Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
11.3.2009 17:17
Ublert, onko noi ahdot ajossa vaiko kuormittamattomana? Aika heikolta näyttää joka tapauksessa, toimivuus sekä ahdot.
Itse kyselin TD015 ahtimen saatavuudesta ja hinnasta Suomesta, minarista kun ois vanha kone ylimääräsenä, köhköh.
11.3.2009 17:22
Ajossa.
Ei kierrä puhtaasti sinne ylös. Ihanku rajottimelle hakkais. Tosiaan. Jos tänään neulan asentoa muuttelis ja tuon pitot putken kanssa pelleilisi. Luultavammin tänään projektin alle myös koko koneen läpikäynti. Katotaan mitä tuhoa on jo aikaansaatu
11.3.2009 17:38
Laita 200cc niin johan ahtaa alempaa.
Onko tuosa mikon ahtimesa 2 puolinen pakopesä?
Minkä kokosta putkee ton alkukäyrän pitäs olla ku pakovena on 23mm ja kanava jotain 24 ja nykynen putki 21-22mm. Ahistaako?
11.3.2009 17:50
lokitekki kirjoitti:Onko tuosa mikon ahtimesa 2 puolinen pakopesä?
Minkä kokosta putkee ton alkukäyrän pitäs olla ku pakovena on 23mm ja kanava jotain 24 ja nykynen putki 21-22mm. Ahistaako?
Kahdella nielulla kyllä.
Milli tai pari ei tunnu kuin pankkitilillä.
Teoriassa putken tulis olla vähintään yhtä suurta kuin kanava, sillä isompi putki kasvattaa kanavan virtausta...
11.3.2009 19:36
Turbokäytössä alkukäyrän pitää vaan olla aavistuksen pienempi vastaavankokoiseen vapariin verrattuna ettei virtausnopeus hidastu liiaksi vaan se ahdin ahtaakin jopa.
Yksimukisessa on muuten melkein se ja sama onko se ahdin yksi-vai kaksinieluinen.
Milli tai pari kyllä muuten oikeasti tuntuu.
lokitekki: Mulle ei sanottavasti kerro mitään "3mm overlap". Mikä kolme milliä? Kannattaa mitata asteet siitä nokasta.
11.3.2009 19:47
Kone oli aika kivassa kunnossa. Pakoventtiili aikasta valkonen. Käyny vissiin jossain välissä laihalla. Muuten todella hyvässä kunnossa kone.
11.3.2009 19:53
150 Samurain mäntä/pannu käy muuten heittämällä kiinni. Veikkaan että pyörisi fööni paremmin niiden kanssa?
11.3.2009 19:57
Luultavammin. Mut saa nyt tolla pärjää. Ei jaksais uhraa enää rahaa tohon. Menny kumminki joku euro jo
11.3.2009 21:21
Tume34 kirjoitti:Turbokäytössä alkukäyrän pitää vaan olla aavistuksen pienempi vastaavankokoiseen vapariin verrattuna ettei virtausnopeus hidastu liiaksi vaan se ahdin ahtaakin jopa.
Yksimukisessa on muuten melkein se ja sama onko se ahdin yksi-vai kaksinieluinen.
Milli tai pari kyllä muuten oikeasti tuntuu.
Tälläseen pieneen 1-mukiseen on vaikee soveltaa oikeita oppeja, kun ei löydy ensinnäkään sopivaa ahdinta. Hetken saa pohtia optimaalista putkivalintaa 24mm pakokanavan ja sitä oletettavasti reilusti isomman ahtimen nielun välille.
15.3.2009 19:40
hiljasta vaihteeks
15.3.2009 20:24
Kuka sitä tänne ees haluu mitää kertoo ku tulee vaan turhaa viisastelua.
15.3.2009 20:45
lokitekki kirjoitti:Kuka sitä tänne ees haluu mitää kertoo ku tulee vaan turhaa viisastelua.
Saman olen kuullut joskus ennenkin, mm.kun ammuttu kreationistien teorioita alas
......
Ei faktoista kannata suuttua.
15.3.2009 21:15
Näin. Ei päivässä kuuhunkaan menty. Vaihdoin moottorin parempikuntoiseen. Huomenna jos pääsis koittamaan tuon erikokoisen pitot putken kanssa kulkua. Sijoitin myös paineensäätimen letkuliitännän eri paikkaan, jos sillä jotain vaikutusta olisi. Lyhensin myös alkukäyrää noin 2 senttiä. Kaikki hyöty irti mitä saadaan. Siinä tämän viikonlopun aikaansaamiset.
17.3.2009 17:13
ei saa toimimaan turboa kevaris... kaveri vei oikeen pajalle jossa ammattilaiset olis laittanu turbon yamaha varaderoon (en oo varma oliko toi pyörä mutta kumminki) oli ongelmana se, että ei löytyny tarpeeks pientä turboa.. mitn hiustenkuivaajaa sinne ei voi tukkia ku ei se ahda senkää vertaa sitä ilmaa mitä kaasari imöö vakiona... remmillä sen vois saada toimimaan, mutta täälä ei oo ketään sellasta seppä joka sellasen sais tehtyä.
17.3.2009 18:04
Kyllä niitä pieniäkin turboja on olemassa. Luulis esim Smartin autossa olevan naurettava pieni. Ja jossain pienkoneissakin on turboja tavattu.
Jenkki autosta saastepumppua modaamaan.
Edit: Mitsu td02:
http://www.btinternet.com/~goosegog/tur ... 180049.jpgEi kovin hurjalta näytä :S