Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
9.10.2016 12:56
PCV (tai vastaava) ja osaava säätö, niin tyhjäkäynnin huojuminen poistuu ja muukin ajettavuus kohenee. En ala kusta ammattilaisten muroihin tarkemmalla selostuksella.
9.10.2016 13:02
Ruisku oli säädetty forcemaster 2 boxilla.
9.10.2016 21:14
FM2:lla säädöistä ei saa hyviä.
9.10.2016 23:40
Niistä ohjeista mistä ite katottii oli 2 vaiheinen kalibrointi, oliks sulla enemmän?
10.10.2016 7:14
Moro,mitenkä ku oma weera savuttaa harmaata savua kun kaasua antaa mutta jäähdytysnesteitä ei kuitenkaan häviä sen sijaan polttaa öljyä. Kuitenki tuota sinistä öljynpalamis savua ei tule eli nyt kiinostais onko tuo harmaa savu öljystä vai mistä kun vedet pysyvät normaalisti?
11.10.2016 11:53
Oisko tällänen mistään kotosin? Look at this on eBay
http://www.ebay.co.uk/itm/171829154412 Tosiaan pyörässä athenan 180cc ni mahtasko olla yhteen sopiva. Puolipuristimellekkin tossa löytyy paikka
11.10.2016 11:57
Ei mun tietääkseni vaikuta mikä pytty ja nokka on.
11.10.2016 15:28
Mietin vaan kun malossin virinokassa ilmoitettu, että vain malossin pytyn kanssa. jos joku on tollasta halppis nokkaa testannu ni kertokaapa uskaltaako laittaa sisään.
12.10.2016 13:50
Itellä oli 180cc malossin kanssa automotivespartshopin nokka ja hyvin se sen puolesta toimi
23.10.2016 22:21
Mikähän yzäriin iski, koneremontin jälkeen kasailtu ja nyt vikavaloa 39 herjaa, kenelläkään kokemuksia, että mistä sitä vikaa etsimään?
23.10.2016 22:26
Valmuuu kirjoitti:Mikähän yzäriin iski, koneremontin jälkeen kasailtu ja nyt vikavaloa 39 herjaa, kenelläkään kokemuksia, että mistä sitä vikaa etsimään?
Tämmönen löyty tietopankista "39 = Ruiskusuutin: auki tai oikosulussa: ei starttaa / ei ole ajettavissa"
24.10.2016 21:47
juujuu
Viimeksi muokannut reme75 päivämäärä 5.2.2017 20:50, muokattu yhteensä 1 kerran
24.10.2016 21:53
reme75 kirjoitti:Moro!
Miten on tarviiko ostaa powercommander ja käydä säädättämässä penkissä, itsellä on leovincen änkkä ja tulossa arrowin alkukäyrä. Joten onko powercommander pakollinen vai syökö öljyjä hulluna ilman PC?
E: Yamaha WR125X 2011 siis kyseessä.
Ei ole pakollinen mutta tietenkin tekee parempaa koneelle jos pc:n hommaat, itellä oli leovincen kokoränni kesän kiinni ilman pc:tä ja hyvin pelasi silti.
25.10.2016 7:04
Vastaus kyllä löytyy tästä viestiketjusta kun viitsii käyttää hakua tai selata viestejä.
Jos putkiston tai vaimentimen vaihtaa niin ruisku on säädettävä uusiksi, joko PC:llä tai muulla vastaavalla purkilla joka muuttaa seoksia. Seokset on vakiona laihalla ja putkiston vaihto vetää ne vielä laihemmalle -> ei tee hyvää moottorille eikä teholle/väännölle, mutta pörisee hienommin...
25.10.2016 11:52
Juu suositus seoksien säätämiselle täältäkin... varsinkin kaksipäällä vedättäessä säädättämätön avaralla putkistolla hyytyy melko rajusti. Tosin itse en usko noihin yläkerran kulumistarinoihin ainakaan niillä kilometreillä mitä näitä yleensä ajetaan. Kaverin YZFR:ään tein juuri yläkertarempan, kun alkoi noin 30tkm jälkeen syömään öljyä (käsittääkseni melkolailla normi näissä). Näistä 20tkm ajettu putkistolla ja säätämättä. Ei ollut mitään epänormaaleja merkkejä. Tämän kokoluokan koneista taitaa jakopuoli ja kansi mennä paljonkin aikaisemmin. Tosin omalla cebarilla on nyt 60tkm huolettomia kilsoja takana, mut Honda onkin eri tarina