Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.5.2015 9:38

Ehotelkaahan jotain hyviä kevareita! Eli melkein sais olla 2-t mutta jotain nelareitakin oon miettiny. Eli enskamallinen pitää olla. Mites oisko Aprilia Sx hyvä?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.5.2015 18:36

Itsellä säxä ja ei voi kuin kehua :D . Niin mukava ja rento ajaa ja potkuakin löytyy.
Miinuksina mainittakoon tasapainoakselin muovirattaat (vaihtoon15tkm välein), kiksi vasemmalla puolellaonko edes miinus? Ite tykään :D ja rave1 vittuilee joillekuille mulle ja sekin johtuu yleensä että itse tai edellinen omistaja on säätänyt päin persettä eikä ole huomannut säätää ja huoltaa oikein.
Niin ja jousi aika löysä vaikka kiristäis tappiin asti. Lisää kaasua tai koropala ratkaisuna. Itse laitoin koropalan ja on nyt kyllä niin makea ettäh 8)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.5.2015 20:47

Yksi perus pomminvarma 2-tahtari on detsi (jos et hommaa entisten omistajien raiskaamaa vehjettä) Ulkonäöllisesti laitettuja löytyy (esim. yz katteet) jos et detsin vakiolookista pidä. Vääntöäkin löytyy sopivasti ja vähän päälle jos ypvs käytössä ja oikein säädetty. Tänään kokeilin niin aika hätäsesti lähti 6-vaihteelta 50 vauhdista kun kaasua käänsi.

Jokaisella tietysti omat mielipiteet, mutta detsiä en itse vaihtaisi mihinkään.. kulutus n. 5l/100km, huiput 130 2-päällä, eikä tartte pelätä että leipoo jos ei mitään prox:n mäntää ole.. :)

Varmasti niitä nopeampia, hienompia ja ajettavuudeltaan parempiakin vaihtoehtoja löytyy, mutta se riippuu mitä pärrältä haluaa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.5.2015 23:26

Nyt pitäs 2t piikki ostaa ja olen kahden vaiheilla että ostanko ktm exc vai sm/wr husse. Kotarissa ainoo asia joka mietityttää on sen huolto ja öljy kulut. Meneekö siihe kisapiikkiin kuinka paljon rahaa kesässä jos ajaa vaikka 100h? Hussessa taas se leipurin maine ja että hajoilee kokoajan. Mitäs mieltä ihmiset on että kantsiiko ostaa husse vai kotari? Budetin yläraja on 5000.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.5.2015 18:12

Kemmu kortti mahdollisesti ens viikol taskuu :) Nyt pitäis vaa löytää kevari... Budjetti ihan maksimissaan 2500 enkä tiiä yhtää minkä kemmun laitan. 8o
Nelari smoto pyörät houkuttas, mutta weeroja tällä kylällä aika monta rieju liian mopomainen ja husseja ei oikeen löydy budjettiin. Kyykyistä yzf-r ja duke melkeen ainoot vaihtoehdot.
Kaks taheista harkinnu sm hussee ja cagiva mitoo pääasiassa (myös dt ja aprillia sx), mutta ei huvittais ostaa kevarii jota saa olla kokoajan rappaamassa. :roll:

Joten suositelkaas jotain kevarii tuohon budjettii. Houkuttas ajella pitempääki matkaa (eli luotettava pitäis ol) ja tulee varmaa stunttailu yritystäkin :lol: Luotettava ja suht bensapihi kevari siis ja tehoki on tietenki plussaa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.5.2015 19:46

Kekke kirjoitti:Nyt pitäs 2t piikki ostaa ja olen kahden vaiheilla että ostanko ktm exc vai sm/wr husse. Kotarissa ainoo asia joka mietityttää on sen huolto ja öljy kulut. Meneekö siihe kisapiikkiin kuinka paljon rahaa kesässä jos ajaa vaikka 100h? Hussessa taas se leipurin maine ja että hajoilee kokoajan. Mitäs mieltä ihmiset on että kantsiiko ostaa husse vai kotari? Budetin yläraja on 5000.


Se leipurin maine sm hussella johtuu ainoastaan siitä että kädettömät jonnet vaihtaa putken ja ehkä vähän TT kaasarin osia pohtii. Sitten pyörä käy auttamattomasti liian laihalla ja leikkaus on enään ajan kysymys... :roll:
Oikein säädettynä, huollettuna ja oikeilla palikoilla oikein soiva peli ja toimii varmasti.
Wr husse ja ktm exc on aikalailla sitte enemmä lähellä toisiaan kun kisapiikkejä molemmat. Voisin väittää että wr ja exc samanlaiset huoltovälit, 60-80h mäntä vaihtoon ja noin joka kolmannella kerralla alakerran avaus ja tarkastus. Saman verran rahaa saat palamaan molempiin kisapiikkeihin. Eroa niistä löytyy lähinä et kotari hiukan tehokkaampi, ulkonäkökysymyksistä kaikilla on omat mielipiteensä. Sillä männällä kisapiikeissä käytännössä ajaa sen apauttiarallaa 3000km kun 80h on täynnä.
Sun täytyy päättää haluutko katulaiskan sm vai kisapiikin jota huolletaa ahkerammin. Jos vastaus on kisapiikki niin sitten päätät että exc vai wr ja kumpi miellyttää enemmän.

