Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Poliisit

15.6.2012 11:22

Ei yhtään hitaampaa tietä löytänyt? :D

Re: Poliisit

15.6.2012 12:41

Ei vissiin :D Siin oli just tietyömaa.

Re: Poliisit

15.6.2012 16:51

Nonnii ajelin sitte 76 km/h 50 alueella, ja lappu johonkin henkilökohtaiseen käyntiin poliisiasemalla tuli, luuletteko että kortti lähtee tosta??

Re: Poliisit

15.6.2012 20:34

Luulis tulevan vaan päiväsakkoo.

Poliisit

16.6.2012 2:43

Mitäs siitä tulee, jos meluraja ylittyy? Omassa hussessa saisi tulla 88 dB, mutta halppis dB-mittari mittaa lukemiksi 104 dB. Mitä sanktioita tosta on mahdollista saada?

Re: Poliisit

16.6.2012 3:08

joudut käymää katsastamas vehkees uuestaa vakio äänillä, sakoista en tiiä. ei viiti mutuilla

Re: Poliisit

16.6.2012 3:16

Itteäkin kiinnoistais, jos jollain ois kokemusta. Villaton rino ei ehkä mene läpi :'(

Re: Poliisit

16.6.2012 5:24

AceFin kirjoitti:Mitäs siitä tulee, jos meluraja ylittyy? Omassa hussessa saisi tulla 88 dB, mutta halppis dB-mittari mittaa lukemiksi 104 dB. Mitä sanktioita tosta on mahdollista saada?

Halppis mittarilla ei tee mitään kun heittää lukemat niin vitusti, ja jos ei muuta rikettä oo tullu tehtyä ni se on muutoskatsastamattomuus mistä sakotetaan eli varmaan max 100e kun on rikesakko.

Re: Poliisit

16.6.2012 8:12

Paljonko muuten on dB raja (esim. mankissa), kun sitä ei oo ilmoitettu? Kun eikö sen pitäs olla siinä tyyppikilvessä mainittuna, mutta mulla ei ainakaan ole -93 mankissa mitään.


Edit. Tää tuli näköjään laitettuakin epöhuomiossa Tapatalkilla kevaripuolelle, mun moka sry :(
Viimeksi muokannut hulkkmi päivämäärä 16.6.2012 22:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Poliisit

16.6.2012 12:33

Prätkä jätkä kirjoitti:Halppis mittarilla ei tee mitään kun heittää lukemat niin vitusti, ja jos ei muuta rikettä oo tullu tehtyä ni se on muutoskatsastamattomuus mistä sakotetaan eli varmaan max 100e kun on rikesakko.


Heittäähän se, mutta suuntaa antava se on. Ja korvakuulollakin menee kyllä äänet tossa leo vincessä yli.

Re: Poliisit

17.6.2012 1:11

Kuutio1 kirjoitti:Nonnii ajelin sitte 76 km/h 50 alueella, ja lappu johonkin henkilökohtaiseen käyntiin poliisiasemalla tuli, luuletteko että kortti lähtee tosta??


Sanoivatko mitään kun pysäyttivät? Itse veikkaisin että kortti lähtee kun asemalle asti kutsuivat. Toki hyvällä tuurilla haluavat vain vähän "pelotella" :lol:

Huono tuuri, ite ajoin tutkaa 83@50 ja ei tullu "kun" 115€ sakkoo. Tosin oli yö ja täysin tyhjä tie, poliisia lukuunottamatta :D

Re: Poliisit

17.6.2012 12:19

Kyllä kävi paskasti eile, oltiin kaverin kaa 50cc detsil tulos vaaralasta, sitte ajeltii semmost 70 km/h ja en huomannu et mp poliisi oli seurannu mua jonku aikaa. No, sinne meni kortti ja kilvet ja 84 euroo tuli sakkoo, ei osannu sanoo paljo tulee kevari veroo ja et paljo kortti lykkääntyy. Vituttaa ku ens viikol täytän 16 nii ois saanu just kevari kortin mut tää kesä taitaa mennä pyöräl. Oli muute taas harvinaisen tyhmä poliisi, kävi testaamassa, ei saanu eka käyntiin, sit mun piti laittaa se jalalle ku se tuli....

Re: Poliisit

17.6.2012 12:31

siit tulee vuoden suoritus kielto ku käryy kortin

Re: Poliisit

17.6.2012 12:34

V_T_E_C kirjoitti:siit tulee vuoden suoritus kielto ku käryy kortin

No ilmeisesti se vähä riippuu ku polsiisi arveli et kk

Re: Poliisit

17.6.2012 12:43

Saat vuoden suorituskiellon, eli jos olet syntynyt vaikkapa olet syntynyt vaikkapa 5.6 ja jäät kiinni 20.6, et saa suorittaa MITÄÄN ajokorttia ennen 20.6. Tai vastaavasti jos jäät kiinni 4.6 eli päivää ennen kuin täytät 18, et saa suorittaa mitään korttia ennen kuin päivää ennen kuin täytät 19.