Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.4.2014 8:08
Moro. Meikällä vaihdettiin viime vuonna uus mäntä ja sen jälkeen alakierroksilla ei oo tehoja. Alle 6000 rpm röpöttää ja esim risteyksistä tosi vaikee päästä napakasti liikkeelle. 6000 rpm jälkeen lähtee tosi hyvin .Pyörä on siis vakio ja huiput GPS:n mukaan 147. Onko muille tuttua ja onko kenties jotain mitä vois säätää tai vaihtaa?
29.4.2014 20:28
Millaisia säätöjä pitäis olla kun rave, jollymoto, v-force, 34 lortto. Tällä hetkellä pk158 tk tais ol b36? Ja neula keskimmäisessä lovesta.
2.5.2014 21:18
Ajoin tänää räsällä ohitin pikatiellä auton ja sitten pyörä sammu. Huomasin että tuorevoitelu letku oli lähtenyt irti laitoin takasin. Sen jälkeen pyörä toimi muuten täysin mutta ei pysy tyhjäkäynnillä vaikka oli tyhjäkäyntisuutin miten vain. Ryppyllä ei vaikutusta.
Pyörän siis ajoin kotiin ja toimii muuten. Leipoko tämä nyt vai?
Kaasarin koitin tutkia läpi mutta ei mitään :/
Pikaisia vastauksia kiitos
3.5.2014 0:10
Wiljamiii kirjoitti:Ajoin tänää räsällä ohitin pikatiellä auton ja sitten pyörä sammu. Huomasin että tuorevoitelu letku oli lähtenyt irti laitoin takasin. Sen jälkeen pyörä toimi muuten täysin mutta ei pysy tyhjäkäynnillä vaikka oli tyhjäkäyntisuutin miten vain. Ryppyllä ei vaikutusta.
Pyörän siis ajoin kotiin ja toimii muuten. Leipoko tämä nyt vai?
Kaasarin koitin tutkia läpi mutta ei mitään :/
Pikaisia vastauksia kiitos
varmasti lämpöleikannu elikkäs ton tilanteen jälkeen konehuone auki eli tankki ylös ja purat siitä paisuntasäliön pois ja katteet lasket nesteet , otat raven irti jos semmonen on ja sitten otat 11 millisen listan ja pyörittelet ne neljä pulttia auki ja ihmettelet missä kunnossa mäntä ja siinä ei saa olla yhtään naarmua samoin kuin sylinterissäkään sitten testaat kiertokangenlaakerin nostamalla ylös ja alas sitä päittäisvälystä ei saa olla yhtään ! sivuittaisvälystä on aina
toi on useempaan kertaan purkaneelle semmonen 2 h homma kun kasaa kaiken sitten uudelleen eli mitäköhän sanoisin jos ekaa kertaa nii 4-5 tuntia kestää ja sulla on oltava tiiviste massaa että saat sitä sylinterin alapäähän tiivisteen molemmille puolille !
3.5.2014 13:17
miks tiivisteen molemmille puolille pitäs jotain tiivistemassaa laittaa?
4.5.2014 20:45
Mistäs toi sitten johtuu että ei pysy tyhjäkäynnillä enää ton jälkee. Kun kiristi vähän kaasuvaijeria toimi taas? Ja ryypyllä ei ollut vaikutusta,
Mitään ääniä enkä mitään muuta erillaista en ole huomannut kyseisen tapahtuman jälkeen kun toi tyhjäkäynti ongelma.
5.5.2014 12:15
Aap- kirjoitti:miks tiivisteen molemmille puolille pitäs jotain tiivistemassaa laittaa?
ainakaan itellä ei tiivistyny pelkällä tiivisteellä
joten varmistin ettei tarvii uudestaan purkaa ja laitoin 300 astetta kestävää massaa väliin
5.5.2014 12:18
Wiljamiii kirjoitti:Mistäs toi sitten johtuu että ei pysy tyhjäkäynnillä enää ton jälkee. Kun kiristi vähän kaasuvaijeria toimi taas? Ja ryypyllä ei ollut vaikutusta,
Mitään ääniä enkä mitään muuta erillaista en ole huomannut kyseisen tapahtuman jälkeen kun toi tyhjäkäynti ongelma.
ei noista niin selvää saa mutta jos on lämpöleikannu nii saattaa olla vähä ohipuhallusta ja ei jaksa oikeen tyhjäkäynnillä pyöriä
mut ei siinä iso homma oo purkaa jos haluat ettei lisää osia säry
6.5.2014 15:54
Jos sen männän nyt kuitenki vaihtas joka tapauksessa jos availee onhan tolla jo aika paljon ajeltu
Mitäs mäntiä suomesta saa ja mikä niistä paras?
Scatterilta löyty yhtä kokoa Wisecoa mikä on paras? Hintaa 149
Proxyja löyty mistä vain mutta ne on huonoja? Hinta 99
Nakkilasta löyty athenan takomäntä kokemuksia? Hinta 119
Entäs millasia on Wössner takomännät löyty moto-hämeestä? Hinta 120 (Ehkä houkuttevin vaihtoehto)
6.5.2014 19:03
Wiljamiii kirjoitti:Jos sen männän nyt kuitenki vaihtas joka tapauksessa jos availee onhan tolla jo aika paljon ajeltu
Mitäs mäntiä suomesta saa ja mikä niistä paras?
Scatterilta löyty yhtä kokoa Wisecoa mikä on paras? Hintaa 149
Proxyja löyty mistä vain mutta ne on huonoja? Hinta 99
Nakkilasta löyty athenan takomäntä kokemuksia? Hinta 119
Entäs millasia on Wössner takomännät löyty moto-hämeestä? Hinta 120 (Ehkä houkuttevin vaihtoehto)
Wössner on kuulema ollut hyvä mäntä monella , tosin itellä sisällä tällä hetkel joku kiinalainen Meteor merkkinen mäntä ainakin tähän mennes hyvin toiminu 2500km tosin aika vähän se on , proxykään ei mikään surkee oo vakiona varmasti kestää lähes 10 000 km TTnä ehkä 8000km , wiseco on melkolailla yhtä kehuttu kun wössner. , ite jos nyt ostasin männän niin valitsisin alkuperäismännän tai wössnerin väliltä
molemmat on todella hyviä kestämään
6.5.2014 20:19
Kiitokset taas
Saakos tota vakio eli asso werke mäntää mistään suomesta edes? Löysin ainoastaa pjme:ltä todella tyyriiseen hintaan 275€?
8.5.2014 0:03
Tietääkö kukaan Dell´Orto VHSB 34 LD perusasetuksia. Ilma- ja seosruuvin "tehdas"säätöjä siis. Kaasari on kiinni AF-1:ssä, Rotax 123.
Edit. AF-1:n italiankielisestä ohjekirjasta sain sen verran selville että perussäätö ilmaruuville on 1 kierros auki.
12.5.2014 20:45
On kyllä hieman ot mutta en löytäny parempaakaan topicia.
Eli pystyykö sellane n.190cm pitkä ajaa tälläsellä?
13.5.2014 21:40
Olisin ostamassa tollasta giannellin kokoputkistoa, joka on ennen ollut kiinni 07vm räsässä, niin sopiikohan tuo putki omani 09vm räsään?