Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ajokausi 2013

17.5.2013 8:58

Anonyymi122 kirjoitti:
Benzam kirjoitti:Paljos on immeiset saannu kulutettua kilometrejä tässä vaiheessa? Ite ajanut vasta vajaan 2tkm.

Ai että oikein "vasta"? :lol: Ite ajanu vasta ehkä 400km, ku koneeseen tuli vikaa. Nyt se on korjattavana.

Kyllä, valitettavasti vasta. :D On tullu tässä itelläkin vastaan jos jonnimmoista pienempää vikaa niin ei ihan niin paljoo oo tullu ajettuu :D

Re: Ajokausi 2013

17.5.2013 16:02

Määki oon tänä keväänä jo vähäsen päälle 2tkm päristelly. Ja suurin osa puuttuu ku eturengas ei oo pysyny maassa :lol:

Re: Ajokausi 2013

21.5.2013 14:44

Nyt on kyllä semmonen kuumotus vaihtaa 2 tahtiin ettei ikinä!!. Tekis vaan mieli tehoa niin paljon ja nyt kun sain kesätöitä niin olis silläkin varaa ajaa. Saa nähdä saanko mitään aikaseks. Dt tai sm husse olis hakuses :). Toivottavasti tää ajokausi 2013 saadaan siis päräyttää vie joku päivä 2 tahdil :)

Re: Ajokausi 2013

21.5.2013 16:12

Molemmilla pyörätyypeillä ajaneena totean vain lannistavasti, että nopeasti sitä tt-pyörään kyllästyy. Itse en pahemmin sävähtänyt sillä ensimmäiselläkään kertaa, kun ei se kulku niin uskomatonta loppukädessä ole.

Sen verran tosin myönnän, että varsinkin noissa kyykkymallisissa 2t-kemmuissa on jo jonkin verran sitä käytännön suorituskykyä. Eli motarit eivät tuota ongelmaa. Toisaalta, harvapa piikkisellä motaria ajaa vaikka kulku riittäisikin, ei se kovin kivaa ole :lol:.

Jos olet fiksu niin säästät rahasi vaikka sitten isompaan pyörään, joka sitten oikeasti kulkee. Mutta kukapa minä olen sinua neuvomaan kuinka rahat tulisi käyttää.

Re: Ajokausi 2013

21.5.2013 17:42

Ihasproblem kirjoitti:Molemmilla pyörätyypeillä ajaneena totean vain lannistavasti, että nopeasti sitä tt-pyörään kyllästyy.

Ja tämähän nyt riippuu aivan ihmisestä. Et voi vain todeta, että siihen kyllästyy :lol: Missäs minunkin kyllästyminen sitten viipyy? 8o

Re: Ajokausi 2013

21.5.2013 17:43

Ääh, sori. Piti kirjoittaa "tehoihin tottuu/turtuu". Ei pitäisi varmaan mitään koittaa tehdä, jos on nukkunut huonosti. :lol:

Re: Ajokausi 2013

21.5.2013 17:44

Todennäkösesti kun Jonttua stunttailu kiinnostaa niin se toiset 11kw kiinnostaa enemmän sen tehon eikä kulkupuolen takia :lol: Ja tosiaan tehoon tottuu mutta en silti vaihtaisi piikkiseen nelitahtiin muutakun pakon edessä :)

Re: Ajokausi 2013

21.5.2013 18:38

Kyllähän se lisäteho tuossa stunttailussa tietenkin auttaa.

Alunperin pointtini olikin vain se, että pyörän vaihtaminen ilman sen kummempaa syytä on hieman hölmöä. Piikkisellä kun ajetaan muutenkin niin kovin lyhyt aika, että pyörän vaihtaminen 2t <-> 4t kesken kauden on ihan hölmöä, jos katsotaan asiaa puhtaasti rahavinkkelistä.

Kyllä sitä itsekin ajatteli jossain vaiheessa, kun ei mutkatiellä kaasu pohjassa päässyt tarpeeksi kovaa, että "Kumpa kulkisi kovempaa", mutta taas toisaalta nopeasti muistin, että eihän tässä ole kuin kaksi ajokautta, joten ei se vaihtaminen fiksuakaan ole.

Summa summarum: Piikillä ajetaan todella lyhyt aika koko pyöräurasta, jos siis on fiksu niin ajelee sillä yhdellä piikillä ja säästää rahat sitten autoon tai isompaan pyörään.

Tietenkin poislukien heidät, jotka rakentelevat pyöriä harrastuksekseen sun muut tapaukset joilla pyörä leviää ja korjaamisessa ei ole mitään järkeä.

Re: Ajokausi 2013

22.5.2013 1:53

Olipas mukavaa keulia jyrkässsä ylämäessä äitee kyytissä :D tais mamma vähän säikähtää. Meinas kyllä tulla uuestaanki kyytiin.

Re: Ajokausi 2013

30.5.2013 0:35

Piikkikausi startattu tänään 8)
Päivällä napsahti harkkalupa taskuun ja tossa illan aikana tuli ajeltua abaut 30km :D
Helvetti että on mukava päästellä kevarilla lähesvakio derbin jälkeen. Vaikka tuo onkin TTTäysinTehotonnelarikemmu niin silti saa helkkarin hyvän fiiliksen kun lasettelee sitä 80 hiukan mutkasella tiellä :)

Re: Ajokausi 2013

30.5.2013 0:53

Kyllähän sitä nelarillaki saa kunnon virneen naamalle, kun sopiva tie vaan löytyy. Se olis sit viikonloppuna öljynvaihto, 3000km alkaa olla täynnä 8)

Re: Ajokausi 2013

30.5.2013 11:28

Itsellä tullut ajeltua kevarilla vasta 700 km tänä vuonna. Ei ole oikeen innostanut lähteä ajelulle tolla nelarikevarilla, kun on päässyt taas tänä vuonna tehokkaammillakin vehkeillä ajelemaan metässä. Metsähallituksen puolella onkin tullut ajeltua sitten tunti jos toinenkin ;)

Re: Ajokausi 2013

30.5.2013 11:34

Jep, kohta 3 tkm täälläkin täynnä. Ja hauskaa ollut joka hetki. :)

Re: Ajokausi 2013

30.5.2013 13:07

Helkkari... Perjantaina haettii kawasaki, eikä mua näkyny juurikaan kotona. Nyt sit huomasin että se 270e minkä piti riittää ekaan tiliin asti (kolmen viikon pääst) onki käytety kokonaan. Nopeesti sitä bensaan rahaa menee... :)

Re: Ajokausi 2013

30.5.2013 14:45

Kyllähän sitä menee :D Kaverikin päästelee sellaista ~1500km/viikko ajelua niin sen 8-10 kertaa saa käydä tankilla viikossa :lol: Mä oon ajanu kakspyöräisellä pyöreesti 23tkm, jos tankillinen on noin 8 litraa ja 98E5 1,70 euroa per litra niin bensaan on mennyt rahaa luultavasti yli 1500 euroa :P Noilla kilsoilla on kyllä koluttu jo melkeen tämänkylän jokaikinen nurkka ja metsätie.