Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

14.2.2013 13:52

Mulle se nyt on aivan yksi ja sama maksaako jollekin vaikka mummo ne bensat ajopeliin. Ei mun elämää hetkauta mitenkään. :roll:

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

14.2.2013 14:53

Itse maksoin Detsin, ja puolet vakuutuksista. Ekan vuoden bensakulut maksaa vanhemmat, toisen vuoden joudun maksamaan itse.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

24.4.2013 23:26

Itellä ei ollu kovin suuri suostuttelu kun isä ukko lupas ostaa piikin ja kortin jos en mopoo ITE osta. Nyt sitten kaipailtaisiin vinkkejä siihen että millä perusteella pyörä pitäisi pistää kulkemaan yli 11kw voimalla? Äitille tuosta jo puhuin mutta siltä tuli aika suora ei. Koitin perustella että kestää paremmin kun ei tarvi huudattaa konetta täysillä=säästyy bensoissakin ja kun ajatteli (aluks :D) vaan ottanyt a kurit pois niin sanoin että pyörä on tehty toimimaan sillä ja kone toimii paremmin ja ajettavuus on parempiilma kuristuksia. Myös sanoin että en mä nyt mikään hullu ole että osaan kyllä ajella rauhassa vaikka tehoa olisikin. Samaan syssyyn sain kullaa ettei sitten ajella kavereiden virittämillä pyörillä. Ja teksti täynnä typoja mutten kännyllä jaksa korjailla

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

24.4.2013 23:42

Eikai niiden siitä tartte tietää, että on yli 11kw? Minkä pyörän oot hommaamassa?

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

24.4.2013 23:50

Ei vielä mitään tietoa. Kai smoto 2tahti mut en tiiä muuta :D noi husset on kai iha jees. Mutta sen verran mammanpoika olen etten viitti rueta salaa virittelee ku tiiän että iskä kuulee kun pihasta lähen että se ei nyt ihan normaalisti mene. Ja hieno ku fobat ruuvaa kilvet irti ja pistää katsastuksee ni sanoo iskälle että ei nyt vielä ku siinä on vähä jotai käynti ongelmii. Onneks täältä peräkylästä poliisit ei jaksa raahaa noita pyörii penkille.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

24.4.2013 23:59

2-taheista kyllä kuulee samantien jos on vähänkään korvaa näiden osalla.. Jos ei niinkään moottoreista ja sen sellasesta ole kiinnostunut niin ei sitten välttämättä tajua.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

25.4.2013 0:22

Niin nojoo.. Mä sain DT:n pihaan pariviikkoa sitten niin käskin isää käydä ajamassa sillä ja tuli takaisin: "Kyllähän tuo lähtee paljon paremmin kun WR (Yamaha WR, edellinen pärrä)". Mulla auttoi tässä pyöräjutussa aikapaljon se, että isä harrastaa moottoripyöräilyä ja tehoputket ja muut laittomat viritykset oli sille jo mun mopoajoilta tuttuja :lol:

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

25.4.2013 21:30

Mulle on porukat sanonu jo mopoaikoina et jos viritän niin mää oon se joka ne sakot makselee :D Ei sillä sillonku olin ostelemassa kevaria ittelleni ja piti suostutella äiti että saan pyörän hankkia oli jutut sellasta lööperiä että :D Projektoinnistakin kerroin vasta siinä vaiheessa kun pyörä oli kaverilla täysin osissa :lol: Kertaakaan ei oo kyllä sakkoja joutunu maksaan kevarilla eikä kyl oo pysäytettykkään. Ja jos detsin ostat niin ne saa kyllä kuulostaa niin mopoilta sillä vakiorännillä vaikka oliskin TT :lol:

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

13.7.2013 3:10

Kottaraista ehdotti mutta päädyin Weeraan ihan omasta tahdosta.. Virhe(kö?)

