Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

7.11.2012 18:13

No enpäs nyt muuta keksi, kuin vetoaminen siihen että kevari on tilastojen perusteella turvallisempi ajoneuvo kuin mopo ja että moottoripyöräily on sun tärkein harrastus ja siinä ei oo mitään fiilistä, jos joutuu ajamaan tientukkeena. Liikenteen mukana ajaessa on turvallisempi ajaa ja PALJON mukavampi kuin pientareella kaikkien ohittelemana. Niin ja sitten sellainen että fiksumpi se on tuollaisen erittäin matalatehoisen kevytmoottoripyörän kautta edetä tehokkaan moottoripyörän sarviin, kuin että suoraan hyppäisi ''tehohirmun'' sarviin.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

8.11.2012 11:25

Tuo on kyllä niin totta. Aluks sillä mopollaki oli ihan kiva ajaa, mutta tässä tänä kesänä kyllä rupes niin vituttamaan, kun kaikki autoilijat ohitti väkisin vaikka senti päästä tangosta, vaikka esim ajeli vähä viritetyllä DTllä 60km/h 60 alueella... Nyt huomaa kun on kevari, että eivät oo läheskää nii kusipäitä autoilijat kevareita kohtaa kun mopoja ja sentää pystyy ajella kevyesti sitä 60km/h siinä liikenteen mukana :)

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

8.11.2012 19:31

Joo, toi isompi kilpi kyl tekee ihmeitä autoilijoiden ajotapoihin. Rauhassa saa piikillä ajella, (mitä nyt jotku amikset haastamas joskus :D.) Heti jos kaverin kanssa, jolla mopo, ajaa niin heti on autoilijat vetämäs ohi satasta vaikka viidenkympin alueella. Sitten jää siihen eteen ajamaan sitä samaa nopeutta kuin mekin... 8)

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

12.11.2012 22:43

Pitkä pätkä offtopic-keskiarvokeskustelua poisteltu. Jatketaan aiheesta.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

13.11.2012 0:50

säxä-11 kirjoitti:Nonii... jotain viimehetken vinkkejä/kikka kutosia, joiden avulla sais ton keskustelun piikin hankinnasta sujumaan :)

Voithan vedota esim: että onhan se parempi vanhempiesi mielestä että ajelet kavereidesi kanssa jossain, kuin esim: juot sen edestä rahaa :D Ainakin jotain keskustelua luulis herättävän.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

25.11.2012 23:46

Mulla on taas sellainen ongelma että ukko vastustaa kevaria=D. Mutsilla ei ole mitään kemmun hankintaa vastaan sanoo vain että maksat itse.
Ukko vain perustelee asiaa sillä että et sinä sitä mihinkään tarvi.
Nyt varsinkin olisi kiva saada se kortti kun ollaan ilmeisesti muuttamassa ensi keväällä turkuun ja kaikki kaverit jää tänne Auraan. (n30km Turusta).
Mopollahan toi matka on ihan perseestä.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

25.11.2012 23:50

jos maksat ite, niin katoppa yhen ylempää hassukan vinkki, itelä toiminu jossain määrin :lol:

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

10.12.2012 22:37

Mites sais porukat ympäripuhutta vakuutus asioista, kevari + kortti oli jo melkein varma nakki, kunnes tuli puheeks vakuutukset nii joha kaatu kaikki niskaa.
Itse olin kortin + piikin maksamassa, mutta vakuutuksii ei riittänyt enään rahat.
Ihmeellisen kalliita noiki ku mopossa about 200-300€, niin halvin mitä internetistäkin löysin oli 800€ luokkaa pelkkä liikennevakuutus kevarille.

Että mitä tässä kannattais nyt tehä? Rupea kilpailuttamaan vakuutusyhtiöitä, vai mitä? Vähä ideat jo vähissä tässä vaiheessa, kun vaivalla sain vasta puhuttua ne ympäri kevarin hommaamisesta niin nyt iski nämäkin asiat päälle.

Kevari jonka olin hommaamassa oli 07' Rieju SMX, mitään ideoita paljonko tuohon vakuutukset maksaisi?

