Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

2.11.2008 15:50

malaco kirjoitti:
mazaza kirjoitti:Kun vaihtaa runkolaakerit, niin kuinka jäykkä kampiakselin pitäisi sitten olla, kun laittaa lohkot yhtee? Siis ku kampiakselia pyörittää nii miten jäykkä sen kuuluu olla?
Sen kuuluu liikkua täysin sulavasti ja kevyesti tottakai. Eri asia sitten jos sulla on jo sylinteri kii ja pyörität vauhtipyörästä? Sillon pitäis tuntua vastusta.

Joo siis siin ei oo viel mitää kiinni, lohkot vain toisissaan kiinni. Kampiakseli ei vaan pyöri sulavasti, vaan on todella jäykkä.

2.11.2008 17:14

Meni kampiakseli luultavasti kieroksi tai sitten laakereiden ulkokehät ovat eri tasossa kuin sisäkehät. Joka tapauksessa FAIL.

2.11.2008 18:05

MänTä kirjoitti:Meni kampiakseli luultavasti kieroksi tai sitten laakereiden ulkokehät ovat eri tasossa kuin sisäkehät. Joka tapauksessa FAIL.
Entä jos laakerit on jääny alle millin ulkopuolelle sieltä pesästä? Ku avaa lohkojen kiinnitysruuvit niin se kampiakseli alkaa pyöriä niinkuin sen pitääkin.

2.11.2008 21:33

Kuten totesin, laakereiden kehät on eri tasossa tai sitten kampiakseli on kiero, kuvauksesi mukaan ilmeisesti laakerit on väärin asennettu joko lohkoon tai sitten kampiakseliin.

2.11.2008 22:38

Kiitti neuvosta. Nyt on kone auki ja tässä joku päivä kun kerkeää niin tarkistan nuo asiat.

2-T tekniikka ja viritys

16.11.2008 20:30

tai laakerit eivät ollu saman paksuiset kun vanhat tai ei oo ihan pohjassa siinä laakeripesässä..

16.11.2008 23:29

No nyt on jo pyörä kasassa ja toimii. Vikana oli se, että runkolaakerit ei olleet tarpeeksi syvällä. Ne siitä sit lyötii kunnolla sisään ja nyt toimii 8)

28.11.2008 21:09

onko kenelläkää kokemuksia tämmösestä putkilosta räsässä? :)

11.12.2008 18:54

onko kellään tietoa et saako tohon rs elektronisen kierrosten rajottimen katkasijalla poliisien varalle ku meinaan tehot on pikkasen ennemmän ku sais olla.

11.12.2008 19:15

Miksei saisi, mutta et oo tosissas tollasta laittamassa? Ei poliiseja jaksa niin paljoa kiinnostaa kevarien tehot. Ylinopeutta pääsee vakiollakin. Ja kyllä se rajottimellakin on vähä epäilyttävää kun hirmunen räpätys alkaa tietyllä kierrosalueella

26.12.2008 17:53

Jos noin paljon poliiseja pelkäät niin eipä kannata virittää.

4.1.2009 22:36

Terre!
Minulla on Husqvarna sm 125 vuosimallia 2006...
Ajattelin ottaa siitä kurin pois, niin kysyisin että jos laitan suuremman suuttimen esim. 125 ja säädän öljypumpusta seosta vähän rikkaammalle. Niin kestääkö kone vai pitääkö tehdä vielä jotain???
Ja kysyn vielä että paljo sen kulkisi kurin poiston jälkeen kun siinä on vakio välit...
"KIITOS JO ETU KÄTEEN!"

4.1.2009 23:10

Otat jostain maailman kolkasta selville sen moposi täystehosäädöt ja hankit ne säätöosat ja ruuvaat kii. Pitäis olla suunnilleen säädöissään niillä. :roll:

Edellyttäen tietysti että kureista poistetaan kaikki eikä vain osaa.

5.1.2009 12:47

MR Bomber kirjoitti:Terre!
Minulla on Husqvarna sm 125 vuosimallia 2006...
Ajattelin ottaa siitä kurin pois, niin kysyisin että jos laitan suuremman suuttimen esim. 125 ja säädän öljypumpusta seosta vähän rikkaammalle. Niin kestääkö kone vai pitääkö tehdä vielä jotain???
Ja kysyn vielä että paljo sen kulkisi kurin poiston jälkeen kun siinä on vakio välit...
"KIITOS JO ETU KÄTEEN!"
osta vaikka wr:n putki (oikeestaan sama mitä nuo muut), niitä saa halvalla kun osaa etsiä. Oikeastaan kaikki tuohon hussuun saatavat tehoputket on mitotettu päin helvettiä tuolle vakiosetille, suoraan roiskastu käyrä alunperin 10hp kierämmästä koneesta, eli wr:stä.

Pääsuutin lienee ~130 tapauskohtaista tietenkin, kuin myös neulan asento selviää kokeilemalla.

Ja mitä öljypumppuun tulee, niin asiasta saa olla montaa mieltä. Itse kuitenkin sanon että jätä pois koko tuorevoitelujärjestelmä ja käytä seosbensaa. Jos ilmaa pääsee letkuihin tai letkuun tulee mutka, niin se on sitten rahanmenoa. Kyllähän pumppuunkin voi tulla vikaa, onhan se italialainen! Eikä ole omasta päästä keksitty, vaan maahantuojan suusta.

Ja vakioväleillä meno on hervotonta vingutusta, 115 huiput lienee? Välit vaihtoon siis.

5.1.2009 15:32

Kyllä se sen 130 voi mennä ku oikeen vinguttaa ja suutin 130-140 väliltä löytyy sopiva ja ei tarvitse mitään tt-settiä -06 vuotisessa. Ja öljypumppuu luottaa kuka uskaltaa :D