Hyviä pyöriä kaikki. Vastaus kysymykseesi riippuu siitä mitä haluat pyörältä :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.5.2015 21:07

^Tähän on pakko tulla pätemään että exc ei todellakaan ole tehokkaampi kuin wr. Kokemusta molemmista laitteista rutkasti ja samankaltaisilla tehoalueen omaavilla putkilla eroa ei ole, paitsi wr tuntuu kiertävän korkeammalta. Paperissa näillä kahdella laitteella voi max. HP olla eroa, mikä ei tunnu perspenkissä missään, siitä en lähde kiistelemään kummalla se ero on. Wr vaan tuntui olevan soivempi peli kuin kotari omien kokemusten mukaan.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.5.2015 23:36

Ei se leipurin maine varmasti johdu siitä ettei suuttimia vaihdeta. Kuka nyt niin vajaa olisi..

Osittain johtuu siitä kun ei osata huoltaa oikein ja osittain huonosta tuurista. Myös ajotyylillä on iso vaikutus siihen että leipooko vai ei.

Tämä siis minun mielipide..

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

21.5.2015 0:00

Juuri tuossa tiivistyy kirjoitukseni pääpointti. Sm toimii hyvin oikein säädettynä ja huollettuna sekä ajettuna :D .

Ja kyllä niitäkin valitettavasti löytyy, jotka vaan heittävät tehopalikkaa kiinni mutteivät uhraa kaasarille ajatuksiaan tyyliin " toimi aiemminki, miksei siis nyt toimisi" paljon männänkuvia nähny ja varsinki ku husseja haukuttu ja kuva männästä nii voi heti sanoa että laihalla ja pahasti ollut. Mutta ei aleta tappelemaan siitä täällä vaan pidetään asiallisena ;) .

Valder0, siksi kirjoitinkin "hiukan", persdynolla ei huomaa jos molemmat tikissä :) . Merkityseroja tässäkin miten alkuperäisen tekstini haluaa tulkita. En mitään pyörää ylistänyt vaan koetin joitain faktoja niputtaa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

21.5.2015 15:47

Minex kirjoitti:Kemmu kortti mahdollisesti ens viikol taskuu :) Nyt pitäis vaa löytää kevari... Budjetti ihan maksimissaan 2500 enkä tiiä yhtää minkä kemmun laitan. 8o
Nelari smoto pyörät houkuttas, mutta weeroja tällä kylällä aika monta rieju liian mopomainen ja husseja ei oikeen löydy budjettiin. Kyykyistä yzf-r ja duke melkeen ainoot vaihtoehdot.
Kaks taheista harkinnu sm hussee ja cagiva mitoo pääasiassa (myös dt ja aprillia sx), mutta ei huvittais ostaa kevarii jota saa olla kokoajan rappaamassa. :roll:


Kyllä melkeen sanosin että smoto kannattaa laittaa koska kyykyllä kikkailu ei ole niin antoisaa. Ei se wr sattumalta ole suosittu, että ei kannata haudata sen hankkimista vaan massastaerottumishalun vuoksi ;) Nelarihussejakin alkaa olla jo ihan inhimilliseen hintaa myynnissä http://www.nettimoto.com/husqvarna/sms/1829345 Vaikkei nelari niin joutuin lähde kuin kastahtiset niin suosittelen silti semmoisen hankkimista. Omissa ja kavereiden minarelli wr 125-koneisissa ei koskaan ole ollut isompia vikoja ja polttoainetta hörppii kuin pesusieni aavikolla.

Vähän aikaa sitten oli samasta aiheesta porinaa joten kannattaa sieltä katella tarkemmin.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

29.5.2015 23:22

Noniin, kevarin hankinta eessä, enkä päätöstä saa itse tehtyä...
Mitä noista nelari smotoista kannattais katella?
Yamaha wr, husqvarna smr, rieju marathon, derbi drd, hm crm derapage? Joku muu (käytettynä hinta max n.3k)?

190 senttinen oon joten rieju on ilmeisesti liian pieni? Ja mitä nyt täältä lukenut niin vikoja löytyy ja osien saanti vähän huono? Yamaha ois muuten hyvä, mutta ku siinä on ruisku... Ja pc:n hinta on niin suolanen. Derbistä en löydä muuta huonoa, kun merkin :roll: ja osien saatavuus? Hm ois aika unelma, mutta siinäkin osien saatavuus ja niiden hinta. Hussesta en oikeastaan löytäny mitään huonoa, muutaku mun budjettii vähän paljon ajettuja...

Kertokaapa teidän mielipide.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

31.5.2015 12:48

Itelläkun oli rieju marathon, niin ei se kyllä pieneksi jäänyt vaikka itekkin oon n. 190cm. Hiukan korottaa koiranluista niin ajaa isompikin jätkä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.6.2015 14:08

Onkos supermotolla ja nakedilla maantiellä ajaessa mitään suuria eroa? Naked tosin esim. jo 100km/h vauhdin ylittäessään vissiin alkaa ottamaan ilmanvastusta jo kuljettajasta, koska ei ole katteita. Moottoritietä tulisi kuitenkin välillä ajettua, ja koulumatka on noin 16km yhteen suuntaan lähinnä maantietä pitkin.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.6.2015 18:52

Eikös smotot ole yleensä köykäsempiä ja ajoasento taitaa olla pystympi sekä niissä istutaan myös korkeammalla.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

23.6.2015 20:26

rasmuusv kirjoitti:Onkos supermotolla ja nakedilla maantiellä ajaessa mitään suuria eroa? Naked tosin esim. jo 100km/h vauhdin ylittäessään vissiin alkaa ottamaan ilmanvastusta jo kuljettajasta, koska ei ole katteita. Moottoritietä tulisi kuitenkin välillä ajettua, ja koulumatka on noin 16km yhteen suuntaan lähinnä maantietä pitkin.


Ei ilmanvastus 100kmh nakulla ajaessa häiritse, jos ei ole kunnon vastatuulta.