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

10.12.2012 22:45

Luulis 300-400e riittävän liikennevakuutukseen.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

10.12.2012 23:46

Kannattaa vielä kysyä kaikki vakuutusyhtiöt läpi. Itse kun mitoon ettisin halvinta vakuutusta niin kaikkialla oli liikennevakuutus 600-800e ja sitten lähivakuutuksessa oli liikennevakuutus 250e ja täyskaskolla 350e. Otettiin sitten se täyskasko.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.12.2012 8:01

Porkki kirjoitti:Mites sais porukat ympäripuhutta vakuutus asioista, kevari + kortti oli jo melkein varma nakki, kunnes tuli puheeks vakuutukset nii joha kaatu kaikki niskaa.
Itse olin kortin + piikin maksamassa, mutta vakuutuksii ei riittänyt enään rahat.
Ihmeellisen kalliita noiki ku mopossa about 200-300€, niin halvin mitä internetistäkin löysin oli 800€ luokkaa pelkkä liikennevakuutus kevarille.

Että mitä tässä kannattais nyt tehä? Rupea kilpailuttamaan vakuutusyhtiöitä, vai mitä? Vähä ideat jo vähissä tässä vaiheessa, kun vaivalla sain vasta puhuttua ne ympäri kevarin hommaamisesta niin nyt iski nämäkin asiat päälle.

Kevari jonka olin hommaamassa oli 07' Rieju SMX, mitään ideoita paljonko tuohon vakuutukset maksaisi?


Joo, nuo netistä kysyttävät "tarjoukset" ei aina kerro oikeaa totuutta.

Itsellä YZF-R125, täyskatettu menopeli, kuten monet tietää. Lähdettiin kilpailuttaan vakuutusyhtiöitä (Lähinnä LähiTapiola ja Pohjola) ja lopputulokseksi päästiin täyskaskolliseen vakuutukseen hintaan vähän yli 400€. Tuostakaan ei jää ku muistaakseni noin puolet liikennevakuutukselle hintaa.

Tutun Hussessa, uutena ostanut, 2T, niin vakuutukset aivan samat. Jopa hinta..

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

11.12.2012 12:43

Naapurilla oli Yzärissä muistaakseni 1200 euroa kaskon kanssa ja kun soitti sinne niin hinta tippui johinkin 450 euroon. Monet vaan ei viitti selvittää asioita ja maksaa sen takia aivan älyttömästi liikaa. Mulla on LähiTapiolassa (ent. Lähivakuutus) joka tarjos parhaan hinnan kun kilpailutettiin ja hoiti kyllä korvausasiat tosi hyvin ja nopeasti.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

16.12.2012 14:00

Tuon on aika hyvä, että mopolla ei pysy liikenteen mukana 60 alueellakaan ja autotkun ohittelee niin vaaratilanteita syntyy. Viimeseks lupasin äitille että moottoriteille en usein eksy, mutta arvatkaa onko äiti sit koskaan valvomassa :lol:
Varmistus pyörän tulolle tuli ku isän kanssa käytiin kattomassa Dukea. Täytyy kyllä itse maksaa kaikki viimeistä penniä myöten.

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

16.12.2012 19:35

Motarilla ajo ei oo sitte nelarilla mitään mukavaa puuhaa ;)

Mun ei tarvinnu alkaa ylipuhumaan porukoitani, faija vaa kysy jonain päivänä, että haluanko kevarin ja muutaman päivän päästä ilmestyi sitten Derbi pihaan! :) ei tietenkään täysin toimivana, tähän perheeseen ei oo koskaan ostettu valmiiks toimivaa pyörää :lol:

Re: Porukoiden ympäripuhuminen

16.12.2012 19:38

Täällä myös on ihan hyvin otettu kevari vastaan, kun olen valitellut että ei nuo mopot kulje mihinkään ja pitänyt "selvänä" että kevarin hommaan.
Korttiin tulee tukea vanhemmilta, ja vakuutukset maksavat ainakin ekan vuoden, pyörän taas sain itte maksaa.
Kyllä sitä on pari kertaa tullu motarilla pyörähdettyäkin :D
Viimeksi muokannut Fooni päivämäärä 17.12.2012 0:36, muokattu yhteensä 1 kerran