Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Keuliminen

7.10.2013 22:06

Tälläistä topicia ei olekaan kevaripuolella, ei varmaan haittaa jos tälläisen teen?

Muokkasin tästä turhan tekstin pois :--)
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 30.7.2014 17:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keuliminen

7.10.2013 22:20

Stunt riding -puolella keulimis-topic, jonne voi kirjoittaa piikillä ajajatkin.

Re: Keuliminen

7.10.2013 23:25

Mä kans wr.llä alotin ykkösellä nostelemaan, mutta kyllä se sitte kakkosella alko nousemaan kun vähän ryki ja kytkimellä jeesi niin tuli ylös. Vauhtia sen verran, että jaksaa just kakkosella mennä, ei siis paljoa. Nykyään kyllä mullakin nousee kakkosella istueltaan, oikeestaan ilman suurempia rykimisiäkään. Kolmosella sitte, ei vaan nouse millään. Hohhoi :lol:

Kai sitä vois jonku gopro pätkän tehä youtubeen, kun on noi edelliset videot aika kuraa, ts. kehitystä on tullut.

Onhan nelarilla helppo keulia, kakkosella ylös, pari vaihdetta isommalle ja tasakaasulla se menee ku juna. Mut kyllä kakstahdilla tykkäsin niin kovasti enemmän kun nous "vähän" helpommin.

Reeniä ja toistoja vaa nii kyllä se siitä.

Re: Keuliminen

9.10.2013 14:21

Kyllä se rupee nousemaan kakkosella, kun vaan jaksat nykiä. Itsellä jäi vähän ajoukausi ja kikkailut kevarilla vähäiselle, kun kortti lähti. :lol:

Re: Keuliminen

9.10.2013 15:50

Mikähän siihenkin ois paras teknikka? Joskus kyllä nousee sen verran että ei ole kaukana mutta kuitenkin niin kaukana.
Kokeilin tuota "Niin hiljaa kuin kakkosella jaksaa mennä", muttei kuitenkaan mitään rätätätä nopeutta ja kytkinpommilla nykäisin. Mmooo.
Jos ykkösellä 20 vauhdeista nostaa helposti, vaikka kierrokset on tapissa niin minkä ihmeen takia se ei jaksa enään kakkosella samoista vauheista nostaa?
On vaan niin masentavan typerän näköistä tuo kakkosella repiminen, että pitänee kai joskus jossain piilossa repiä koko päivän ajan jos sitä oppis.

Toinen mielestäni typerä asia on se että en kovin usein saa lähtemään suoraan. Niin monesti vähän isommallakin tiellä saat jo nelosta silmään, alkaa pientareen viiva lähenemään ja pakko laskea. Mutta se on sitten kyllä hieno fiilis kun saat tarpeeks sivussa roikkumalla sen suoristumaan.

Ikinä en oo vielä saanu kutoselle vaihdettua, parhaimmillaan vitosella tulee sillointällöin vedeltyä mutta alkaa teho loppumaan, pitäis jaksaa roikkua tarpeeks mukana että pysyis. Ottaa vaan käsiin niin perkeleesti jälkeenpäi.

Re: Keuliminen

9.10.2013 21:08

Mä heitin kawan 2 kertaa ympäri ku se nostaa vaan ykkösel. Löysä perä ni ei vaa jaksa. Pitää talvel jäykiståä. Tosiaan saa olla tehopiikin kaa pirun tarkka, menee meinaan helposti ympäri ku kulmaa täytyy olla ni pirusti. Mut kuha kakkoselle saa ni herkku alkaa :)

Re: Keuliminen

11.10.2013 0:20

Betalla saan keulan hyvin ylös kolmosella, ja jopa istualtaan jos on ketjut tarpeeksi lyhyenä -> rengas lähempänä painopistettä. Vakio kaikinpuolin. Ei tohon kauheesti voi vinkkejä antaa, oikea ajoitus nykäsyn ja kytkinpommin kanssa niin se nousee :D Seisaaltaan voi painaa iskareita vähän kasaan ja nykästä samalla kun ne palautuu. Ja suosittelen ihan pikkuvauhdeissa keulimista kunnes alkaa olla jarrunkäyttö ja tasapaino hallinnassa, voi nimittäin käydä melko ikävästi jos vaikka 80 vauhissa painaa liikaa takajarrua keula pystyssä.

En osaa tosta vauhdista oikeen mitään sanoa kun en tiiä millaset välit hussessa on. Ite en oo koskaan ykkösellä koittanu nykiä, kakkosella ehkä just 20 vauhdista ihan hyvä nostaa ja kolmosella sitten 30-40.

Re: Keuliminen

11.10.2013 1:07

Kyllä se weeärräki tänään vaan luonnistui kolmosella hyttiä nostamaan. Seisaalteen tosiaan paljo kevyemmin nostaa, ainakin mulla. Jokainen tietysti tavallaan.

