Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
25.10.2016 12:24
tientuk3 kirjoitti:Tosin itse en usko noihin yläkerran kulumistarinoihin ainakaan niillä kilometreillä mitä näitä yleensä ajetaan.
Nämä ei ole uskon asioita, eikä tarinoita, vaan havaittuja asioita useiden henkilöiden toimesta ympäri maailman. Otanta on aika iso eri moottoreiden kesken, eikä WR 125 moottori ole poikkeus tässä asiassa vaikka niistäkin löytyy yksilöitä ja yksittäisiä poikkeuksia.
26.10.2016 21:43
niinii :lol
Viimeksi muokannut reme75 päivämäärä 5.2.2017 20:50, muokattu yhteensä 1 kerran
27.10.2016 7:01
Eniten kärsii ajetavuus, moottori ei reagoi kaasuun ja tuntuu jatkuvasti, tai joissain kohti puutuneelta. Kun kaasua antaa niin joillain kierroksilla voi puutuminen olla huomattavaa kun toisella kaasun asennolla ei edes huomaa mitään eroa. Sehän tässä onkin hauska ettei seos ole laihalla jatkuvasti vaan tietyillä kaasun asennoilla/kierroksilla. Tästä syystä ruiskukoneissa PC tai vastaava ohjemointiboxi on lähes ehdoton että saadaan seokset alueelle.
Tehoihin ja huippuihin en ota kantaa, niissä ei puhuta merkittävistä eroista ja ne ei ole oleellisia mittareita seosten osalta. Ne ei muutenkan ole oleellisia tämän teholuokan laitteissa, tärkeämpää on saada moottori "ajettavaksi" ja kestäväksi kuin löytää 1hp tai 3kmh huippuja lisää.
27.10.2016 13:32
niin niin
Viimeksi muokannut reme75 päivämäärä 5.2.2017 20:51, muokattu yhteensä 1 kerran
27.10.2016 19:50
Ei taida olla yhtä hyvää, joitain boxeja on esim Malossilla mutta en tiedä niistä sen enempää, ja saako säädöt miten hyvin kohdalleen.
27.10.2016 20:03
nii
Viimeksi muokannut reme75 päivämäärä 5.2.2017 20:54, muokattu yhteensä 1 kerran
28.10.2016 22:27
Olisikohan millainen homma istutella nelitahtinen 125cc minarelli johonkin am6 omaavan mopon runkoon?
Kiinnikkeet ovat kuinka kaukana esim. tuosta am6:sesta, ettei millään adaptereilla saisi kikkailtua konetta kiinni, vaan pitäisi tehdä kokonaan uudet kiinnikkeet?
Fanticissa näyttäisi olevan ainakin suht samannäköiset rungot? Vai olisiko joku muu aihio parempi?
Mieli tekisi sitä 10-15 luotettavaa heppaa pienellä kilvellä eikä jaksaisi aina säädellä noiden virikamojen kanssa.
29.10.2016 18:45
Jos haluat kevarin niin osta kevari ja aja kortti. Tollaset koneen istutukset on höpöhöpö hölmöläisten hommaa.
29.10.2016 21:58
Murska kirjoitti:Jos haluat kevarin niin osta kevari ja aja kortti. Tollaset koneen istutukset on höpöhöpö hölmöläisten hommaa.
Tyypillinen suomalaisen keskusteluforumin vastaus. Kommentoidaan asiaa vierestä ja oikeaan aiheeseen ei ole kuitenkaan mitään järkevää sanottavaa. Ihmettelen suuresti aina myös sitä kyselyä, että mikä järki, miksi tehdä noin. Nimimerkin takana olevat taustat eivät liene se pointti eikä ne taustat ketään kiinnosta.
Jos siis jotain tietoa ja ajatusta itse aiheeseen liittyen on tiedossa, niin ihan vapaasti postaat. Muuten... noh. Päättele itse.
30.10.2016 7:18
Kiitos kauniista sanoista.
19.11.2016 13:33
SähköSiika kirjoitti:Mulla kiihtyy pätkien nyt kun kutosella ~4000rpm kääntää tupin nurin. Eli rikkaalla on. Silti vesi lämpenee syyläristä mitattuna ~60 asteiseksi matka-ajossa 100km/h.
Ennen isompaa pataa ja nokkaa oli selvästi viileämpi.
Silloin lämmöt oli matalammat kun oli vielä rikkaamalla kun nyt. Rikkaalla seoksella lämmöt siis laskee?
Neulaa nostettu nyt n. 1mm, tarvii ehkä nostaa lisää. Täytyy ensin hankkia pienempi pääsuutin.
Mulla oli luistissa kaksi jousta "päällekkäin". Onko normaalia vai joku entisen omistajan viritys?
eihä tuo 60 astetta oo paljoo itseasiassa normaalia matalampi normaali ilmajäähy matka ajossa on 90-120 asteinen kaupungissasitäkin enemmä. jotkin suzukin isommat ilmajäähy moottoripyörät niissä on öljyn lämpotila mitari yli 200c pytyissä enmmän viälä turha tommosesta murehtii
20.11.2016 18:32
Aattelin vaihtaa yamaha wr 125cc ilmanputsarin niin pitääkö paperi-ilmanputsari öljytä ennen kun sen laittaa kiinni? Kertokee hölmölle..
21.11.2016 7:23
Paperista ilmansuodatinta ei saa öljytä, eikä tarvitse. Paperisuodattimet on kertakäyttöisiä, niitä ei pestä eikä öljytä vaan vaihdetaan uuteen kun ne likaantuu.
22.11.2016 20:44
Murska kirjoitti:Paperista ilmansuodatinta ei saa öljytä, eikä tarvitse. Paperisuodattimet on kertakäyttöisiä, niitä ei pestä eikä öljytä vaan vaihdetaan uuteen kun ne likaantuu.
Jees kiitti!
22.11.2016 23:11
tientuk3 kirjoitti:Juu suositus seoksien säätämiselle täältäkin... varsinkin kaksipäällä vedättäessä säädättämätön avaralla putkistolla hyytyy melko rajusti. Tosin itse en usko noihin yläkerran kulumistarinoihin ainakaan niillä kilometreillä mitä näitä yleensä ajetaan. Kaverin YZFR:ään tein juuri yläkertarempan, kun alkoi noin 30tkm jälkeen syömään öljyä (käsittääkseni melkolailla normi näissä). Näistä 20tkm ajettu putkistolla ja säätämättä. Ei ollut mitään epänormaaleja merkkejä. Tämän kokoluokan koneista taitaa jakopuoli ja kansi mennä paljonkin aikaisemmin. Tosin omalla cebarilla on nyt 60tkm huolettomia kilsoja takana, mut Honda onkin eri tarina
noo nuo hondat on ihan eri laatu luokkaa kun nää yamaha riejut husset betat ym mihin laitetaa tuo halppis kone... pakko sen olla huonolaatunen kerta remppa kunnossa 20tkm kohalla ku yli puolet nettimoto pyörissä lukee että "rempattu justiinsa" ja en oo löytänyt yhtään honda cbr 125 nettimotosta jossa olis mainittu konerempasta vaikka kilsoja on yli puolet?