Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Pienet kysymykset

28.9.2014 21:18

Semmosta mietin et pystyykö esim. yamaha yzfr pleksin plast dippaamaan, siten et siitä sais ihan suhtkoht siistin ja sais vielä tarvittaessa irrotettua. Onko joku kenties jo kokeillut? Perus tummennuskalvolla olen yrittänyt mutta ei oikein onnistu tuo kaarevan pinnan kalvottaminen.

Re: Pienet kysymykset

30.9.2014 15:53

Viittiskö joku koittaa ettiä jonkun todisteen että kevari olis turvallisempi kuin mopo nin sais porukat ylipuhuttua:)
En nimittäin ite löytäny mistään mitään pätevää taulukkoa tai muuta vastaavaa.

Re: Pienet kysymykset

30.9.2014 16:54

En haluais pilata iloa, mutta ei se kevari hirveämmin mopoa turvallisempi ole.. Yhtälailla ne autot meinaa kemmujenkin päälle tulla. Varsinkin jos smotolla/enskalla ajaa kun ne idiootit olettaa että mopohan se on ja tulee eteen. Tänään meinasin viimeeksi ajaa auton perään kun kääntyi eteen. En edes jaksa laskea kuinka monta kertaa olen meinannut jäädä jonkun härvelin alle tänä ajokautena.

Kerran ajoin kesällä 2 kaistasella tiellä vasemmalla kaistalla ja bussi lähti pysäkiltä suoraan oikean kaistan yli mun päälle melkein ja kuski vielä kehtasi mulle suuttua! Tekisi mieli hommata tollasilta nilkeiltä kortti ja työpaikka pois! :seko:

Re: Pienet kysymykset

30.9.2014 18:47

Joo, liikennevahinkojen tutkijalautakuntien ennakkotieto 2014 tammi-elokuulta on kyl julkistettu jokusen päivää sitten, mut Google ei kai vielä ole ehtiny indeksoida sitä. Lehtiuutisissa mainittiin, että kevyen liikenteen onnettomuudet (siis myös mopot) olis noussu selvästi.

E: http://www.lvk.fi/fi/Raportit/LVK-uutis ... e-jatkuu-/ (linkki alhaalla, sisältöä en vielä lukenu)

E2: snip snip
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 2.10.2014 13:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Pienet kysymykset

30.9.2014 22:05

Milloin tulee uusi motot.netin hienoin piikki-kilpailu? Viime vuosikin jäänyt välistä :eek:

Re: Pienet kysymykset

1.10.2014 20:07

Katsellaan jos vaikka tänä vuonna järkättäis.

Re: Pienet kysymykset

7.10.2014 21:54

Voisko joku vääntää rautalangasta mikä on sopiva ketjujen kireys erityisesti husseen? Netistähän löytyy vaikka mitä ohjeita esim. takarengas ilmaan ja kiristetään niin, että ketjut liikkuu jotain 3-4cm tai takahaarukan ja ketjujen väliin mahtuu kolme sormea tai hussen oman ohjeen mukaan 14mm väli takahaarukan ja ketjujen väliin kun sitä painaa swingia vasten. Näissä kuitenki ketjut ollu aina ihan törkeen kireet ja ketjut liikkunut pyörän päällä ollessa tyyliin sentti.

Re: Pienet kysymykset

7.10.2014 22:10

Pyörän ollessa pukilla semmonen 3-5cm eturattan ketjunlaaharin kohdalta ketjua nostaessa on minusta ihan hyvä.

Re: Pienet kysymykset

7.10.2014 22:43

Jos yleispätevää ohjetta etsitään, niin kireyden tarkistus kuski aina kyydissä ja mieluiten perä mahdollisimman alas painettuna. Silloin kun ketju on kireimmillään, niin se ei saa soida, vaan vapaaliikettä pitää olla noin 1 sentti! Ei vähempää eikä juurikaan enempää.

Joissakin pyörissä ketju kiristyy hyvinkin progressiivisesti perän joustaessa, toisissa taas ei juurikaan, siksi kirrauksen määritys kuorman kanssa, jossei ole valmistajan ilmoittamaa vapaaliikkeen määrää ilmassa olevalle perälle.

Re: Pienet kysymykset

7.10.2014 23:18

Mp-racingilla huoltojätkä anto mulle ohjeen että katuhusseissa ketjut ovat sopivalla kireydellä kun ketjulaaharin päädyn ja ketjun väliin mahtuu ketjua nostaessa 2 sormea, ja jos on koropala niin hieman yli 2 sormea. Näin ainakin itse aina kiristin ja hyvin pelitti, olivat aina sopivalla kireydellä.

Re: Pienet kysymykset

14.10.2014 9:16

OliskO kellään tietoa mistä sais husqvarna wre vm 95 uudet katteet ku olis tarvetta. :)

Re: Pienet kysymykset

17.10.2014 18:40

Haittaako 2 tahdilla moottorijarrutus jos tuorevoitelu on otettu pois?

Re: Pienet kysymykset

17.10.2014 18:49

Haittaa ihan samanlailla kun olisi tuorevoitelu.

Re: Pienet kysymykset

17.10.2014 18:51

Haittaa.

E: jonicc kerkesi ensin :D

Re: Pienet kysymykset

20.10.2014 19:05

Mikä 2 tahti öljy olis hinta/laatusuhteeltaan paras? Teboilin 2t mix vissiin paskaa? Castrol on jo melko kallista... Kyseessä siis yamaha dt 125-x.