Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Poliisit

25.9.2012 15:39

Itse jäin yli vuosi sitten virimopol kiinni ja sain anottua suorituskiellon 2kk, että näin.

Re: Poliisit

26.9.2012 13:48

1kk korttihyllyllä ja noin puoli vuotta suorituskieltoa. Poliisi setä sano vaan että tule sitte vappuna niin lyhennetään se aika pois...

Re: Poliisit

27.9.2012 14:44

Aika paska tuuri. :( Onko muuten muille lähetetty trafilta lappuja postissa että lähtee seuraavasta sakosta kortti mahdollisesti? Ja ottaako polliisit kortin jos ei ole mitään ylinopeuksia tai mitään muita toisia vaarantavia sakkoja?

Poliisit

27.9.2012 14:59

Mulle tuli trafilta lappua mutta vasta puol vuotta sakon jälkeen... Kahdesti vuoden sisään tai kolmesti kahdessa vuodessa päiväsakkoja liikenteessä niin kortti hyllylle.

Re: Poliisit

27.9.2012 16:33

Ei, se on noin kuten sanottiin eli 2 vuodessa tai 3 kahdessa.

Re: Poliisit

27.9.2012 16:35

Sakaaali kirjoitti:Aika paska tuuri. :( Onko muuten muille lähetetty trafilta lappuja postissa että lähtee seuraavasta sakosta kortti mahdollisesti? Ja ottaako polliisit kortin jos ei ole mitään ylinopeuksia tai mitään muita toisia vaarantavia sakkoja?


Jos mulle sanoit että aika paska tuuri niin väitän vastaan :D Täytän tossa marraskuussa vasta jolloin en VÄLTTÄMÄTTÄ olisi enään pystynyt suorittamaan käsittelykoetta. Nyt kun se on sen 6kk suorituskieltoa se tulee lusittua tässä talven aikana jolloin en olisi muutenkaan ajanut. MT kortti on kyllä ainut mikä harmittaa kun pitäs syyslomalla lähtee etelää ja pitkää suunniteltiin jo että vuokrattais mopot. Eipähän sit vuokrata :D

Re: Poliisit

27.9.2012 18:13

Eikös se ollut niin että ns. pitkäaikaisella kortilla juurikin noin, mutta A1 ei lasketa pitkäaikaiseksi vaan väliaikaiseksi kuten B-kortti ilman 2-vaihetta tjsp.

Re: Poliisit

27.9.2012 21:18

Prätkä jätkä kirjoitti:Ei, se on noin kuten sanottiin eli 2 vuodessa tai 3 kahdessa.

taitaa olla 3/vuosi ja 4/2vuotta, itse olen saanut kaksi(2) sakkoa vuoden sisään ja joskus tuli ilmoitus siitä että seuraavasta lähtee.

ja lyhytaikainen kortti = paperipala joka todistaa ajo-oikeuden, ja pitkäaikainen = muoviläpyskä.

Voin etsiä lähteet jos haluat!

Re: Poliisit

27.9.2012 21:26

A1 ja B kortilla ennen kakkosvaiheen suorittamista se on tuo 2 sakkoo vuodessa ja 3 sakkoo kahdessa vuodessa. Mä sain kahdet sakot vuoden sisään, puol vuotta toisen sakon jälkeen tuli lappua että kortti hyllylle. Autokorttiki oli siinä vaiheessa jo taskussa niin sekin lähti :D

Vaikka kuin ois kortti muoviläpyskä niin silti se A1-kortti on väliaikainen kuten B-korttikin ilman kakkosvaihetta...

Re: Poliisit

27.9.2012 22:08

Jep, tuo lukee oikein trafilla, a1 muuttuu pitkäaikaiseksi kun täyttää 18v mikäli ei b-korttia aja, mutta jos ajaa niin pysyy väliaikaisen sakkomäärät voimassa.

Re: Poliisit

27.9.2012 22:43

http://www.ajovarma.fi/ajokortit-ja-tut ... ortit.aspx

Tuolta joskus luin, varma en ole 100% oikeaa tietoa, mutta luottaisin.

Ja joskus kun poliisi pysäytti niin sano, että 3 saa ottaa vuodessa.

Ja että ei niin OT:

Poliisin ratsiaan ajettiin tässä yks päivä... Sielläkin kysyin asiasta ja sanoi että saa ottaa 3 / vuosi. :lol:

Re: Poliisit

27.9.2012 22:56

Siitä faktatietoa: http://www.trafi.fi/filebank/a/13273220 ... usi_mp.pdf

Re: Poliisit

27.9.2012 23:14

Prätkä jätkä kirjoitti:Siitä faktatietoa: http://www.trafi.fi/filebank/a/13273220 ... usi_mp.pdf

Uskotaan Trafia.

Mutta kai se jotenkin on sitten järjestelmä päälaellaan koska minulle on sanottu aina kun olen kysynyt, että A1 kortilla saa ottaa 3 sakkoa :O

Re: Poliisit

28.9.2012 11:36

Kyllä kait se on 2 per vuosi. Tosin mulla on nyt tältä kesältä kahdet ps mutta ei olla otettu yhteyttä. Toinen noista oli niin turha kuitenkin että ehkä eivät sen takia.

Näin OT. Joku rivipoliisi maijassaan ei ole välttämättä se luotettavin lähde. Ei ne kaikkia pykäliä ulkoa muista.

Re: Poliisit

28.9.2012 13:13

Stål kirjoitti:Näin OT. Joku rivipoliisi maijassaan ei ole välttämättä se luotettavin lähde. Ei ne kaikkia pykäliä ulkoa muista.

Tämä. Ei ne poliisit todellakaan koko lakikirjaa muista. Eikä niiden tarviikkaan, koska oikeudessahan ne viimeset päätökset pykälien mukaan tulee.