Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
2.1.2011 14:48
ai katos, siellä olikin 33kw eikä hp.
joo ei noin paljoa kyllä saa jos noita kilowatteja edes oikeesti tarkotit?
2.1.2011 15:06
33kw kun on kutakuinkin 45hv niin joo en usko että moisia tehoja saa irti.
2.1.2011 17:07
Joo, nuokin ovat käsittääkseni konetehoja.
33 heppaahan nyt saa irti jo vähän paremmalla putkella + 34 kaasarilla.
2.1.2011 17:10
No aika tiukalle menee saako. Pitää säädöt hipoa jo täydellisyyttä jos tuommosella setillä koittaa saaha yli 30hv. Kyllä ite sanoisin että VHM kantta pitäs hommata yms muuta hilpettä niin pääsee ehkä sinne 30hv paremmalle puolelle.
2.1.2011 17:25
Puhutaaks nyt takapyörä vai konetehost? Hondastaki lähtee 28-31hp koneelt, riippuu kenelt kysytää ja räsähä on sen pari hp tehokkaampi.
Mut räsäst toi 33kw ois teorias mahollist HYVIN viilatul polinin pytyl, mist kaikki kanavat uusiks, jollyn putkel, ja si noil mitä tuol edellisel sivul mainittii. Mut tää on vaa omaa utopiaa, eikä ainakaa itel riitä taito viilata nii paljo pyttyy, mut ei se ehkä mahottomuus ole.
2.1.2011 17:45
No eihän se oo ongelma kulkemaan laittaa kun tarpeeks pitkät välit ja alamäkee niin varmasti menee 170 perus vireillä jo. 33KW vaan en ite usko jos takarenkaalta mitatuista tehoista puhutaan. Konetehojakaan taida nuin paljoo ainakaan helposti saaha.
2.1.2011 18:19
33 kw tehoihin tarvittaisiin seuraavaa:
Bigbore- kitti portattuna/viilattuna (pjme 144, polini 154)
Itsetehty pakoputki ja imukaula
+ sitten kaikki mahdolliset bolt-on osat
PS. Eikä se alakerta kestäisi kuitenkaan edes pyhätöntä viikkoa...
5.1.2011 0:13
eipä tartte muuta ku 125 kuutioisest motogp pyöräst moottorin tekniikka ni sit on tehoi
5.1.2011 5:30
Saako aprilia 125 -08 lisää tehoja pelkällä ilmanputsarin puhkasemisella?
5.1.2011 9:40
JerZe kirjoitti:Saako aprilia 125 -08 lisää tehoja pelkällä ilmanputsarin puhkasemisella?
Ei, saat vaan seoksen menemään laihalle, joka taasen ei tee hyvää koneelle...
5.1.2011 17:58
Esajuppeli kirjoitti:JerZe kirjoitti:Saako aprilia 125 -08 lisää tehoja pelkällä ilmanputsarin puhkasemisella?
Ei, saat vaan seoksen menemään laihalle, joka taasen ei tee hyvää koneelle...
mut sitte ku pistää seoksen kuntoo ni kone saapi enemmän bensaa ja se vaikuttaa vähän, tuskin sen verra että kuiteskaa mitää eroo huomaisit, ehkä imuääni muuttuu vähän.
5.1.2011 22:15
Niinpä. Merkittävää hyötyä et saa kajoamatta pakoputkeen, tai kurilaippaan.
Tyhjennät itse putken ja vaihdat suuttimia, saisit jo merkittävää hyötyä. Kurilaipankin voisi tietty katkaista/nostaa ylös, mutta sitä en suosittele vääntöjen ja bensankulutuksen vuoksi.
7.1.2011 19:42
mä oon ottanu kurilaipan kokonaa pois ja bensaa menee sen 5-7 litraa satasella. ja kyllä tuo litra-2 satasella enempi ja alavääntöjen katoominen korvaantuu teholla. kakstahtiset on muutenki tarkotettu kiertämää paljon ja tehot yleensä löytyyki ylhäältä. Mä suosittelen kurilaipan pois ottamista tehojen tuplauksen vuoksi.
7.1.2011 19:46
Ite ku ajoin kurilaipa ylhäällä parikytkilsaa ni se oli vaa raivostuttavaa. Makuasiahan sekin kai on.