21.9.2009 22:41
21.9.2009 22:54
Ansta kirjoitti:Tuli tässä mieleen sellanen juttu että miksi esimerkiksi aprilia rs:ään pitää vaihtaa mäntä esimerkiksi 12 tonnin välein?
omassa oli ajettu 14 tonnia männällä, ja se oli kuin uusi, ei karstaa, ja alempi m-renkaan urakin oli ihan kiiltävä, eikä yhtään ohipuhallusta. Mäntä oli kuin uusi.
Eli mikä on syynä tähän että se pitää vaihtaa vaikka se oli kuin uusi?
vetääkö se pytyn kieroon vai?
22.9.2009 17:27
22.9.2009 17:40
22.9.2009 21:49
Veitsi kirjoitti:Riippuu ihan että onko A1 vai TT kone. A1 perus-ei-huudatus-ajossa saa männän varmaan selviämään sinne liki 20tkm.
24.9.2009 15:07
24.9.2009 15:26
Nightshot kirjoitti:Eiköhän kone rasitu enemmän jos sitä kuristaa. Meinaa jos tehtaalla on suunniteltu että kone toimis parhaite ilman kuria ja sitte ne rahdataan tänne pohjolaa ja sitte lätkästää kurit kii ja sit mietitää et miks nää hajoo. Eli männän vaihto on tärkeää ellei sitte halua ostella uutta pyttyä 20k kohalla ku mäntä tai joku sen osa (sokat, männäntappi, neulalaakeri, männänrenkaat) päättää antaa periks.
24.9.2009 17:10
24.9.2009 17:20
Tume34 kirjoitti:Nightshot kirjoitti:Eiköhän kone rasitu enemmän jos sitä kuristaa. Meinaa jos tehtaalla on suunniteltu että kone toimis parhaite ilman kuria ja sitte ne rahdataan tänne pohjolaa ja sitte lätkästää kurit kii ja sit mietitää et miks nää hajoo. Eli männän vaihto on tärkeää ellei sitte halua ostella uutta pyttyä 20k kohalla ku mäntä tai joku sen osa (sokat, männäntappi, neulalaakeri, männänrenkaat) päättää antaa periks.
Mikä tälle on peruste että kuristettuna hajoaa aiemmin? Riippuu toki pitkälle kuristustavasta, mutta minua kiinnostaisi vähän tietää.
24.9.2009 19:49
Tume34 kirjoitti:Mikä tälle on peruste että kuristettuna hajoaa aiemmin? Riippuu toki pitkälle kuristustavasta, mutta minua kiinnostaisi vähän tietää.
24.9.2009 21:32
Rossoneri kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Mikä tälle on peruste että kuristettuna hajoaa aiemmin? Riippuu toki pitkälle kuristustavasta, mutta minua kiinnostaisi vähän tietää.
Kuristettuna pyörä käy laihalla ja kuluttaa näin ollen mäntää enemmän. TT:nä esim. miton mäntä kestää suurinpiirtein kaksi kertaa niin pitkään kuin A1 tehoisena.
25.9.2009 12:30
Tume34 kirjoitti:Rossoneri kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Mikä tälle on peruste että kuristettuna hajoaa aiemmin? Riippuu toki pitkälle kuristustavasta, mutta minua kiinnostaisi vähän tietää.
Kuristettuna pyörä käy laihalla ja kuluttaa näin ollen mäntää enemmän. TT:nä esim. miton mäntä kestää suurinpiirtein kaksi kertaa niin pitkään kuin A1 tehoisena.
Ja seoksia ei tosiaan voi säätää? Itse pidän itsestäänselvyytenä että ne säädöt on kohdillaan kun tehdään tämmöisiä vertailuja.
25.9.2009 15:13
Tume34 kirjoitti:Ja seoksia ei tosiaan voi säätää? Itse pidän itsestäänselvyytenä että ne säädöt on kohdillaan kun tehdään tämmöisiä vertailuja.
25.9.2009 15:33
Rossoneri kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Ja seoksia ei tosiaan voi säätää? Itse pidän itsestäänselvyytenä että ne säädöt on kohdillaan kun tehdään tämmöisiä vertailuja.
A1 on säädöt on melko laihaseoksiset. TT on huomattavasti parempi. Tuo kun sanoin aiemmin että pyörä kävisi laihalla oli hieman väärin sanottu.
25.9.2009 16:02
Mee sanoon sama vaikka RR-piireihin ja ne nauraa sut pois sieltä. Ei seko-mittari ole ainut tapa säätää.samppa91 kirjoitti:Itse pidän itsestäänselvyytenä että missään piikissä jota ei oo seosmittarin kanssa säädetty ei oo seokset kohillaan