Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Poliisit

11.6.2014 20:23

Hmmhmm tänään todistettiinki mielenkiintosia hetkiä :D Istuskeltiin kavereitten kaa nesteellä ja oltiin sitte lähössä ajeleen ja päätin tankkaa. Tankille oli matkaa sen 50m paikasta jossa istuttiin. Ajelin tankille kypärä ''takaraivolla'' ja ku pääs tankille ja pyörän selästä pois nii joku koputti kypärään ja ku kääns päätä nii poliisisetähän se siinä. Rupes huutaan ku oisin just murhannu jonku :s Noh sano että tuuppas tonne autoon ja kirjotti mulle 40e rikesakon kypärättä ajamisesta 8o Tiuskas lapun antamisen jälkee vielä et seuraavan kerran ku näkee et ajan tollee nii se on kortti pois. Kylhän mä sen tiesin et rikesakkoi saa ottaa vaik 1000 ja kortti ei lähe, mut se oli nii hiilenä et parempi vaan pitää suunsa kiinni :nolo: Muttajoo tällasia poliiseja Etelä-Suomessa :eek:

Re: Poliisit

11.6.2014 21:03

Ihan ymmärrettävää. Kypärän päähän laitto vie n. 2 sekunttia ja kyllähän tuossa 50m matkallakin ehtii tapahtua, esim joku tulee autolla kylkeen :roll: Kuten sanonta kuuluu, no helmet no respect.

Re: Poliisit

11.6.2014 21:24

Nii. Kaveri ajo vuos sitten 100m matkan kypärä alhaalla ja hihna auki, kun ei lyhyen matkan takia viittiny kiinni asti laittaa. Nyt sillä on 2 metriä multaa päällä. Ei se kypärä ole iso juttu kiinni laittaa kun seurauksiin vertaa!

Re: Poliisit

11.6.2014 21:39

Joo toi on kyllä ihan totta, että siitä kypärästä kannattaa pitää huoli ja käsitelläkkin, kuin kipeetä ... Öh, tavaraa. Hihna auki on sama ku ei olis ollenkaan. Allekirjoittanut kirii hihnan aina, kun potta päähän läsähtää. Joskus tulee sellanen olo "mikä unohtui, miks kaula tuntuu alastomalta", kun hihna ei olekkaan tiukattu. Rutiini, mikä lähti heti ekoista kerroista ku kypärä päähän istu. Suosittelen kaikille.

Mielestäni ihan ansaittu sakko, ilman kypärää ei ajeta, piste. Ja nykyään tulee kyytiläisillekin huikattua, että kirippä välillä se hihna..

Re: Poliisit

12.6.2014 7:56

ProHaxx kirjoitti:Kylhän mä sen tiesin et rikesakkoi saa ottaa vaik 1000 ja kortti ei lähe, ...

Väärin, mutta whatever.

Ihan ansaittu sakko, jos matka oli niin lyhyt niin olisit voinut työntää vaikka.

Re: Poliisit

12.6.2014 11:26

Otit tietoisen riskin ja jäit kiinni. Säännöt kun ovat selvät; ilman kypärää ei saa ajaa metriäkään.

Re: Poliisit

12.6.2014 18:27

Eihän siinä mitään, jos et itse tee mitään virhettä, mutta entäs kun auto kääntyy eteen? Rekka ajaa perään? Toinen mopo kaataa sinut?

Re: Poliisit

12.6.2014 18:51

Tästäpäs nyt syntyki polemiikkia kerrakseen. Kyllä ootte aivan oikeessa ois kestäny sen 2 sekunttii pistää se päähän kunnolla, tiedä häntä miks en sit pistäny, oliko jtn kavereille esittämisen tarvetta yms. ilmassa. Kuitenkin tää tapahtu n. 7 aikaan illalla, jolloin kyseisellä huoltoasemalla ei porukkaa juuri ollut ja vauhti hiljainen, prätkän selästä muutenkin havainnoi paljon paremmin ja herkemmin kuin esimerkiksi autosta. Tottakai kaikki on mahdollista ja sieltä ois voinu tulla joku hätänen transporter kuski kylkeen. Noh tästäkin opittiin että kypärä on ja pysyy päässä kun ajetaan.

Re: Poliisit

12.6.2014 20:09

Asia puitu.

Re: Poliisit

18.6.2014 15:39

Kortti pois 8 viikkoa. Oli minimi mitä sai antaa koska 3 sakkoa. Perkele ku on outoo olla vaik kulunu vasta puol tuntia ilman korttia :D

Re: Poliisit

20.6.2014 15:35

Mitä veikkaatte mitä tulee kun kävin rälläämässä hiekka pesiskentällä muutamat ringit? Poliisihan ei itse minua saanut kiinni vaan joku asukas tuli valittamaan ja otti rekkarin ylös ja ilmoitti vissiin poliisille sen. Oli koitettu ilmeisesti poliisista soittaa (029 5416564) mutta olin nukkumassa sillon. :D

Re: Poliisit

20.6.2014 17:46

Jos kiistät koko tapahtuman, niin sittenhän se olis niinku sana sanaa vastaan. Eli välttämättä ei tule yhtään mitään. Joku asiasta paremmin tietävä saa kertoa paremmin :lol:

Re: Poliisit

20.6.2014 18:28

No jos se ei oo videota ottanu.

Re: Poliisit

20.6.2014 22:49

En tiiä onko ottanu videota tai että onko mitää valvontakameroita siin lähellä :D Ei ainakaa tainnu olla siinä sen puhelimessa johon otti kilven ylös kameraa kun ei ottanu kuvaa kilvestä vaan kirjotti sen muistiin :D

Re: Poliisit

21.6.2014 17:11

Mitenkäs nytte käy ku itelle kävi nii paskasti et poliisi vei kevari korti perstuntumalla sano et on liikaa tehoja ja ku mulla oli harkkalupa ne peruutti sen mun ajokortti lupa hakemuksen ja poliisi päällikö sano et sitä voi yrittää hakee takas jos on painava syy nii onkohan tuo ihan turhaa ? mikähän on tarpeeks painava syy? onko muille käyny vastaavaa