Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2013 0:09

Mä veikkaan et jos kaasarin ylivuotoletkusta tulee bensaa -> neulaventtiili luultavasti jumissa, eli roskaa tai jotain siellä. Tarkista se!
Se saattas selittää käyntiongelmat kun sen takia kaasari tulvii ja saa varmaan liikaa bensaa..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.5.2013 21:02

Ja kannattaapi se bensapinnan korkeus tarkistaa samalla.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2013 9:35

Joo se mun DTn käyntiongelma ratkesi, oli kaasarissa sittenkin paskaa vaikka paineilmalla ja liuottimella putsattu. Migin hitsi langalla kun tökki reiät puhtaaksi alkoi käymään kunnolla. Nyt tuli sitten lisää ongelmia. Kun teippasi sähköjohdot uudestaan, kun ne on aiemmin revitty auki, ja polttoainetankki paikoilleen, kipinä katosi.
Nyt on johdot taas revitty auki, yleismittarilla piippailtu omat juotokset että pelaa ja muut. Täytyy olla jokin johto venähtänyt kolarissa, käsikopelolla kun on nykinyt johtoja niin katosi virrat kokonaan. Nyt kun virrat vääntää päälle ja nostaa koko johtonivaskaa niin virrat napsahtaa päälle, jännitteensäätimestä kuuluu samalla napsahdus. Johtopakettia ei tarvi liikuttaa kuin puoli senttiä niin virrat tulee takaisin. Päällisin puolin kun ei näy mitään johdoissa, meinaan että aika vittumainen sähkövika.
Kolari on sattunut just vasemmalle puolelle missä johtopaketti menee, pulssianturille menevät johdot oli poikki ne on juotettu uudestaan ja anturikin vaihdettu. Pitää alkaa käymään johtoja kerralla läpi, tuskinpa se missään laitteessa enään vika, venähtänyt johto.. Yllättävän paljon johtoja menee tämmösessä kakstahtipelissä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2013 11:23

Dt meni sitten porsimaan, kesken ajon vaa rupes hyytymää ja sitte sammu.
Syynä huonohkot säädöt ja tosi väljä sylinteri.

Wossnerin ajattelin hommailla, samalla se pyttykoro ja tehari.

Aika hyvin se kuiteskin tolla umpiväljällä pytyllä, paskoilla saadoillä ja vakioputkella otti yli 120 gepsiin.
Lähinnä vain hyvä juttu, tuleepa tehtyä homma aikasemmin...

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2013 15:26

Toissapäivänä detsi leipas, pakoaukon puolelta paloja lähtenyt männästä. Männällä siis 800km ajettu. Mäntähän siis oli moposportin 40euron tarvikemäntä, voisko mennä kauppaan vetoamaan heidän virheeseen? :D

Selittääkö säädöt tämän sitte? Pääsuutin mielestäni sopiva, ei röpötä piikille mennessä, ei piikin aikana jne. Kylmänä tietenkin, mutta sehän on normaalia? TK suutin nyt on liian pieni, mutta voiko se leikkaamisen syy olla se?

Huomasin myös kun sormea käytin pakoaukosta ja maistoin niin neste oli makeaa, on siis näköjään vuotanut jäähäriä myös? En kyllä ole huomannut nesteiden vähenemisenä tätä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2013 22:34

Onkos kukaan kokeillu näitä? Onko ihan turhaa rahastusta, vai huomaako oikeesti jotain eroa? ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2013 23:08

Meikäläisellä on nyt tuollaiset kiinni ja vähän paremmin jaksaa vääntää alakierroksilta noilla hiilariläpillä kuin vakioläpillä ;) Huom. persdynossa koettua siis.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.5.2013 23:31

Täytyypä harkita sitten, jos tollaset ostas :D Boyesenit kuulemma ihan kusetusta? Ainaki tuolla rotaxi puolella haukuttu pystyyn :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.5.2013 2:49

Enpä menis vannomaan noidenkaan suhteen... Kokeilemalla se selviää.

Ois taas detsin konetta myynnissä, uudenmallin sähköstartillinen, olen itse vaihtanut männän siihen vajaa vuosi sitten (alle 200km ajettu), lisäksi samaan settiin kaasari ja sähkösarja. YV!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.5.2013 21:04

Mikäköhän mahtas olla vikana 07 vuosimalli dtx:ssä. Kytkin luisti hieman, jonka jälkeen vaihdettin uudet massa-ja välilevyt ja kytkin jouset. Näiden vaihdon jälkeen kytkin rupes luistamaan kuitenkin vielä enemmän, heti kun kierrokset nousee kiihdyttäessä vähänkin korkaemmalle alkaa kone vaa huutamaa eikä vaihti nouse sen enempää. Onkos kellään mitää tietoa tai ideoita mikä olis vikana tai mitä kannattas kokeilla? Kytkin tuntuma vaikuttaa hyvälle ja ihan normaalille.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.5.2013 19:05

Joo o, eihän vaan ois kytkinjouset väsähtäny?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2013 14:00

_rieska_ kirjoitti:Joo o, eihän vaan ois kytkinjouset väsähtäny?


Tuskimpa, sillä on aivan uudet ja pitäis olla 10% alkuperäistä jäykemmät

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2013 17:54

Paljonkos yläkerran tiivistesatsi maksaa yamaha centteristä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2013 18:12

Jos auttaa yhtään niin kannentiiviste ainakin oli 20e. Noi tiivisteet kannattaa tosiaan ostaa alkuperäsenä(itellä kesti stormin kannentiiviste vajaa 500km) ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.5.2013 22:38

http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1499234 ostakee pois! :lol: pitää saada autolle tilaa..