Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

23.7.2008 16:43

Miten ravea pitäs säätää kun pyörä ei jaksa mennä 6-7 tuhannessa kierroksessa matka-ajossa, loppuu voima.

Se on nyt auki 16 kierrosta

Kaasu pohjassa jaksaa mennä kyllä eli noi 6-7 tonnin kierrokset on ongelma

23.7.2008 22:08

Ansta kirjoitti:Miten ravea pitäs säätää kun pyörä ei jaksa mennä 6-7 tuhannessa kierroksessa matka-ajossa, loppuu voima.

Se on nyt auki 16 kierrosta

Kaasu pohjassa jaksaa mennä kyllä eli noi 6-7 tonnin kierrokset on ongelma


Eikös sitä pitäs pistää si pari naksausta kiinnii ettei aukee niin aikasin ja sillon jaksais vääntää paremmin.

23.7.2008 22:21

Ansta kirjoitti:Miten ravea pitäs säätää kun pyörä ei jaksa mennä 6-7 tuhannessa kierroksessa matka-ajossa, loppuu voima.

Se on nyt auki 16 kierrosta

Kaasu pohjassa jaksaa mennä kyllä eli noi 6-7 tonnin kierrokset on ongelma


itellä vähä sama ongelma, pitäs koittaa säätää vielä lisää ravea mutta kevyt kutina on että sylinterin ala tiiviste on liian paksu ja johtuis siitä... :S

25.7.2008 5:15

tässä itse tilaamassa ravea, saako sitä irti mitenkään että huoltoihin voisi viedä ilman viripalikkaa koska ei innostaisi uuden pyörän takuuta menettää :D

25.7.2008 9:27

hooli kirjoitti:tässä itse tilaamassa ravea, saako sitä irti mitenkään että huoltoihin voisi viedä ilman viripalikkaa koska ei innostaisi uuden pyörän takuuta menettää :D
Toki sen irti saa, mutta sylinterissä on aina se reikä.

25.7.2008 19:50

Mitä haittaa kuluneesta laipasta?

30.7.2008 15:22

Eli olenko ymmärtänyt jotenkin oikein että reikä tulee pakoaukon kattoon, eikä ollenkaan ite sylinterin sisälle, huomaako helposti sitten kun laite on kätösessä että millaisessa kulmassa se reikä porataan? Millasilla porilla kansa on porannu?

Jaaaa, pitääkö se ite Rave 2 koota itte, vai tuleeko ihan paketissa? Olipas kysyttävää =)

31.7.2008 17:32

bi0lan kirjoitti:Eli olenko ymmärtänyt jotenkin oikein että reikä tulee pakoaukon kattoon, eikä ollenkaan ite sylinterin sisälle, huomaako helposti sitten kun laite on kätösessä että millaisessa kulmassa se reikä porataan? Millasilla porilla kansa on porannu?

Jaaaa, pitääkö se ite Rave 2 koota itte, vai tuleeko ihan paketissa? Olipas kysyttävää =)
Reikä porataan siis samassa kulmassa laipan kanssa (=kohtisuoraan raven tiivistepinnan kanssa), ja se tulee pakoaukon kattoon, ei sylinterin sisäpinnalle. 4-5mm terä on varmaankin ihan sopiva.. Oikean kohdan reiälle näät siitä rave2 tiivisteestä. Yleensä sen raven saa itse koota, riippuu varmaankin mistä on tilannut. Ei ole mitenkään vaikea, ohjeet on varmasti mukana.

31.7.2008 19:09

Tilasin tuolta Straubelta ja sielt tuli toi tilausvahvistus ja nyt meinasin maksaa sen, mutta en tiiä tilausnumeroa. Vahvistuksessa ei ollut, joten pitääkö sinne siis edes ilmoittaa tilausnumeroa? Vai miten se toimii?

2.8.2008 13:18

Miten kun tuo Rave2 tilataan Straubesta niin miten se maksu hoidetaan?

2.8.2008 14:25

Tilisiirrolla, joko verkkopankin kautta, tai pankin kautta.

2.8.2008 14:34

No entäs se suomalainen paikka, ihan perus postiennakolla?

2.8.2008 14:39

Mpt Racingiltä saa Ravea 170€ hintaan postiennakolla.

11.8.2008 21:22

Johtuuko tuo "röpöttäminen" kun painaa kaasua pienillä kierroksilla ja kohtuullisen isolla vaihteella rave2:sta? Suuttimet pitäis olla ihan kunnossa (125 & 70, kokeiltu myös 130), neulaa kokeiltu kolmessa eri asennossa, seosruuvia väännelty ja rave2:sta säädelty. Vehkeenä siis Aprilia MX. Tehoputki on myös tottakai. Kokeilin myös ilman ilmanputsarin tötsiä sekä ilman sitä suodatinta. Ei ollut vaikutusta. Isoilla kierroksilla toimii kyllä tosin hyvin. Rupee loppumaan ideat, että mistä toi vois johtua.

12.8.2008 18:06

Miten helvetissä saan ton "jousi"rinkulan tohon vihreän kumin päälle?