapa kiristää kansi on käyttämällä momenttiavainta.
3.3.2020 15:54
Kellään tietoa noista alakerran laakereista ja stefoista? Pitäis kampura vaihtaa ja samalla kaikki hilppeet alakerrasta mutta laakereiden numeroita ja stefoja ei löydä yhtään mistään. Jos joku tietää niin valaiskaa minuakin
7.4.2020 14:00
Onko kellää tietoa mitä pitää tehdä kun vaihtaa wärrään vaparin muutaku pistää vaa vanhan tilalle?
14.4.2020 22:20
Olisiko kellään tietoa, mikä voisi olla vikana kun WR on todella vaikea käynnistää. Lämpimällä kelillä starttia täytyy painaa hyvin pitkään ja kylmemmällä ei lähde käyntiin ollenkaan. Katsoin ensimmäisenä tulpan, joka olikin aivan karstassa ja vaihdoin uuteen. Tämän jälkeen lähti heti käyntiin, mutta ongelma tuli nopeasti takaisin.
14.4.2020 22:22
valkonenkirahvi kirjoitti:Onko kellää tietoa mitä pitää tehdä kun vaihtaa wärrään vaparin muutaku pistää vaa vanhan tilalle?
Jos laittaa vaparin, kannattaa myös samalla vaihtaa putki, jonka jälkeen hommata ruiskunsäätöboksi (powercommander). Jos laittaa pelkän vaparin kiinni, ei seuraa mitään muuta kuin pyörän käynti laihalla.
15.4.2020 21:31
Ajattelin et tää jotenkin kuuluu tänne eli kannattaako mun hommata tällänen Yamaha Wr 180cc athenalla ja ruiskunsäätimellä yms 2009 ja ajettu yläkerralla 6tkm ja alakerralla 22tkm 2500e
vai yamaha wr 125 aikalailla vakiona putki vaam vaihdettu 2014 ajettu yläkerralla 2tkm ja alakerralla 22tkm 2750e
Eli hommaanko 180cc vai sitten ei viritetyn ja miten toi 180cc kestää
?
28.4.2020 23:42
Tässä kun olen lukenut alkaa vähän kuumotella oma wärrä kun pyörässä on arrowin koko ränni ja k&n filtteri mutta kuiteski pyörä käy täydellisesti ja kulkee jopa 130kmh oikeata nopeutta. Mutta kun luin ketjua siellä luki että ilman potikkaa tai pc:tä tehot laskee tehoputkesta tai ilmaputsarista mutta ei vaan ole ikinä ole ollut ongelmaa ja kun pistin putsarin vasta sen huomasi että otti kierrosta herkemmin. Voisiko olla että pyörän laihalla käynti on vain yksilökohtallista
6.5.2020 19:43
Osaiskohan kukaan sanoa mikä vuosimallin 2010 WR:ää vaivaa. 195cc kyseessä. Toiminut reilu puoli vuotta ongelmitta ja nyt alkoi ongelmat. Tietyn lämpötilan saavutettuaan kone sammuu itsestään ja ei lähde käyntiin ennenkuin on jäähtynyt. Pyörään on vaihdettu tulppa, tulpanhattu ja Ilmansuodatin (K&N) putsattu.
Pyörä itselle suhteellisen tuntematon, anturit jne? Pyörä on kyllä edellisen omistajan toimesta joskus käyty säädättämässä ja penkin alta löytyi myös malossin joku ruiskunsäädin, minkä toiminnasta ei mitään käsitystä.
Ei anna vikakoodia ainakaan mittaristoon. Kuka velho tätä pystyy lukea/onko se edes mahdollista ja marmoritiski ei tule kyseeseen.
27.8.2020 15:35
Onko kellään täällä tietoa että mistä voisi saada tuohon wärrään alkukäyrän joka käy Giannellin änkkään kiinni? Mielellään jos löytyisi jostain suht halvalla (todennäköisesti käytettynä)