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

13.7.2013 3:12

kullakin oma mielipiteensä asiasta mutta omasta mielestä virhe

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

13.7.2013 4:22

Jos vanhemmat maksaa bensat ja öljyt (niinkuin suurimmalle osalle mun kavereista) niin kannattais ottaa KTM, itse kun maksan bensat ja huollot niin mun ex-WR kyllä sopi lompakolle hyvin, nyt kun vajaatahtiseen vaihdoin niin 2kk aikana menny varmaan yli 500 euroa tuohon pärrään, pääasiassa öljyyn, bensaan, vaijerit jne.. :roll: Eikä edes syö läheskään niin paljon kuin kisapiikit.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

9.10.2013 0:23

Perkeleen helvetti... Elikkäs tässä nyt on kuumoteltu jo kauan aikaa tätä edessä häämöttävää kevarikorttia,joka on kuumotellut jo kovasti ainakin viimeisen vuoden ajan. Tuli kuitenkin ajettua mopokortti tässä kun 15 täytin alkuvuodesta,ja aattelin että ajellaanpa tällä tämä vuosi,ja sitten vaihto kevariin,tätä ajatusta kannattivat porukatkin. Noh,tuli mopolla ajeltua ihan nätisti aluksi,vaan sitten alko hytinnostelu sun muu leikkiminen. Aluksi ei tästäkään sanottu mitään,kaippa eivät edes ajatelleet. Noh,kuten varmaan jokaiselle ahkeralle hytinnostajalle on joskus käynyt,tuli vejettyä komiasti ympäri. Tästä pikkunen kilahdus porukoiden puolesta. Noh,ei vielä mittää,ajeltiinpa taas vähän aikaa nätisti,ja taas alko himottaa tuo hytinnostelu. Eikaitsiin,hyttiä ilimaan taas. Meni pari viikkoa ja taas sama juttu,tälä kertaa lopputuloksena sain kuulla että kevarista haaveileminen loppu tähän koska ei mopollakaan osata ajaa normaalisti :paha: vitutuksen maksimaalinen multihuiputus! Mikäs avuksi? Moposta ei kuulemma tule hyvitystä sentin lanttia enää mihinkään,ja lupaa korttiin en saa. Täsä käynyt mielessä että sano porukat mitä hyvänsä niin meen töihin,ostan jonkun halvan kevarin ja laitan mieleisekseni ja maksan ite kortin. Asia on vaan että pakko tuo kevari saaha,mopollakin tuli ajeltua useampaan otteeseen +200km matkoja ja ne ei mitään herkkua ollut,ens vuosina tarkotus vielä pidempää reissua. Aiheeseen ehkä liittymättä mutta kun kevaria vielä kateltiin niin vaihtoehtona uus ktm,kuvitteliko ne että sillä oisin ajanu rauhallista matka-ajoa? :lol: :roll:

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

9.10.2013 0:57

Eikös ajokorttilupahakemukseen tarvi huoltajan suostumuksen? :D

Mutta, ihan millä tahansa työllä et kuitenkaan kustanna tuota huvia kokonaan omasta pussista. Vaikka kuin halvan piikin ostaisit, kun eniten tossa touhussa tulee hintaa vakuutuksista, bensoista jne jatkuvista menoista. Taino kyllähän nuo ehkä maksettua saa, mutta onko sitten sen arvoista. Mieti kun teet samat työt mutta ilman piikkiä niin oot rikas sitten kahen vuojen päästä :lol:

Vituttais kyllä muakin kun ilmanen tuliterä kotari menee sivusuun :lol:

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

9.10.2013 9:20

Nii'i...vittujen kevät X-( nyt neuvoja vai pittääkö ruveta viilaileen gilsun lohkoja että saa parmasetin kiinni?

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

9.10.2013 9:28

Ittehän aikoinaan vaan ilmotin päätöksestä, että tälleen teen. Kaiken olin suunnitellut valmiiksi, kesätöitä myöten. :D Seisoin sanojeni (lue: ja tekojeni) takana. Toki vastauksena oli eka jyrkkä ei. Mitä tehdä? Tuumasin kylmän viileesti, että no ei kait se auta ku tilata sitten isompi moottori, ansaita samalla korotetut vakuutusmaksut (~1 000€ -->), verot (kalliit..) ja siirtää korttia ym ym ym paskaa. Minähän siinä kärsin.

Pariin viikkoon en puhunut mitään, sitten pikkuhiljaa valmiiksi kateltuja yziä kattomaan, lopulta tää oma yksilö tuli pihaan.

Kortin, pyörän, varusteet, bensat, huollot maksan itse. Vakuutukset menee vanhemmille. :roll: