Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

16.12.2012 23:34

Meillä on lähin moottoritie 85km päässä, ei tuu useesti käytyä :lol: Mun vanhemmilla ei ollu mitään kevaria vastaan kun isälläkin moottoripyörä ja tietää kyllä että se on paras harrastus ;) Tehari-Derbillä ajoin n. 9000km ilman isompia kolhuja ja ilman sakkoja, mikä oli kans aika hyvä juttu isompaa pärrää aatellen. Ja tietenkin kaikki kesätyörahat meni bensaan, tuuninki-osiin ja muuhun suht järkevään eikä turhuuksiin :) Ja mikäs sen mukavampaa kuin hienona kesäpäivänä lähteä ajelemaan mutkateitä ja kun vielä kanssamotoristit nostaa kättä :D

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

20.12.2012 18:02

itellekki varmistu tuo kemmukortti ensin otin asian puheeks syksyllä ja vähän aikaa lämmittelin vanhempia ja sitten kun oli tarkoitus lähteä muualle opiskelemaan ja äiti ei siitä tykännyt niin tein kompromissin eli jäin kotiin asuskelemaan pariks vuodeks vahdittavaks ja saan piikkikortin, halpa hinta niin suuresta huvista :D

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

10.2.2013 23:06

Joku ehkä muistaakin että mulla oli aikanaan suuria ongelmia saada porukat ylipuhuttua, mutta sitten rupesin kyselemään tuttuja lävitte josko jollain ois ollu kevari nuorena ja löysinki yhen hyvän ja faija sen kanssa puheli aikansa ja tuli vakuuttuneeksi että kyllä pojalle kevari hankitaan. Tai minä siis sen ostin omilla tienaamilla rahoillani, faija maksaa ekan vuoden vakuutukset ja bensat.
Oli puolen vuoden työn takana, mutta kyllä kannatti!

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 17:50

Vinkkejä mite porukat sais ylipuhuttua 2t puolesta ! Kevarikortti ja kevari on varma, mut porukat eioikee innostuneet siitä, että ostais 2t piikin viel kesäks. Kuulemma kuluttaa liikaa ja haisee tuoksuu. Entiedä sit porukat menossa kai kompromissiin, että saisin ehkä 2t piiki ja toi YZF-R:rä jäis tuoho pihaa, että bensaa eikuluis nii paljo :) <- toi kyllä kävis kaikista parhaite varmaan kelle vaan:D Mut siis vinkkiä ny mite puhua porukat ympäri jos eivät meinaa suostuu 2t piikkii.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 18:27

En haluaisi masentaa mutta en keksi syitä miksi 2-t piikki, ainoastaan se että on tehoa reilusti enemmän kuin nelarissa mutta se tuskin helpottaa asiata :lol:
Yks on että sillä pysyy liikenteen seassa paremmin eikä ole tientukkona eikä sitä myöten joudu niin helposti ohiteltavaksi.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 19:12

Pyh ja pah. Nelarillako ei pysy liikenteen seassa? :| Motareita en ajelekkaan, mutta eipä vielä ole ohitetuksi tarttennu tulla.. :/

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 19:18

Ainoo mitä yrittäisin tehdä on sanoa haluavani sitä hirveästi. Oikeastaan järkiperusteita ei taida ollakkaan(?). Tietysti auttaisi jos saisit maksettua kakstahdin kulut.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 19:59

Voi sitäkin yrittää, että kaikilla kavereillakin on, mutta aika hatarat perusteet on 2t-piikin hommaamiselle.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 22:04

sitä määkin oon pohtinu tuloksetta. Ei taijja olla mitää järkevää syytä porukoille 2tahtii :lol: Jos sitä selittäs et huollot on halvempii ja helpompi tehä ite :) saa nähä mite käy saanko puhuttuu itelleni 2t vai en.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 22:21

Ei tossa oikeen järkiperusteluja taida olla. Toki huollot on halvempia ja helpompia mutta niitä tarviikin sitten tehdä vähän useemmin :) Kannattaa vaan kinuta että nimenomaan haluat 2t, koska siinä on sitä jotakin :lol:

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 22:49

Ghostly.K kirjoitti:Pyh ja pah. Nelarillako ei pysy liikenteen seassa? :| Motareita en ajelekkaan, mutta eipä vielä ole ohitetuksi tarttennu tulla.. :/

Missä vaiheessa väitin niin? Sanoin vain että 2t pysyy PAREMMIN mukana. Tosi asia jota ei voi kieltää.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.2.2013 23:03

Kyllä omillakin vanhemmilla oli vähän ihmettelemistä kun oon vaihtamas tuota mun Yamahaa halvempaan 2T kemmuun :D Isä kun on motoristi itekkin niin voi mieli muutttua kun pääsee tehokkaampaa peliä koittamaa ja vertaamaan WR:ään.. :) Tosin sillä on itellä 1300cc pärrä niin ei varmaan se 2T tunnu oikein miltään.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

12.2.2013 7:44

Kaksnelikantti kirjoitti:
Ghostly.K kirjoitti:Pyh ja pah. Nelarillako ei pysy liikenteen seassa? :| Motareita en ajelekkaan, mutta eipä vielä ole ohitetuksi tarttennu tulla.. :/

Missä vaiheessa väitin niin? Sanoin vain että 2t pysyy PAREMMIN mukana. Tosi asia jota ei voi kieltää.


"..eikä ole tientukkona eikä sitä myöten joudu niin helposti ohiteltavaksi. .."
Noniin... Eikös tuo jo vähän siihensuuntaan anna ymmärtää? =) Jätetään tämä vain tähän..

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

13.2.2013 12:25

Itse sain puhuttua vanhemmat kakstahdin puolelle kun sanoin että mitä luultavammin pystyn itse huoltamaan 2-tahdin paremmin kuin nelitahdin ja lisäksi sanoin että suurin syy on se, että tehoa on enemmän. Faijakin ajelee 2.2 dieselillä ja sekin sanoi jonku 1,2 puikkoihin hypätessään ettei tästä mihinkään oo ja sen takia 2-tahdin myös suostui ostamaan. Ja lisäksi kun Detsin bensankulutus ei ole kovin suurin verrattuna nelitahteihin, mutta tehoa kuitenkin jopa 10hp enemmän, niin ainakin Detsin kanssa 2-tahti ei ole huono ostos. Husset ja kotarit jotka taas yleensä vievät bensaa enemmän, sellaseen ei olis vanhemmat suostunu.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

14.2.2013 8:22

No tässähän nyt vaan nähdään kuka maksaa sun bensat :D Ite ko ostaa nii saa ajaa millä ite haluaa ja raaskii :lol: