Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

8.4.2008 11:35

juup... tietäskö kukaan värikoodia sille valkoselle maalille ku pitäs saada vähän korjattua katetta? ja saako noita tarroja enää mistään?

8.4.2008 17:35

Hiiohoi!

Sellasta kyselen tälläkertaa, ettei kukaan sattuis tietämään mistä saa kuvanmukaista ducktailia tzr:ään?

Kuva

8.4.2008 21:52

Makke1990 kirjoitti:juup... tietäskö kukaan värikoodia sille valkoselle maalille ku pitäs saada vähän korjattua katetta? ja saako noita tarroja enää mistään?


http://www.cyclecolor.com/id33.htm Tuossa on joitain Yamahan värikoodeja, en sitten tiedä osuuko mikään niistä oikeaan.

Veikkaan että tuo ducktail on itse väännetty.

9.4.2008 14:13

No onkos tuohon teesariin olemassa edes mitään tarvike-ducktaileja?

9.4.2008 15:04

En usko, että ainakaan tähän vanhempaan on.

11.4.2008 18:29

onkos siitä haittaa jos vetäis ton koko ypvs:n akselin vittuun kun se on vissiin aiheuttanu sen et tezu leipos ottanu kiinni mäntään, via vedänkö sen vaan niin pieneks ettei varmana ota kiinni?

12.4.2008 5:51

partsu kirjoitti:onkos siitä haittaa jos vetäis ton koko ypvs:n akselin vittuun kun se on vissiin aiheuttanu sen et tezu leipos ottanu kiinni mäntään, via vedänkö sen vaan niin pieneks ettei varmana ota kiinni?


ei sitä kokonaa kannata ottaa pois. viilaat siitä pari milliä pois ettei se siihen osu.

12.4.2008 16:10

Muute hej.. onko tässä ny pelkästä männäst kyse vai onko se ees siit? kun ihan normaalisti kulkee muil vaihteil paitti 6.. sillo se vuan hyytyy ja hyytyy tasasel tiel, niin voisko vikaa olla myös ypvs.. vai mitenkä se meni? :D kuitennii jos tiiätte asiasta jottain nii kertokkee ihimeessä? :D

13.4.2008 8:52

aleksi312 kirjoitti:Tilasin nakkilan pyörästä ja moposta uuden kaasuvaijerin pyörääni. Tarvikevaijeri, kun alkuperäisiä ei enää ilmeisesti saa. Nyt kaasarin luisti jää puoliksi auki, vaikka vaijeri on säädetty löysimmilleen. Tyhjäkäyntiruuvi on myös pois edestä. Eli onko vaijeri vain yksinkerteisesti liian lyhyt? Mistähän kannattaisi kysellä uutta vaijeria vai pystyyköhän tuota jotenkin pidentämään?


Löytyy alkuperäisenä vaijereita... ainaski viime kesänä.

13.4.2008 9:04

Muhah kirjoitti:Muute hej.. onko tässä ny pelkästä männäst kyse vai onko se ees siit? kun ihan normaalisti kulkee muil vaihteil paitti 6.. sillo se vuan hyytyy ja hyytyy tasasel tiel, niin voisko vikaa olla myös ypvs.. vai mitenkä se meni? :D kuitennii jos tiiätte asiasta jottain nii kertokkee ihimeessä? :D


Pitäis kyllä lähtee kiihtymään ihan hyvin kun kiekat ylittää n.7000rpm. Silloin YPVS muuttaa asentoaan.

13.4.2008 14:42

Osaiskos kukaan viisas auttaa miten saa takavanteesta rattaan puoleiset pultit irti? Ja vannehan on se uudempi missä on kolme puolaa. Haynesin korjausoppaassa neuvottiin lyömään jarrulevypuolelta vasaran ja tuurnan avulla, mutta eipä liikkuneet mihinkään.

Tzr Pipercros

14.4.2008 16:49

Joo elikkä. Ostin tos pipercrossin sen perusmallin. Iskin Tzr:rään kii ja lähin koeajolle ni 8000 rpm --> röpeltää niin perkeleesti. Oisko kellään mitään tietoo mitä pitäis tehä et sais kunnol toimii? Pyörä on tt ja siin on 200 sutiin. ( toimi tolla suuttimella vakioputsarin kanssa)

14.4.2008 17:02

Jos se röpeltää niin se saa liian vähän ilmaa, paranna ilmansaantia tai vaihda pienempi suutin.

14.4.2008 22:33

http://www.geocities.com/t_z_r_1_2_5/te ... tiedot.htm tossa on tzr:n tekniset tiedot. ei tartte kysellä sit että minkä kokone on vakio siitin..SUUTIN

15.4.2008 20:26

Nonniin.

Omassa 90-vuosimallia olevassa tessukassa on pientä probleemaa. Pyörä ei oikein toiminut hyvin. Ja avattuani kaasuttimen siirsin neulaa ja puhdistin suuttimet ja muutenkin koko kaasuttimen. Laitoin koko paketin kasaan ja laitoin käyntiin. Pyörä toimi hyvin ja kiersi sen vähän yli 10 000 kuten pitääkin. Lähdin ajamaan ja n. 500 metriä toimi täydellisesti. Kunnes yhtäkkiä teho katosi aina n. 6k:n kierroksen tietämillä, eli kun pyörä saapuu 6k kierrokseen se alkaa hyytymään ja täytyy kaasua hölläämällä laskea kierrokset ja alkaa pienemmistä alusta. Tai jos pidän kaasun pohjassa se ajoittain nykäisee yli 7k ja taas hyytyy etc. tätä tapahtuu n. 2s välein. Missäköhän voisi olla vika?

Pyörän YVPS on lukittu yläasentoon, Suutin on 180 ja Pipercrossin ilmansuodatin. Ainut kuri on 19 mm holkki pakoputkessa.