Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Pienet kysymykset

10.4.2013 18:00

Katukumit ja aivan saatanan rumat IMO. Mieluiten jotkut kunnon rotantappokumit taakse mahdollisimman korkee tai isompi vanne jotta ei näytä niin pieneltä etupyörän rinnalla! Mielestäni tolta enskan rengas varustus pitää tai melkein täytyy näyttää :D

Re: Pienet kysymykset

10.4.2013 18:06

MiniMies kirjoitti:Ei ne enään smotot sillon ole :lol: Ihan vaan katukumit :)

Joo katukumit siis, tuli vaan tuo smoto jotenki automaattisesti noista "sileistä" renkaista. :) Jollakin foorumilaisella oli sellaiset EXC:ssä ja todellakin törkeän näköiset.

Re: Pienet kysymykset

10.4.2013 18:06

Mitenniin muka? :lol: Ihan hienot ne on mun mielestä. :) Räxässä mulla semmoset olikin kokoajan. Mielluummin ajettavuus kun ulkonäkö. Nappuloilla on nimittäin erittäin typerää ajaa asfalttiteillä jos lähtee katukumiin vertaamaan. Ei pääse mutkiinkaan kunnolla ajamaan. Ja ne sitten kuluukin hetkessä ja kuluneet nappulat ei muuten ainakaan ole hienot :nörtti:

Re: Pienet kysymykset

10.4.2013 19:19

Totta, makuasia tämäkin :) Kyllähän ne nappulat tuntuu tosi oudolta smotojen jälkeen, yhdellä piikkisellä DT:llä ja EXC:llä kun oon ajanu asfaltilla missä molemmissa oikein kunnon nappulat. Voihan asiaa ajatella niinkuin eräs viisas eläkeläismies mulle totesi mp-kaupan pihassa pyörää ostaessaan: "On tuo kyllä helvetin ruma, mutta ei sitä nää kun istuu kuljettajan paikalla" :lol: Liikenteessä en oo kellään nähny smot.. siis katurenkaita enskavanteilla, enskavanteet on yleensä aika kapeat verrattuna smotoihin.

Re: Pienet kysymykset

10.4.2013 21:44

Hussessa oli katurengas edessä ja enska takana. Galleriassa on kuvia, ei tuo nyt minusta typerälle näytä tai sit oon vaan tottunu. :D Kyllä tuolla aika jyrkkään kulmaan pystyy kanttaamaan. Hassultahan se tuntuu kun se nappulan yli menee. Ei se kyllä välttämättä kaikkein turvallisin ole.Mutta siis toi eturengas mahdollisti sen että se pitää täysiään tiessä siihen asti että takana nappulat jo taittuu alta. Ei se kuitenkaan alta lähde. Ihan tasanen oli ajella ja noi samat saatanan renkaat kesti mulla kaks vuotta/lähes 10tkm. :D Pitää nostaa hattua trelleborgin pojille kun ei se takanen ollu edes uusi kun tuon ostin. Eturengas tais olla mitas.

Re: Pienet kysymykset

11.4.2013 0:59

Järkevä ostos 3000e ktm exc 2006 mustilla smotoilla ei tule enskoja mukaan noin 150h sitten koneremppa. ajettu kokonaisuudessa lähemmäs 550h

Re: Pienet kysymykset

11.4.2013 1:03

Kuulostaa ihan järkevältä, kunhan rempoista on kuitit ;) Kannattaa kattoa ettei missän ole isompia väljiä.

Re: Pienet kysymykset

11.4.2013 21:13

Mites paljon matkamittariin kertyy ylimäärästä per 100km, jos mittari kusettaa ~10kmh ylöspäin? Mun matikkapää ei tollasiin riitä, mutta toivottavasti täältä löytyy joku matikkapro :D
E: tuleekos siitä sillon 10km ylimääräst, eli jos mittarissa on 100km niin oikeasti olisi 90km? Vai oonko nyt ihan hakoteillä..

Re: Pienet kysymykset

11.4.2013 22:19

Sillonku mittarissa o 110km ni sillon on oikeesti 100km, eli kun mittari näyttää 100km ni oikeesti on ajettu 90.9090... km

Re: Pienet kysymykset

11.4.2013 22:50

Jees elikkä oikeilla jäljillä olin :D Kulutuksia laskiessa äkkiä toi 10km heitto satasella muuttaa lukemia.

Re: Pienet kysymykset

14.4.2013 12:18

Pari kysymystä: Mitä näissä 4t kevareiden 3tkm, 6tkm, 10tkm jne huolloissa tarkkaanottaen tehdään?

Kuinka tarkalleen esim. 6tkm huolto pitää tehdä, pitääkö se olla siinä 6tkm-6.1tkm välissä vai haittaako jos heittää enemmän?

Kuinka paljon nää huollot yleensä maksaa? (Mietin vaa et paljon sen perusteella voi tinkiä)

Re: Pienet kysymykset

14.4.2013 12:24

6tkm kohdalla yleensä venttiilit säädetään (ainakin Minarellissa mm, WR/SMS/LC/Marathon joissa on tuo kone). Öljyt siihen koneeseen vaihdetaan 3tkm välein.

Re: Pienet kysymykset

14.4.2013 12:38

Kolmetoista kirjoitti:6tkm kohdalla yleensä venttiilit säädetään (ainakin Minarellissa mm, WR/SMS/LC/Marathon joissa on tuo kone). Öljyt siihen koneeseen vaihdetaan 3tkm välein.


Okei, kiitoksia.

Kuinka tarkalleen esim. 6tkm huolto pitää tehdä, pitääkö se olla siinä 6tkm-6.1tkm välissä vai haittaako jos heittää enemmän?

Kuinka paljon nää huollot yleensä maksaa? (Mietin vaa et paljon sen perusteella voi tinkiä)

Kyse olis siis hussen nelarista.

Re: Pienet kysymykset

14.4.2013 13:05

Miten ootte vaihtanu jarrunesteitä jarruihin? Valuttaneet ilmausnipan kautta pois, uuet sisää ja ilmaamalla??

Re: Pienet kysymykset

14.4.2013 13:34

Itte oon vaan ilmannu jarrua ja kaatanu sitämukaa uusia nesteitä sisään.