Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
31.5.2005 21:01
katoppas että se rave toimii kunnolla... mullaki teki tota. Kiristä se vaijeri.
31.5.2005 21:19
OK, katon sen huomenna, samalla kun laitan arrowin takaisin sinne, KIITos
Mutta en tiedä miten sen kiristäisi, pitääkö se sitten olla ihan tiukka vai? mistä sen kiristää?
1.6.2005 14:20
Mile4
Kiitos! siinä se vika oli nytt se toimii taas, ei sitä paljoa tarvinnu kiristää
14.7.2005 13:20
onkos kenelläkään muulla ollut ongelmia raven vajjerin laipassa pysymisessä??? oma tahtoo kokoajan lähteä irti:(
14.7.2005 15:38
miten rave säädetään oikein? siis vaijeri
14.7.2005 18:41
Säädä vaikka toinen sormi pakoaukossa ja katot kohdan milloin laippa nousee pakoaukosa kokonaan pois, sitten kiristät lukitusmutterin kiinni ja rave on säädetty oikein.
Toi selitys saattaa olla kyl päin helvettiä mutta sormella sen voi tarkistaa milloin rave on oikein säädetty.
15.7.2005 13:41
seppä kirjoitti:no nytt rave on kiini, mutta mistä se johtuu että vähän 8000 jälkeen niin ilo loppuu. Eli siinä tulee melkein seinä vastaan kyl kierokset nousee mut hitaasti?? kiini on TT:putki
Mulla teki ihan saman tempun ku se raven vaijjeri oli menny poikki...
15.7.2005 16:49
eskola89 kirjoitti:miten rave säädetään oikein? siis vaijeri
Pistäppä kuva haku "rave säätö"... Sieltä pitäis tulla aprillin omat ohjeet säätämiseen. Noilla ite säädin ja toimis täydellisesti.
20.7.2005 14:42
Missä vika kun mulla on rs sä kiinni tehari sekä rave ja tehot on muuten mielestäni oikeanlaiset eli tehoja on kyllä alakierroksilla ja kunnon tehopiikin saa siinä 8000rpm kohalla ja nousee aina helposti sinne 11 000. Mutta kun kiihdyttää niin kiihtyminen stoppaa joksikin aikaa siihen 7000 kierroksen kohalle ja nousee hiljalleen siihen 8000rpm ja sitten saa taas tehopiikin. Isommilla vaihteilla kuten 5 ja 6 kierroksia ei saa nostettua 7000 :sta ylöspäin pelkällä kaasulla vaan pitää tiputtaa vaihdetta ja nostaa kierrokset 10 000 - 11 000 ja sitten iskeä isompaa silmään. Osaako joku sanoa onko vika RAVE :ssa vai voiko olla mahdollista että CDI boksista ei ole katkaistu sitä yhtä lankaa ?
Muuten kaikki on ihan ok eli huiput on mittarin mukaan +170km/h ja jaksaa vetää KUNHAN kierrokset on noussu sen 8000 yli. Eli eikö sen raven pitäs tasottaa se sillai että tehokäyrässä ei oo epätasaisuuksia, tai ainakin siten ettei ne kierrokset tuppaa pysähtymään isommilla vaihteilla siihen 7000-8000rpm ?
20.7.2005 14:46
Kerroppa kuinka iso sulla on pääsuutin? eli sulla luultavasti alkaa pröpöttämään tossa 7000rpm kohdilla? Laskeppa neulaa yksi pykälä niin saattaa toimia paremmin.
E: ostakaa multa täysin toimiva RAVE.
20.7.2005 15:24
En usko että kaasarissa vika.. en oo tota 28mm kaasaria pahemmin tutkinut, mutta laitoin muutama viikko sitten kiinni 34mm kaasarin ja tehoissa en huomannut juurikaan eroja, tuntuu että 28mm kaasarilla jaksaa nostaa kierrokset paremmin.. tossa 34 :ssa sai neulan laittaa alimmalle (prikka ylimpään), että alkoi toimia. Eli en usko että kaasarissa vika koska ylipäätään koko kaasarin vaihtaminen ei vaikuttanut tehokäyrään. 34mm :ssä kiinni oli se perus eli 210 suutin muistaakseni..
Nyt on kiinni taas se 28mm..
Voiko vika olla siinä CDI -boksissa ? :>
Niin ja vielä että ei se mun mielestä liikaa bensaakaan saa, koska ei se ala räpättämään siinä 7000rpm kohalla.. kiihtyminen vaan loppuu ja kuuluu ihan perus äänet. nousee hiljalleen siihen 8000 ja sitten taas lähtee :/
21.7.2005 3:14
Veikkailen että mulla se rave ykittää jotenkin, että alkaa avaamaan sitä pakoaukkoa liian myöhään... tai sitten ehkäpä siinä suuttimen koossa on jotain häikkää. Mutta en oikeen usko siihenkään, pitää katella. Ed. omistaja ei tiennyt onko boksista katkastu sitä "hyppylankaa" joten pitäis sekin kurkata. Joku sanoi täällä, että se tuo siihen ~7000rpm kohalle tehovajeen :/ kuullostaa niin osuvasti tältä mun tapaukselta. Mutta toisaalta en yhtään tiiä, koska huippuja kerää kuitenkin ihan normaalisti.
21.7.2005 15:37
No joo katoppa se sun hyppylankas samalla, mutta se kyllä katkaistaa mun tietääkseni jokaisesta Apriliasta ensimmäisessä huollossa.
Ja jos sulla 210 suutin on dellorto VHSB kaasarissa niin sulla on yli 50 numeroa liian iso. 150 suutin toimi minulla parhaiten. Eli laitappa 34mm takasin ja 150 kokonen suutin. Toi sun vikas kuulostaa juuri siltä.
Ja katoppa minkä kokonen pääsuutin sulla on 28mm kaasarissa.
En usko että ravessa mitään vikaa on. Koska ei siihen voi semmoista vikaa tulla että avaa liian myöhään. Kyllä se kiertää raven laippa alhaallakin 9000rpm asti ihan hyvin, joten en usko että se vika ravessa on.
22.7.2005 1:58
Hmm ok. Toi mun 34mm kaasari on Dellorto PHBE.. ei vhbs tms. ulkonäöltään ihan samallainen ku toi rs :n vakio 28mm.. isompi vaan ja säädöt eri puolella. Joo ehkä sitte pitää sitä suutinta yrittää vaihtaa vaikka ajatus tuntuu vähän vastenmieliseltä. Kertokaas joku mikä ois sitte se hyvä tt suutin tohon 28mm__ ?
22.7.2005 9:24
täs olis muutama tärkeä kysymys et. kuinka paljon rave maksaa suomessa uutena ja onko paljon hinnalla eroo jos tilaa saksasta tai jostain muualta. onko niitä montaa erinlaista vai kaikki samanlaisia? paljon toi tuo lisä potkuu pyörää???