Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 17:58

Miiggael kirjoitti:Tai yamaha wr 250f maski mustana, vähän saman näköinen kun tuo äsken ehottamani. http://www.vancouversupermoto.com/cms/f ... moto-1.jpg

Laitetaan korvan taakse ;)

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 18:36

kaneli2 kirjoitti:Eli mikä mahtaisi olla ratkaisu tähän pulmaan?

Niin siis kerros nyt miten se käyttäytyy täyskaasulla? Booaa vai röpöttää? Ton viestin perusteella sanosin että pienempää suutinta, mutta varmistetaan vielä.

www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 20:05

Booaamaan. Nyt ilmaruuvia pidin auki 1/2 kierrosta, ja alkoi pätkimään, mikäli kiihdytti ensin 3/4 osa kaasulla huippunopeuteen, ja sitten laittoi kaasun pohjaan, mutta kun kiihdyttää pitäisi, vauhti täyskaasulla kasvaa hitaasti.

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 20:10

Isompaa suutinta sitten..

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 20:59

Ei isompaa suutinta. Gogge, voisit vähän tutkia ko. tapausta, ei pahalla.

Jos kierrokset leijaa, niin sillonhan se on imuvuoto. Tsekkaa kaasarin tiivisteet, imukaula/kurkku ja pytyn tiivisteet tarvittaessa. Jostain se ilmaa vetää.

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 21:27

Itse kun oon seuraillu sivusta niin sanosin kanssa että isompaa suutinta. Tai saattaa korjaantua pelkällä tk-suuttimen vaihdolla pari numeroo isompaan.

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 21:33

Kierrokset leijaa=imuvuoto?? Vissiin on, käy alhaalta laihalla. Toki imuvuotokin sitä aiheuttaa, mutta jos seosruuvia säätämällä sai paremmaksi, niin ei se sillon mikään imuvuoto ole.. Ja jos se booaa niin ei sillon pienempää suutintakan vaihdeta, joten mun käsityksen mukaan rikkaammat säädöt auttaa.

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 21:59

Imuvuotoa ei ole, epäilyksen takia starttipilotilla sen tänään testasin. Tosiaan, en osaa sanoa booaako vai ei. Jos hitaastin kiihdyttää, niin täyskaasulla pätkii, mutta jos kiihdyttää kaasupohjassa, niin meno hyytyy, ei kuitenkaan täysin booaa. Tosiaan ongelma ilmeni kun neulan asetin keskiasennosta rikkaimmalle, ja suuttimen vaihdoin 105->110, koska pyörä kävi silloin laihalla. Näiden säädösten jälkeen otti piikin paremmin, mutta yläkierroksilla meinaa olla hieman ongelmia.

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 22:05

Onko muuten tulppa vaihdettu millon viimeks?

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 22:08

Joku kuukausi sitten, mutta voisihan tuota vaikka vanhalla tulpallakin varulta koittaa, kun ei iso homma ole.

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 22:20

No siis, 2t- pyörissä, mitä itse olen säädellyt, niin on aina sattunut oleen ilma/seosruuvi. Eikös se minun järjen mukaan tarkoita sitä, että jos ilmaruuvin laittaa kiinni, niin sen kautta ei tule ilmaa. No jos käynti paranee, niin eikös se sillon revi sitä ilmaa jostain, mistä sen ei kuuluisi mennä? Tämä on mielestäni imuvuotoa. Tähän lisättynä kierrosten leijailu, mikä on yleinen oireilu imuvuodosta, niin en minä ainakaan näin äkkiä muuta keksi.

Tuo ilmaruuvin kiinnilaitto on pelkkä nopea tarkistuskeino sille, saako se muualta ilmaa. Toinen hyvä konsti on ilmanputsarin tukkiminen. Molemmat kielii isommasta suuttimesta ja/tai mahdollisesti ilmavuodon korjaamisesta. Tämä toki pätee vain silloin, jos kaasari on oikein säädetty jo ennestään.

Mutta nyt kun Kaneli toi taas uuden asian esiin, että meno vaan hyytyy, ei booaa, niin sehän sanoo sitä, että ei saa soppaa tarpeeksi. Tähän voidaan todeta se yhtämielinen mielipide, että isompaa suutinta.

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 22:27

Kannattaa käyvä ihan uus hakemassa ja lyyä se kiinni :)

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 22:36

Imukaulaa uutta tulisi, mikäli jostain löytyisi. Nakkilasta maksaa 72 euroa, joten ei kiinnosta ostaa. Nykyinen on paikattu, joten imuvuoto ei ihme olisi. Mutta mistäs se ilmaa voisi vetää, jos ajamaan pystyy ilmaruuvi kiinni, mutta starttipilotti ei reagoinut vaikka sitä imukaulaan reilummin suihkinkin?
Jokatapauksessa huomenna varmaan isompaa suutinta hakemaan, josko menisi parempaan suuntaan.

Re: Pienet kysymykset

3.10.2012 23:17

Kaasarin pohja, pytyn tiivisteet?

Re: Pienet kysymykset

4.10.2012 0:12

Laita viteoo siitä pyörästä niin kerrotaan mikä vikana :P Tollasen selityksen perusteella on aika paha sanoa kun en itse ainakaan saa käsitystä mitä oikeasti tapahtuu.