Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Poliisit

8.6.2014 22:28

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 70034.html

Joo, elikkä muistelin väärin. Toi Porsche keissi ei ollut se ennakkotapaus. Mutta jos tämä nuori bomberi on lähdössä käräjille, niin siellä ne sanktiot ja rikkeen törkeys päätetään...

Re: Poliisit

9.6.2014 0:10

Mitenköhän isot sakot tulee jos derbi kulkee 75 km/h. Ja onko poliiseilla oikeutta kokeilla mopoa jos eivät ole nähneet mun ajavan yli nopeutta tai muuta vastaava ja saako ne kokeilla mopon huippuja jos ei vaikka jotkut valot toimi?? :)

Re: Poliisit

9.6.2014 7:41

Väärä alue, mutta saavat testata vaikka eivät ole nähneet sinun ajavan tai jos valot pimeänä.

Re: Poliisit

9.6.2014 11:00

Mutta jollei sinun ole nähty lainkaan ajavan viritetyllä laitteellasi niin silloin suorituskieltoa ei tule koska ne ei ole nähnyt sinun ajavan kortitta. Kerrot vaan työntäänees mopon sinne

Re: Poliisit

9.6.2014 12:28

Okei :)

Re: Poliisit

9.6.2014 13:37

bjusmsix kirjoitti:Mutta jollei sinun ole nähty lainkaan ajavan viritetyllä laitteellasi niin silloin suorituskieltoa ei tule koska ne ei ole nähnyt sinun ajavan kortitta. Kerrot vaan työntäänees mopon sinne

Tässä kannattaa kuitenkin muistaa, että moottoripyörän työntäminen tulkitaan ajamiseksi, joten selitys ontuu siltä osin.

Re: Poliisit

9.6.2014 16:54

Ai pirulauta nii oliki, eli isi toi trailerilla :D Muutes, jos renkaasta saa sakon niin se kait vaikuttaa korttiin?

Re: Poliisit

9.6.2014 17:53

Itsellä ei pelkkä sakkokumi vaikuttanut, mutta sitten vaikutti kun sain renkaasta JA kilvenpaikasta(päiväsakko)

Re: Poliisit

9.6.2014 18:10

Eli kun oon saanu 2 pvä sakkoa ja 1 rikesakon, niin se kortin pois oloaika tulee olemaan 2 sakon mukaan eikä kolmen?

Re: Poliisit

9.6.2014 21:20

Ei niitä sakon määristä päätetä. Vaan päiväsakkojen määristä, esim 9+10=19. Multa ei viety ees korttia 19 päiväsakosta, vaikka kävin kuulusteluissa. Tai sitten pelkkien rikesakkojen määrästä. Näin mä oon ymmärtäny.

Re: Poliisit

9.6.2014 22:58

Sakkojen määristä menee, meinaan kuulustelu kutsussa oli jtnkin näin: 2 sakkoa 6-8, 3 sakkoa niin 8-12 jne

Re: Poliisit

10.6.2014 17:22

mitäs poliisit on sanonu kilvistä underissa? huomautuksia vai sakkoja?

Re: Poliisit

10.6.2014 18:48

itse selvisin huomautuksella, mutta riippuu varmaan poliisista.

Re: Poliisit

10.6.2014 22:34

Haluisko joku vähän selventää mulle: "Ajokortti on ajokiellon päättymisen jälkeen noudettavissa ensimmäisenä arkipäivänä Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen Porvoon poliisiaseman lupakansliasta" Ja mulla tosiaa ajokielto loppuu 17.6. Eli saanko kortin takaisin 17. päivä, vai pitääkö odottaa vielä seuraavaan päivään?

Re: Poliisit

10.6.2014 23:33

Tarkoittaa sitä, että jos esimerkiksi ajokielto päättyy viikonloppuna niin saat hakea kortin seuraavana arkipäivänä eli maanantaina. Jos ajokielto loppuu arkipäivänä niin saat hakea sinä päivänä kun loppuu.