Re: Keuliminen

11.10.2013 13:13

Itse saan riejullani nostettua 2 vaihteella 25 vauhdeista ilman nykäisyä ja kun vauhtia on yli 30 niin liikauttaa vaan persettä pikkusen taaksepäin ja sitte saa heti pykällettyä kolmoselle. Parhaimmillaan saanu kakkosella keulan ylös 40 vauhdista. Vinkkejä kolmosella nostoon? Pumppuja pompauttaa ja sitte nykäsy ja pepun liikautus? Vireinä tosiaan jos joku haluaa tietää niin on depin änkkä ja vapari putsari ja suuttimet vaihdettu.

Re: Keuliminen

11.10.2013 22:34

Perse aivan penkin eteen. Sitten kytkinpommin aikana perseen laahat taakse.
Näin olen saanut Wr 3 vaihteella helposti ylös ja 4 menee niin ja näin. Myöski vakio terbi tais aikoinaan nousta 4 vaihteella. Ktm nouski joka vaihteella/vauhista 8) .

Re: Keuliminen

13.10.2013 0:35

Tuli tänään koitettua tuota perseenlaahaamista 2. vaihteella, ei sinäänsä hirveän kaukana että nousis, mutta ei lähelläkään.
Tuli myös koitettua kulman hakua vähän enemmän, kuulemma parin sentin päässä ettei lipalla.
Tosin.. Loppu illasta tultiin taas häkille asti :)
Kulmaa hakiessa varmaan lähelle kello 12, aloin painamaan jarrua enemmän ja huomasin että ai saatana eihän tämä ota yhtään. Ryminällä ympäri jostain 20-30 vauheista.
Ollut tavallaan vähän epäluotettavaa tunnetta tuota takajarrua kohtaan, kun se on sellainen että aluks ei ota yhtään ja onkin lukossa. Keuliessa kyllä toimii mutta toimii niin vaisusti. Nyt sitten hytti taivaissa ei ottanut jarru yhtään ja perse edeltä maahan. Kyllä tuntuu :D

Re: Keuliminen

13.10.2013 0:38

olisko vajaa se säilö, että kun kulmaa tarpeeks niin vetää ilmaa sinne?

Re: Keuliminen

13.10.2013 0:39

Eei kyllä se täynnä on. Jarru vain ottaa niin lopusta.

Re: Keuliminen

13.10.2013 16:05

Vinkkejä ilmanpaineisiin kun ei meinaa mara kääntyä hytti pystyssä , vähemmän vai enemmän painetta? Ja kuinka paljon vähemmän, nyt taitaa olla reippaat +2 baria

Re: Keuliminen

17.10.2013 15:32

Tota piikkistä wrää 75kmh vauheista parhaillaan nostellu vitosella... Kutosella vielä nousee jos pieni töyssy, eli ei muutaku treenaamaan :)
Videota

En tiiä sitten auttaako asiaan se että on vähän elopainoa, mutta tähän asti mitä noilla vehkeillä keulinu niin tuntuu aina mulla nousevan aina "parhaiten" vrt. muihin..

Blacklake kirjoitti:Tuli tänään koitettua tuota perseenlaahaamista 2. vaihteella, ei sinäänsä hirveän kaukana että nousis, mutta ei lähelläkään.
Tuli myös koitettua kulman hakua vähän enemmän, kuulemma parin sentin päässä ettei lipalla.
Tosin.. Loppu illasta tultiin taas häkille asti :)
Kulmaa hakiessa varmaan lähelle kello 12, aloin painamaan jarrua enemmän ja huomasin että ai saatana eihän tämä ota yhtään. Ryminällä ympäri jostain 20-30 vauheista.
Ollut tavallaan vähän epäluotettavaa tunnetta tuota takajarrua kohtaan, kun se on sellainen että aluks ei ota yhtään ja onkin lukossa. Keuliessa kyllä toimii mutta toimii niin vaisusti. Nyt sitten hytti taivaissa ei ottanut jarru yhtään ja perse edeltä maahan. Kyllä tuntuu :D

Kokeileppa ilmata jarru, jos ei auta niin purat,putsaat,rasvaat ja vaihat vaikkapa jarrupala ja nesteet. Sitten kyllä pitäs alkaa ottaa :)
Älä nyt jostain 20kmh vauheista lipalle yritä, heikosti siinä käy vaikka jarru toimis :P

MeRiejusta kirjoitti:Vinkkejä ilmanpaineisiin kun ei meinaa mara kääntyä hytti pystyssä , vähemmän vai enemmän painetta? Ja kuinka paljon vähemmän, nyt taitaa olla reippaat +2 baria

Laskeppa vähän, itellä taitaa olla 1.6-2 välimaastossa ja omasta mielestä kääntyy tarpeeks hyvin, kaistanvaihto onnistuu keuliessa ja saahan sitä käännettyä vähä reippaamminkin tarvittaessa?
Ja jos rengas on kulunut keskeltä ihan tasaiseksi ni se ei ainakaan helpota kääntymistä :P